BF Augusti 2016
L
Sitter här i väntrummet nu och det lär ta tid men då får det vara så, dom ska kolla upp min cervix..hoppas verkligen att allt är bra nu....
L
Sitter här i väntrummet nu och det lär ta tid men då får det vara så, dom ska kolla upp min cervix..hoppas verkligen att allt är bra nu....
Jag bär och kånkar på matkassar själv.
Kanske inte ute och springer för jag hatar att springa men tränar så mycket jag orkar.
Äter det mesta oxå.. Det jag inte mår illa av då.
Hänger på listan jag med!
Zara, 36 år, andra barnet (okänt kön) bf 22/8
Konstigt det blir när jag skulle redigera min ankomst på listan, hm....
Iallafall, finns det någon annan här inne som upplever tryck i underlivet?
Som om det pressas neråt, och ömmar??
Någon som vet vad detta är??
Sista jag åkte in så var ju cervix sluten, hård, och det är samma känsla nu.
Kommer mer när jag varit aktiv.
ja exakt samma ömhet som när man ska ha mensen och det känns som om hela underlivet svullnat, mja jag tänker dessvärre för mycket, skönt att du känner dig avslappnad med det, önskar av hela mitt hjärta att jag kunde det med.
Men känner du som om det pressar nedåt i underlivet? och känner dig lite öm av det?
Jag hade ju så en gång innan och åkte in då, och inget var konstigt, har varit fram och tillbaka om jag ska åka in, min man vill men jag säjer för en gng skull avvakta.
Hade hoppas på svar här inne..[
[quote=76432384][quote-nick]skattenmust skrev 2016-03-12 15:05:22 följande:[/quote-nick]ja exakt samma ömhet som när man ska ha mensen och det känns som om hela underlivet svullnat, mja jag tänker dessvärre för mycket, skönt att du känner dig avslappnad med det, önskar av hela mitt hjärta att jag kunde det med.
Men känner du som om det pressar nedåt i underlivet? och känner dig lite öm av det?
Jag hade ju så en gång innan och åkte in då, och inget var konstigt, har varit fram och tillbaka om jag ska åka in, min man vill men jag säjer för en gng skull avvakta.
Hade hoppas på svar här inne..
Krånglar era magar oxå?
Har börjat äta mer fibrer och känner att magen blir mer regelbunden då men den är ju inte som vanligt direkt. Gasig är jag till och från oxå.. Och då har jag inte börjat äta järntabletterna än som gör magen ännu hårdare! Suck :(
Okej! Då är jag inte ensam då. Alltid en tröst
Men visst är det jättejobbigt!
Så fort jag blir lite hård i magen så mår jag illa oxå. Blä! Nä inget roligt alls!
Någon annan som tränar här inne och vill berätta om det?
Hej alla!
Jag undrar hur ni alla har det med jobb nu i dessa veckor?
Jag undrar nämligen om det är någon som gått ner i tid eller är sjukskriven eller dylikt?
Jag jobbar 25% på en butik och vikarierar nästan heltid som lärare, ibland blir det riktigt långa dagar då jag är i skolan på dagen och stänger butiken på kvällen.
Idag har jag haft en hemsk klass i skolan där jag varit i princip rosenrasande hela dagen pga barn som inte fått lära sig veta hut innan dom började skolan. Hade sista timmarna helt spänd mage och började göra ont på vänstra sidan, blev orolig att jag kanske tagit åt mig för mycket jobb, jobbar nästan 7 dagar i veckan och har gjort det under hela graviditeten men med ett antal sjukdagar då jag känt att jag behövt vila..
Så åter till min fråga hur jobbar ni och vad tycker ni som är omföderskor är normalt att arbeta under graviditeten?
Men kom inte bilden med??? Testar igen då denna är tagen nu på en gång på jobbet haha, vecka 17(16+2)