• Zarizen

BF Augusti 2016

Hej. Hoppar gärna med här oxå.

Gravid med 2:a barnet, har en son tidigare på 10 år.

Har BF 22/8. Vecka 12 nu och mår verkligen SKIT.

Har gjort så sedan vecka 7 och önskar bara de kunde ta slut! Illamående hela dagarna, trött, rapig och en konstant äcklig smak i munnen. ???? Puh! Seeeeegt...

Annars ser jag fram emot det ????

• Zarizen
    Nmg skrev 2016-02-06 16:51:55 följande:

Hej! Ja har samma usch det är så tråkigt. Värst är ju tröttheten på kvällarna. Sov nästan 12 timmar inatt och nu har man huvudvärk pga det... Haha. Vi får tänka att fet blir bättre snart! Det mesta borde bli bättre inom nån vecka! H

Ja de hoppas jag verkligen oxå!

Fått sjukskriva mig en del från mitt jobb tyvärr och trodde jag var bra nog att jobba i måndags. Men svimmade efter 30 min så de var bara att gå hem..

Får se om jag blir hemma nån vecka till. Har en dem hjärtklappning och mitt jobb är tufft (sjuksköterska på en stroke avdelning).
  • Zarizen

Ett par frågor..

Har ni börjat berätta för folk än?

Har sagt till familj/några vänner/några på jobbet här men känns som man vill berätta snart.. Inte för att det syns riktigt än men folk börjar ju undra varför man mår så dåligt?!

Sen fråga om vitaminer/folsyra. Har ni slutat med dem nu efter vecka 12 eller vad tar ni för nått?

• Zarizen
    Mika86 skrev 2016-02-09 10:39:24 följande:

Vi berättade för typ en månad sen för att jag inte kunde dölja det längre.

Jag försöker ta de, innan tog jag två varje dag men gått gå ner till en nu pga att man inte ska kombinera levaxin o järn. Ha problem vid middagarna vissa dagar med illamåendet så de dagar tar jag de inte

Tar du inte järn de dagar du mår illa menar du? Förvärrar det eller? Jag har inte börjat med järn än men kommer nog få börja med det snart tror jag..
  • Zarizen

[quote=76319057][quote-nick]smugs skrev 2016-02-09 11:22:11 följande:[/quote-nick]Vi berättade för familjen i vecka 8 och vännerna berättar vi allt eftersom vi träffar dem. Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 15 nu men har ännu inte berättat på jobbet än. Har RUL i vecka 18 så jag skulle så gärna vilja vänta tills dess men det känns som evigheter tills dess och min mage blir allt större känns det som. 

Undrar också lite över folsyran. Har också hört att man inte behöver ta det efter vecka12-15. Har mailat min BM och väntar svar. Återkommer. 

För övrigt tar jag mumomega 3 för gravida. Det gjorde jag även förra gången. Tar ni några andra vitaminer?[/

Jag har tagit folsyra och gravid tabletter från Apoteket och mumomega ibland.

Är i vecka 13 nu.

• Zarizen

Var till läkaren igår. Sjukskriven helt denna vecka och nästa vecka ska jag försöka jobba 50%

Tänkte bara ett par veckor till att börja med men läkaren ville längre (tyckte jag måste dra ner på tempot och sänka mina krav) så ska va hemma 50% till 20/3. Om jag inte helt plötsligt börjar må bättre och vill jobba mer..

• Zarizen

Nipt undersökningen görs väl bara i Sthlm?

Har inte blivit erbjuden den här där jag bor (Värmland). Kostar undersökningen?

• Zarizen

Jag är i vecka 14 (13+3) och besväras fortfarande med en del illamående. Mest efm/kvällar nu faktiskt. Tröttheten är lite bättre men fortfarande kvar. Hoppas det vänder snart!!

Jag har oxå instagram, Zarizen heter jag där :)

• Zarizen

När börjar magen formas som en rund fin gravidmage egentligen? Just nu ser man ju bara småtjock ut :(

• Zarizen
    Anonym (Ont vid samlag?) skrev 2016-02-23 18:04:49 följande:

Har en udda fråga tror jag- Kan man bli så rädd för något att bebis får hjärtinfarkt i magen? Dom säjer ju att bebis känner vad mamman känner?Jag har en hemsk spindelfobi och det har syster min med, En stor jäkel klättrade längs väggen jämte mig i köket när hon pekar och skriker spindel bakom mig.Jag skrek rakt ut och blev kallsvettig.Kan detta påverka bebis?

Nej det kan jag inte tänka mig att barnet kan få.
Svar på tråden BF Augusti 2016