skattenmust skrev 2016-03-06 09:33:20 följande:
Tack för ett lång och utförligt svar
Jag brukar inte ha ont i huvudet, faktiskt aldrig men har haft det i 2 dagar nu, vaknade nu och känner en liten antydan till det idag igen, jag tycker att jag dricker en hel del..Angående skinka så har du såklart rätt, nu äter inte jag griskött men övrigt pålägg och absolut så var det inte alls lika hysteriskt för enbart ett par år sedan som det är nu, jag ringde ner en väninna, granne igår och frågade henne om hon trodde jag fått listeria pga huvudvärken, hahahaha
Hon tittade på mig, suckade och sa NEJ det har du inte!! Det ömma i fiffin kommer ocg går, kanske är foglossning som du säjer, har aldrig haft det innan så vet inte hur det känns, däremot så kände jag som ett tryck emellanåt typ neråt inatt, behöver jag säja att jag blev livrädd?
Sparkar och puffar har jag känt sedan ca 1 vecka tillbaka, det är ju så mys, jag lät min stora dotter känna och just då kom en knuff rakt i handen på henne, hon slet till sig armen å sa- va läskigt!! hahaha
Men igår till min oro då så kände jag inget en enda gång och inte heller idag eller inatt än så länge as på att hon bara vänt sig åt andra hållet--ahh jobbigt å nu inatt när det där trycket kom som en press neråt fiffin så blev jag väldigt orolig, det känner jag dock inte nu. Jag är i vecka 16, och brukar ju aldrig annars ha huvudvärk...hur är det med dig nu?
Jag blev också öm i fiffi i fredags. Och kände efter ett tag som ett tryck neråt. Fick för mig att det kanske var UVI, det kan ju tydligen kännas lite annorlunda när man är gravid. Men nu har det gått över, så jag vet inte. Känner en viss oro ändå, så om nån känner igen det och vet vad det kan bero på så... Hur känns det för dig nu? Fortfarande likadant?