• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Mika86, har dina bröst inte blivit fylligare eller större alls? Får hoppas att de fuller upp när mjölken rinner till. En kompis fick typ som silikonbröst med bröstvårtorna rakt ut när mjölken kom för henne ;)

• Kela1981
    Hallonpajen skrev 2016-04-20 14:19:29 följande:

Ni som får kramp - äter ni extra magnesium? Det hjälper!

Stolt sytok!
    Tack för tipset!
    Det har jag inte tänkt på :)
  • Mika86

Snuttispluttis nopp ingenting o aldrig fått innan heller, mer än när man ammar o ja då är de verkligen som silicon, stenhårda

• Zarizen

Shit vad ni är aktiva. Jobbat hela dan och har massor att läsa ikapp

Jag fick brev från FK idag och blev beviljad graviditetspenning från 23/6 fram tills 10 dagar innan BF. Såå skönt känns det!

Är inne i en period nu då jag mår riktigt bra. Såå skönt efter att ha mått skit första tiden. Pyret sparkar varje dag och mest kvällar/mornar

• HJohannesson

Jag jobbar ingen stor butik och går massor varje dag. Dock är vi såpass många som jobbar att jag alltid kan bli avlastad och få stå i kassabok jag blir för trött.

Jag tar semester 1 juli sen är jag hemma tills bebis kommer :)

Men jag har så ont i ryggen redan nu så jag vet inte hur jag ska orka. Jag har en del sammandragningar men bm tyckte inte det var ngn fara.

V26 idag :) det går framåt!!!

• Mulan91

Jag jobbar 50% nu fram till sista juni, som undersköterska.. Ska ansöka om gravpenning men vet inte riktigt hur det går till alltihop, får se. Blir iaf hemma till juli vilket känns skönt. Jag har börjat bli supertrött igen :(((

Mina bröst är jätte stora och jätte tunga.. Gått upp flera storlekar och är nu i storlek E nåt.. Sist blev mina bröst ännu större av amning så får se hur det här slutar haha. Trevligt med boobs men inte för mkt boobs ???? Haha

• Mulan91
    Zarizen skrev 2016-04-20 16:44:24 följande:

Shit vad ni är aktiva. Jobbat hela dan och har massor att läsa ikapp

Jag fick brev från FK idag och blev beviljad graviditetspenning från 23/6 fram tills 10 dagar innan BF. Såå skönt känns det!

Är inne i en period nu då jag mår riktigt bra. Såå skönt efter att ha mått skit första tiden. Pyret sparkar varje dag och mest kvällar/mornar

Åh vad skönt!! :)))
  • Nmg

Mina bröst har ju såklart växt sen jag blev gravid men jag tycker inte att de är så Jättestora och tunga?

Hur räknar ni Föressten er vikt fram till nu? Räknar ni med vikten innan ni blev gravid eller vikten på inskrivningen?

Jag vägde 68kg på inskrivningen i v 10 och nu vägde jag Mig på egen våg idag och då visade vågen 71 v 22. Så 3 kg sen inskrivning, men min vikt innan jag blev gravid var ca 66-67 nånting så räknar jag på det har jag gått upp 4-5kg

• Mulan91

Jag vet inte hur man ska räkna faktiskt:o borde väl egentligen vara från innan man blev gravid som du skriver ?

• Mika86

Jag räknar vikten från inskrivningen nu då jag inte ha ha nån koll alls på vikten innan då vår väg va sönder

Svar på tråden BF Augusti 2016