Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Skattenmust verkar ha försvunnit helt :( Hon har tagit bort sig från bf-listan också.
    Hoppas inget hänt :(

• Kela1981

Ha ha ha hur gick det till?
    Kan du inte kopiera mitt inlägg och lägg till dig igen? Så blir allt rätt :)

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-04-14 21:59:13 följande:

Zarizen, jag la till dig igen :)

Låter ju inte så optimistiskt för Skattenmust om hon har tagit bort sig från BF-listan :/ Fast hade nog trott att hon skulle ha berättat för oss om det hände nåt. Håller tummarna för att hon bara tröttnade på att sitta på fl!

Här har varit aktiva dagar för mig så började få hugg på högersidan i buken/bebismagen nu på kvällen :/ Antar att det är bebisens sätt att säga att det är dags att ta det lugnt nu.

Nån annan som känt så?

Sen en tanke, jag sover och ligger mestadels på vänstersidan (som vi pratade om förut), och min bebis har hittills legat på högersidan. Tror ni att det beror på att det är ont om plats på vänstersidan eftersom jag ligger på den sidan?

Hur har ni andra?

Dottern var också mest på högersidan så kanske är därför bebisen har hamnat där också :)

Nä jag tror inte det spelar någon roll vart bebisen ligger jämfört med vilken sida man sover på. Jag sov på vänster sida med dottern och hon låg på vänstersida hela tiden hon med :)

Jag får också hugg i sidan ibland. Känns som att det stramar mer överallt just nu. Efter 10 timmar jobb så drar det i hela magen. Märker att jag får mer och mer sammandragningar också :/
    2,5 månad tills jag kan gå hem och det känns lite tveksamt om jag kommer att hålla så länge :(
    De långa dagarna (10h) börjar blir riktigt jobbiga nu :(
  • Kela1981

Tror att min mage sitter ganska högt upp. Känns som att den är överallt ha ha ha....

Tror att jag har börjat få foglossning :( Kände aldrig av det när jag väntade dottern men både igår och idag så har har jag fått så ont i perioder så jag knappt kunnat gå. Har fått gå riktigt riktigt långsamt och med små små steg för att ens ta mig framåt :(

• Kela1981

Jag har massor kvar från dottern i stl 50 men hon använde stl 44 i nästan två månader och eftersom detta också är en flicka så kommer jag att köpa några plagg till i 44. 50 och 56 har vi galet mycket av redan. Sen såklart får hon en egen dress att åka hem från BB i ;)

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-04-17 19:58:29 följande:

Åh så spännande !! Är otålig redan nu till BF :)))

Ha ha ha ha...
    Jag känner precis likadant!
    Vill bara att hela graviditeten ska vara över så vi får träffa den lilla där inne <3
  • Kela1981

Jag får typ lite dåligt samvete för denna graviditeten.
    Alltså inte själva graviditeten i sig utan för att jag var så mycket mer engagerad i första. Höll koll på veckorna stenhårt och visste exakt vart bebisen var i utveckling osv.
    Denna gången är inte resan dit lika spännande. Nu är jag mer otålig och vill bara att hon ska vara här nu.
    Någon annan som känner samma?
    Har hört från ett par andra håll att dom känt samma sak så jag antar att jag inte är först med det.
    Men känner ändå lite dåligt samvete :/

• Kela1981

Välkommen tillbaka Skattenmust! Vi har varit lite oroliga för dig så det var skönt att höra att allt är ok trots idiotkärringar på bussar :)

Jag har bara anmält mig till Liberos box.
    Vad får man i dom andra? Är det typ samma i alla eller skiftar det lite?

• Kela1981
    HJohannesson skrev 2016-04-19 20:59:48 följande:

Hur lång tid har ni tänkt att ni ska jobba innan ni går hem?
    Och vad jobbar ni med ?

Jag hade tänkt mig att jobba juni ut och sen gå på gravidpenning. Men nu har jag fått massa problem med foglossning så vet inte om jag kanske får gå ner i tid redan innan. Ska prata med min bm i morgon och se vad hon säger :/
    Jobbar i butik med mycket tunga lyft osv och arbetstider på 10 timmar/dag.
Svar på tråden BF Augusti 2016