Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Jag kommer att köra på vanliga maxi-klänningar och luftiga tunikor i sommar. Körde samma med dottern och det funkade bra.
    Man behöver inte köpa mammakläder utan man kan köpa vanliga kläder också bara designen på dom är lite lösare. Tex så brukar Lindex ha bra tunikor till sommaren.
    Jag köpte lite på HM's rea tidigare i våras men dom kommer inte att passa på slutet så då har jag ett par anda favvisar i byrån från när dottern var nyfödd :)

• Kela1981
    skattenmust skrev 2016-05-02 06:51:42 följande:

Hjääääälp, Jag sållar.....e det någon mer som kan sålla vid nysning?
    Vaknade jättekissnödig men nös 5 gånger på sträck innan jag hann till toa å läckte lite utan att egentligen känna det, var inte som att kissa ner sig utan det bara kom...bara när jag nyser..

Kort på magen tar jag en del, har inte mätt sf mått än men ska till spec mvc imon, kanske dom gör det då :)
    vecka 24 idag, wehooo :)

Vaknar runt 05-05.30 varje morrn nu..

Jag längtar så efter sommar å värme :)

Japp! Här är en till! Dags att börja ta knipövningarna på allvar nu :)
  • Kela1981

Grattis Skattenmust! Vilken känsla det måste vara!

Jag blev mätt i vecka 24 och nästa besök jag har är i vecka 28 men då är det glukosbelastningen också!

Mycket verkar ha förändrats på dom två åren sen jag fick dottern. T ex så är sockerlösningen redan smaksatt sa min bm. Slipper alltså att släpa citroner denna gången :)
    Dessutom så har dom slutat dela ut Liberos väska på BB. Så nu måste man ha med sig allt själv.
    Har beställt deras Babybox ändå men tänk vad fort saker och ting ändras :)

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-05-03 21:15:49 följande:

Oj Kela, det var verkligen förändringar det. Men tror att sånt kan skilja sig mellan olika län och sjukhus också eller?

Ska kolla med Skövde när jag går på första kontrollen tänkte jag.

Undrar om det är 6 timmar där också. Men då får man åka tillbaka för läkarkontrollen på dygn två eller gör de hembesök då?

Äh, jag får fråga bm :P

Och blä för glukosbelastning! Glad att jag slipper det den här gången. Mitt bmi låg precis på gränsen med dottern, men nu vägde jag mindre :D Men jo, nu är den smaksatt :)

Skönt med bra besked Skattenmust! Bra att de håller koll på ditt urinprov med odling.

Jag blir lite sådär när det nu typ är två månader sen de kollade mitt urin, iom att gravida kan gå med uvi utan symptom :/ Men bara en vecka kvar till nästa besök nu iaf.

Jo det skiljer sig säkert från olika landsting.

Varför slipper du glukosbelastningen? Jag trodde det var något som alla gjorde? Är det beroende på BMI? Mitt BMI är normalt så jag tror inte att jag ligger i någon riskgrupp eller så :/
  • Kela1981

Urinprov görs varje gång här.

Jag tyckte inte att sockerlösningen var så farlig sist. Tog med en riktigt stor citron så det var nästan lite surt :)

Konstigt att vissa bara gör det på överviktiga. Man kan ju ha grav.diabetes utan att vara överviktig om jag har förstått det rätt.

Moen: jag hade bytt bm om jag inte litade på henne. Jag har en annan denna gången pga att vi flyttade till en annan stad men hade jag inte trivts så hade jag gått tillbaka till min gamla trots att jag hade fått åka en bit för varje besök.

• Kela1981
    moen skrev 2016-05-04 07:50:38 följande:

Ska man göra urinprov? D: har inte gjort ett enda sen inskrivningen då de kollade med gravtest... E lite skeptisk mot min BM. Det har varit lite missar och så med andra saker och hon verkar inte alltid lyssna på mig.

Har tänkt lite på förlossningen. Min svärmor tog upp att man kan få lavemang? Är det nåt att rekommendera? Hur har ni gjort/ska göra? Man vill ju inte råka skita på sig hahaha!

Tror du kan få det som du vill.
    Personligen ser jag hellre att det kommer en liten korv än att bebis och bm blir nerkletade ha ha ha..... Usch vad äckligt!
    Tror verkligen inte det är något som bm reagerar över plus att dom flesta känner nog inte ens om det händer :)
  • Kela1981

Aj aj aj allt detta snack om sprickande :(
    Jag är superrädd för att jag ska känna när jag går sönder!
    Ni som har haft tidigare förlossningar där ni spruckit; känner man det eller är det liksom en smärta i mängden?
    Dottern föddes ju med KS så den vaginala vägen är ny för mig :)

• Kela1981

Tack Hallonpajen och Mulan!
    Det känns lite bättre om ni säger så :)

Igår var vi ute och rastade 2-åringen i nästan 3 timmar vilket resulterade i att jag knappt kan röra mig idag. Skallen har fortfarande inte fattat att foglossning inte är något man bara struntar i. Snacka om trög!
    Som tur är ska jag bara in och jobba 4 timmar idag så det ska nog lösa sig :)

• Kela1981

Är det bara jag som tycker att veckorna flyger fram just nu?
    Går in i vecka 26 på måndag liksom!
    Antar att det går lite långsammare sen när man är stor och otymplig i sommarvärmen ;)

• Kela1981

Ha ha ha....ja det här med intimrakning känns som en extremsport när man är gravid ha ha ha
    Jag går också på känsla och sen sa jag till sambon att om han hade synpunkter så får han vackert hjälpa till nästa gång ;)
    Tånaglarna är inte riktigt lika jobbigt än tycker jag men det är inte direkt enkelt heller.
    Tänker unna mig en pedikyr och fotmassage nästa vecka så slipper man att måla själv :)

Svar på tråden BF Augusti 2016