Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Jag bor strax utanför Lund i Skåne.

Måste man läcka råmjölk för att veta att amningen funkar?

• Kela1981
    HJohannesson skrev 2016-04-10 21:43:27 följande:
    Nejdå, de flesta läcker nog inte alls som förstföderskor :)
    Fast nu är ju detta mitt andra barn :)
  • Kela1981

Varken katrinplommon, päron, kiwi, chiafrön osv hjälpte på mig. Det enda som funkar är laktulos från Apoteket och det är inga konstigheter att dricka när man är gravid :)

• Kela1981

Jag har också använt mammabyxor sen typ vecka 8-9 nånting. HM har supersköna stretchbyxor som ser ut som jeans så dom bor jag i :)

Tillväxt ul är det ens bm som skickar remiss om. Fick två med dottern för dom tyckte att mitt SF-mått hade stannat av. Men ut kom hon 3065 g tung :)

De senaste dagarna så har jag haft typ stickande dragningar eller hugg från fiffin upp i nedre delen av magen. Detta är inget direkt jag känner igen från förra gången.
    Nån annan som upplever/har upplevt samma? Är i vecka 22 nu och det känns som att det växer så det knakar där inne :)

Välkommen ni nya förresten!

• Kela1981

Tror att vi kvinnor generellt har lite anlag för att trycka ner varandra hellre än att stötta och lyfta. Supertråkigt men så himla skönt att alla är så trevliga här inne <3

• Kela1981

Jag sover också bäst på vänster sida men vaknar efter ett tag för jag får ont i örat ha ha ha.... Kom ihåg att jag läste nånting om att det är skönast att sova på vänster sida som gravid för att organen i kroppen ligger bättre då än om man ligger på höger. Vet dock inte om det påverkar snarkningarna :)
    Kanske kan det bero på hur bebis ligger också?

• Kela1981

Skattenmust; vart har du tagit vägen? Är allt ok? Tycker det var längesen vi hörde av dig <3

• Kela1981

Namn är så galet svårt.
    Vi hade världens bry med att komma överens om dotterns namn och till slut så hittade vi ett som vi båda gillade.
    Denna gången blir det en flicka till så nu sitter vi i klistret igen. Vi har börjat bolla lite fram och tillbaka men än har vi inte hittat något som vi båda tycker om.
    Vi vill gärna ha några stycken namn som förslag när hon kommer så får man bestämma exakt vilket där och då beroende på vad hon ser ut att heta :)
    Att det kan vara så himla svårt!

• Kela1981

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

Svar på tråden BF Augusti 2016