Mulan91 skrev 2016-06-02 09:22:12 följande:
Oj! Men det låter som att det ligger mycket mer bakom hans beteende som du säger, uppfostran och stödet runtomkring? Min son har sina problem men jag e ganska strikt med att han inte ska särbehandlas på det sättet (komma undan med saker)... Finns det inget annat ställe att få hjälp?? Du sa att han fick medicin också, dom har inte hjälp nåt heller? Usch jag känner för er! Adhd e verkligen inte "bara" adhd spec i vissa fall när det är extremt och familjen mår dåligt... Hoppas det löser sig för er!
Vet inte vart vi ska söka hjälp annars. Visst hade jag kunnat söka info på nätet, läsa böcker och gå med i föräldragrupper på tex FB. Men jag känner att det är föräldrarnas jobb. Jag har två, snart tre, egna barn som behöver min tid. Hade föräldrarna varit mer engagerade så hade jag nog också varit det.
Medicinen har hjälp en del i skolan, han kan koncentrera sig bättre. Men den håller inte hela dagen så den har hunnit gå ur innan han kommer till fritids eller hem. De ska byta medicin men kan inte göra det förrän han gått upp i vikt, och det gör han inte.
Tror att det viktigaste för barn oavsett diagnos eller inte är föräldrarna, och särskilt för barn med någon form av diagnos. Det är vi som måste hjälpa dem på alla sätt vi kan, tycker det är en skyldighet som förälder. Men så tycker inte alla tyvärr....