Inlägg från: Curlingmorsan |Visa alla inlägg
  • Curlingmorsan

Mysigt med alla bebisar som redan ploppat ut och de som snart är här! Hoppas slippa vänta allt för länge på att Lilleman vill titta ut. Har problem med ämnesomsättningen och de får ingen ordning på den trots medicin. Så nästa tisdag ska vi på TUL. Hoppas att allt ser bra ut och att han växer som han ska!

• Curlingmorsan

Skönt att höra att allt är bra Skattenmust! :)

Avundsjuk jag blir på er som inte behöver upp och kissa på nätterna. Jag är uppe 4-8 gånger varje natt. Kanske inte konstigt att jag är trött hela tiden!

Ni som har mensvärk, kommer den bara i samband med en sammandragning eller sitter den i nästan hela tiden? Min sitter i nästan hela tiden, mest på kvällen, natten och morgonen. Men det har blivit mer och mer så nu har jag inte nästan hela tiden. Varit och kollat så det är ingen uvi. Går säkert över med Alvedon, men vill inte äta en massa tabletter hela tiden.

• Curlingmorsan
    Mal Mal skrev 2016-08-04 13:46:22 följande:
    På mig sitter den i hela tiden. Den kommer om kvällen/på natten och försvinner när dagen börjat.

Och jag kissar minst tre ggr per natt :( Glad att det iaf inte är mer än så! Är vaken tillräckligt! Vissa nätter är jag vaken i timmar......
    Hur länge har du haft den? Mensvärken alltså? Jag är bara i v 36+2, vill inte ha det så här i flera veckor till!! :(
  • Curlingmorsan
    Mal Mal skrev 2016-08-05 15:48:49 följande:

Uppdatering "den luriga trean": Efter 12 timmar av värkar som inte gav ngt så har de senaste 4 gjort sitt, trots samma smärta hela tiden. Nu öppen 5 cm. Hörs på andra sidan!!

Åhh spännande!! :)
  • Curlingmorsan

Vaknade kl 4 av att vattnet gick. Kände inte av bebis så de bad oss komma in. Har gjort ctg och allt ser bra ut med bebis. Har värkar var 10:e minut så hoppas snart få ett rum. Storasyster är född v 36+4 (12år sen), kanske kommer även lillebror ut på "samma dag".

• Curlingmorsan

Grattis till alla som fått sina guldklimpar! :)

Efter ha fått åka tillbaka till BB för att sola 1 dygn så mår nu Lilleman bra. Nu har han börjat äta ordentligt och vi slipper väcka honom hela tiden för att ge honom mat. Nu vaknar han av sig själv och äter varannan - var 3:e timme. Skönt!

• Curlingmorsan
    Nmg skrev 2016-08-25 06:56:12 följande:

Bf dag idag och ingen bebis. Jag blir galen på detta!

Nån som Fått igpngsättning här?

Hur var det?

Jag blev igångsatt v 38+2 med barn nr 2. Först tog de hål på hinnorna, inget hände, så jag fick värkstimulerande dropp och 2tim och 45min senare kom han ut. :)
  • Curlingmorsan
    Nmg skrev 2016-08-25 09:19:33 följande:

Wow hoppas min oxå blir Så där bra! Har igångsättning På måndag, men hoppas det kommer igång sjölv innan. Gjorde det ont att ta hål på hinnorna?

Det var 9 år sedan så jag kommer inte ihåg. Men tror inte det, för jag har bara positiva minnen från det. Kommer säkert gå jättebra, men håller tummarna att det sätter igång av sig själv innan måndag! :)
Svar på tråden BF Augusti 2016