• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86

Skattenmust du gå ju varit aktiv här så va inte så svårt att se att du slutade skriva

Först stackars serah o sen min kompis så då blev man ju extra orolig, är vid såna tillfällen man kommer på att det faktiskt kan hända sånt otrevligt trots att vi kommit så långt i graviditeten.

Skönt när man börja känna de små då mycket. Bli ju mer verkligt då

• Curlingmorsan
    skattenmust skrev 2016-04-19 11:09:05 följande:
    ahh, okey...ja ditt nick får mig att tänka på mitt misstag, jag curlade min dotter å har alltid gjort extremt mycket, nu kommer resultatet- fullskaligt krig...Hon är 17 år...men jag tror att tjejer är mer "jobbiga" än killar är....
    Nmg skrev 2016-04-19 10:43:18 följande:

En 12 åring har jag

hehe ohh nästan så jag längtar tillbaka till den tiden då min dotter var 12...å snäll, gosig, är helt övertygad om att hon blivit besatt av en demon just nu...Håller med, telefonförsäljare e rena skiten, visst dom är gratis men dessa är så snåla tycker jag, men då jämför ju jag med 2010 :)
    Ja jag tror också tjejer är betydligt "jobbigare" än killar. Vi har ofta krig redan nu, så det där med att 12-åringar är snälla och gosiga vet jag inte om jag håller med om. ;)
  • Curlingmorsan

Någon mer som fortfarande mår illa? Har ätit Lergigan Comp och Primperan 3ggr/dag. Men Primperan ska man inte äta i slutet av graviditeten så läkaren sa att jag ska försöka fasa ut den och from v 27 får jag inte ta dem alls. Bara Lergigan hjälper inte. Hon skrev ut B-vitamin (pyridoxin) och tipsade om ingefärskapslar. Hoppas de ska hjälpa! Börjar inse att jag förmodligen kommer må illa resten av graviditeten. :(

• Snuttispluttis

Jag har moderkakan i bakväg och kände första rörelserna i vecka 16 typ. Omföderska dock :)

Stackars att må illa fortfarande Curlingmorsan :/

Gravididtetsmässigt mår jag riktigt bra just nu. Konstant hungrig och blir ju värkig och trött efter mycket aktivitet, men det är ju sånt man får räkna med ;)

Har stannat av i viktökningen på 8,5 kg också så det känns riktigt skönt! Här ska jag inte upp några 20+ kg inte! ;)

• HJohannesson
    Curlingmorsan skrev 2016-04-19 12:26:41 följande:

Någon mer som fortfarande mår illa? Har ätit Lergigan Comp och Primperan 3ggr/dag. Men Primperan ska man inte äta i slutet av graviditeten så läkaren sa att jag ska försöka fasa ut den och from v 27 får jag inte ta dem alls. Bara Lergigan hjälper inte. Hon skrev ut B-vitamin (pyridoxin) och tipsade om ingefärskapslar. Hoppas de ska hjälpa! Börjar inse att jag förmodligen kommer må illa resten av graviditeten. :(

Vad jobbigt !! Hoppas att det nya hjälper! Ingefära är ju känt att hjälpa mot illamående.

Jag mår väl inte direkt illa. Jag kan knappt äta mat för att jag är aldrig sugen på något. Allt äcklar mig. Och äter jag en portion mat så mår jag illa efteråt. Men det är så svårt att äta miniportioner när jag egentligen är vrålhungrig.
  • linda.clintbrand
    Emmasofiabe skrev 2016-04-19 08:34:20 följande:

Är det någon av er som har moderkakan i bak som kan säga ungefär när ni började känna något??

Jag började känna sprattel i v 16-17. Nu i v 21 känner jag lätta sparkar varje dag/flera gånger varje dag.
  • Nmg

Syrran använder en mousse som verkar vara bra kanske ska prova den då

HJohannesson skrev 2016-04-19 11:19:26 följande:

Jag har försökt läsa om det.

Brun-utan-sol är ingen fara, men spraytan andas man ju in under en längre tid och ingen vet nog om det påverkar bebisen.

Men samtidigt överlever ju barn till folk som röker så allt är väl relativt.

Kan du inte smörja dig ? :) det gör jag.

• Mulan91

Jag hade också skippat spraytan pga anledningarna ovan. Egentligen är jag inget fan av brun-utan sol heller men kan förstå att man bhvr det spec nu haha, jag e naturligt brun men ser sjukt blek och grå ut just nu!

Jag har en bonusdotter på 13 snart 14. Mot mig har det aldrig riktats någon konflikt, däremot märker jag att hon försöker smyga med vart hon brukar vara o sånt, det brukar leda till tjafs med hennes föräldrar. Jag brukar mest försöka vara ett stöd och ge råd så gott jag kan.

Svar på tråden BF Augusti 2016