Inlägg från: Curlingmorsan |Visa alla inlägg
  • Curlingmorsan

BF Augusti 2016

Jag har inte ont av att folk tar på min mage. Men idag när vi skulle hämta bonussönerna så öppnar min sambos ex-fru bildörren och vill titta på min mage. Dessutom tar hon på den utan att fråga. Det kändes VÄLDIGT konstigt!!! Bör kanske tillägga att vi inte riktigt kommer överens...

• Curlingmorsan
    Hazel Grace skrev 2016-06-12 21:12:26 följande:
    Blev denna från carena hette märket. (hoppas bilden syns)

Visste inte vad jag skulle gå på direkt så jag tog en som var billig och såg neutral ut. Den får duga helt enkelt :)

Har någon åsikter eller förslag om bärsjalar? Sambon vill heller satsa på det än sele.

Välkomna ni nya! Evelina vi har samma bf ;)
    Jag funderar också på om jag vill ha sjal, sele eller mei tai. När det gäller sele har jag kikat på en Pognae, de ska tydligen vara bra även för kortisar som jag. Jag fick tips om en grupp på FB som heter Bärsjalar, finns massa bra info där.
  • Curlingmorsan
    Misszandra skrev 2016-06-12 21:47:11 följande:

Någon här pratade om "mensvärk" och att hon skulle tillbaka till läkaren om det inte gick över. Är det dåligt? Jag har haft mensvärk i ungefär 2 veckor och det blir bara värre och värre, ska till bm imorgon och prata om det men blev lite nervös när jag läste det. Min bebis rörde sig ytterst lite för några dagar sen men igår var han väldigt aktiv, sparkade och levde rövare, men mensvärken är riktigt svår nu. 

Det var jag! Jag har haft "mensvärk" av och till de senaste 6 veckorna ungefär. Men de senaste 2 veckorna har den varit kraftigare och jag har känt av den mer. Tog upp det igår när jag var inne på förlossningen pga minskade fosterrörelser. Det var därför läkaren undersökte min tapp. Hon sa att om det fortsätter och inte går över inom en vecka så ska jag komma tillbaka och kolla tappen igen. Så är du orolig tycker jag absolut du ska ringa förlossningen. Vilken vecka är du i? När det gäller minskade fosterrörelser så sa hon till mig att höra av mig om rörelsemönstret ändrades mot hur det brukar vara. Hon sa att bebis sover max i 90 min, sen borde man känna något. Men alla bebisar är ju olika så man känner ju olika mycket. Men om rörelsemönstret ändras och man känner mindre så skulle man komma in sa hon.
  • Curlingmorsan
    Misszandra skrev 2016-06-12 22:22:40 följande:
    Jaa det stämmer. Jag är i vecka 33 (32+3) Min mensvärk sitter i magen och ländryggen, har haft ganska kraftiga förverkar ibland, det riktigt hugger till i magen och håller i sig i kanske 30-60 minuter. Sammandragningar känner jag också ofta. Hade nog den värsta igår när jag badade, konstigt nog. Kunde inte röra mig, sa till min sambo att han får förlösa mig i badkaret, ha ha. 

Jag är nog van vid att han är väldigt livlig, han rör sig ändå ofta men inte alls som förut, nu är rörelserna lugnare och inte alls lika "hårda" som de brukade va. Men borde inte rörelserna förändras lite när platsen i magen blir trängre? Att rörelserna blir mer "rullande" istället för sparkar? 
    Tycker också du ska kolla upp det. Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite! Ring in och rådfråga iaf!
  • Curlingmorsan

Misszandra skönt att bm tog dig på allvar! Hoppas nu att bebis beslutar sig för att stanna kvar där inne i magen ett tag till!

Var hos bm idag. Mätte magen för första gången, men fick inte veta mått, såg bra ut sa hon bara. Men mitt blodsocker var högt. Egentligen borde jag göra glukosbelastning, men hon trodde inte att jag skulle fixa det eftersom jag kräks och mår illa även i normala fall. Hon skulle kolla med läkaren och se vad vi skulle göra. Ni som haft högt blodsocker, vad gör man åt det förutom glukosbelastar?

• Curlingmorsan

Jag hade tänkt jobba till v 35, men är sjukskriven pga illamående. Och har gett upp hoppet om att det ska vända så jag kan komma tillbaks innan det är dags att gå hem.

Fick tillbringa natten på förlossningen. Åkte in pga minskade fosterrörelser igen. Men så fort de sätter på ctg så rör han sig som en tok där inne. När jag ändå var där så passade läkaren på att kolla tappen, den var opåverkad. Däremot hade jag galet ont strax ovanför naveln några cm ut på både höger och vänster sida. Läkaren kunde se att livmodern "gick ner" och var lite tjockare just där, men hon visste inte varför. Så de tog massa prover och ville att jag skulle stanna kvar för observation. Men proverna visade inget så efter lunch idag fick jag åka hem. De trodde att det kanske är när Lilleman i magen kommer åt något och man samtidigt rör från utsidan som det gör ont. Någon annan som känt liknande?

• Curlingmorsan
    Zarizen skrev 2016-06-16 22:52:35 följande:

Hoppar in och tänkte bara meddela att jag fått en liten pojke 15/6. Värkarna började på måndagen 14/6 och gick inte att hejda då vattnet redan gått 2 v innan.

Han föddes i vecka 30+1 och vägde 1900g och var 44cm lång. Han mår bra men ligger på neonatal avd för vård några veckor framöver. Jag mår bra.

Grattis! Vad skönt att höra att ni mår bra båda två trots att han kom så tidigt!
  • Curlingmorsan

Snuttispluttis håller tummarna att ni snart hittar boende. Här är det helt omöjligt att få en hyreslägenhet om man inte stått i kö i flera år.

Jag känner inte så många som ska eller har fått barn i år, men de tre jag vet har alla fått/ska få killar. Och även i min mage bor en liten kille.

• Curlingmorsan
    Misszandra skrev 2016-06-18 16:45:16 följande:
    Har nyss fått göra CTG, urinprovet var bra. Väntar nu på doktor som ska kolla så min tapp inte förändrats. Kändes lite läskigt för innan bm kopplade på CTG säger hon "detta tar nog bara 10 minuter sen kan ni få gå hem" efter 30 minuter är den klar och hon behövde prata med doktorn som nu ville träffa mig. Har nog haft ganska så rejäla sammandragningar, mer än man bör så här tidigt.
    Hoppas allt är bra! Jag har gjort ctg flera gånger nu och varje gång har det tagit minst 30 min. Så det ska du nog inte vara orolig för. Men skönt att du får träffa läkaren så det kollar allt ordentligt!
Svar på tråden BF Augusti 2016