• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen

Är i v 26 och gått upp 8 kg.. Känns lite sådär :/

Besök hos BM idag och hoppas på att få höra lilltjejens hjärta <3 och kanske BM kan få in i sitt huvud att jag har problem med fogarna men hon verkar inte vilja det. Hon ville nästan inte ge mig lergigan comp när jag inte gjorde annat än att spy och bodde på toaletten.. Även fast jag bad om det.

• Moorii
    Curlingmorsan skrev 2016-04-20 22:45:45 följande:

Ni som har foglossning har ni provat akupunktur? Jag tycker det hjälper. Det försvinner ju inte men det lindrar, och för mig har det inte blivit värre. Fick 2ggr/vecka i 3 veckor så nu ska det räcka med 1ggr/vecka i fortsättningen.

Jag går på akupunktur, också gått två gånger i veckan och detta blir sista veckan med två gånger, sen en gång i veckan. Svårt att säga om det hjälper foglossningen, men min rygg mår lite bättre iallafall :) och det är avslappnande! Fast jäklar vad ont vissa nålar gör att sätta in efter ett tag :P
  • Snuttispluttis

Tror inte att det finns akupunktur som hjälp mot foglossning här. Då får jag nog bekosta det själv och det skulle säkert vara dyrt :/

Moen, jag är i vecka 24 och har gått upp 8 kg så du ligger i lä än ;) Har dock stannat av som tur är. Går du stadigt uppåt eller går det i perioder?

• Mulan91

Haha som det kan va. Här går jag och oroar mig för att gå upp för lite.. Folk tar en ofta inte på allvar när man säger att man har sjukt svårt att gå upp i vikt!! Blir så arg för det är ett problem för mig precis som det är att bli för stor för någon annan. Sist blev jag som jag berättade underviktig av att amma så vill motverka det genom att gå upp lite mer under graviditeten denna gång. Att vara för smal e hemskt! Man känner sig inte kvinnlig och man ser helt hemsk ut i ansiktet blää :( tråkigt att man blir skrattar åt oftast när man talar om ens problem!

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-04-21 11:28:44 följande:

Haha som det kan va. Här går jag och oroar mig för att gå upp för lite.. Folk tar en ofta inte på allvar när man säger att man har sjukt svårt att gå upp i vikt!! Blir så arg för det är ett problem för mig precis som det är att bli för stor för någon annan. Sist blev jag som jag berättade underviktig av att amma så vill motverka det genom att gå upp lite mer under graviditeten denna gång. Att vara för smal e hemskt! Man känner sig inte kvinnlig och man ser helt hemsk ut i ansiktet blää :( tråkigt att man blir skrattar åt oftast när man talar om ens problem!

Jag har en vän som har samma problem som du. Hon fick sluta amma sina tvillingar för hon gick ner för mycket i vikt till slut. En månad efter tvillingfödsel var hon nere under sin startvikt.
    Hon har alltid haft problem med att gå upp i vikt och ens hålla sig normalviktig.
    Det är som du säger; ingen tar problemen på allvar och säger typ bara "var du glad för det". Det är fan ingen som säger samma sak till någon som är överviktig ha ha ha.
    Vet att hon köpte nån proteinshake eller liknande som hon drack som mellanmål för att få i sig mer kalorier och det hjälpte faktiskt lite. Det kanske är något att prova efter att bebis kommit?

Själv har jag inga problem med att gå upp men jag vet hur dåligt man kan må av att ha svårt för det.

Kram på dig <3
  • Curlingmorsan
    Snuttispluttis skrev 2016-04-21 09:16:31 följande:

Tror inte att det finns akupunktur som hjälp mot foglossning här. Då får jag nog bekosta det själv och det skulle säkert vara dyrt :/

Moen, jag är i vecka 24 och har gått upp 8 kg så du ligger i lä än ;) Har dock stannat av som tur är. Går du stadigt uppåt eller går det i perioder?

Jag går inte på akupunktur via MVC, utan hos en sjukgymnast. Det kostar 100kr/gång och efter 1100kr får man frikort. Jag låg inne på sjukhuset ett par dagar i början av graviditeten så för mig gick det ganska snabbt att få frikort. Sjukgymnasten jag går hos är även bra på andning och avslappning så det övar vi också på. Jag är förlossningsrädd och hoppas kunna lindra det lite genom att lära mig andas rätt.
  • Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-04-21 13:18:16 följande:

Jag har en vän som har samma problem som du. Hon fick sluta amma sina tvillingar för hon gick ner för mycket i vikt till slut. En månad efter tvillingfödsel var hon nere under sin startvikt.

Hon har alltid haft problem med att gå upp i vikt och ens hålla sig normalviktig.

Det är som du säger; ingen tar problemen på allvar och säger typ bara "var du glad för det". Det är fan ingen som säger samma sak till någon som är överviktig ha ha ha.

Vet att hon köpte nån proteinshake eller liknande som hon drack som mellanmål för att få i sig mer kalorier och det hjälpte faktiskt lite. Det kanske är något att prova efter att bebis kommit?

Själv har jag inga problem med att gå upp men jag vet hur dåligt man kan må av att ha svårt för det.

Kram på dig <3

Skönt med nån som förstår! Jaa d finns näringsdryck :) fick inge hjälp av min BM då heller men tror min nuvarande BM är bättre! Ska prata med henne om mina farhågor. Jag fick också sluta amma till slut, mjölken fanns men knappt att jag fanns haha.

Kramar på dig med <3
  • Snuttispluttis
    Curlingmorsan skrev 2016-04-21 13:25:04 följande:

Jag går inte på akupunktur via MVC, utan hos en sjukgymnast. Det kostar 100kr/gång och efter 1100kr får man frikort. Jag låg inne på sjukhuset ett par dagar i början av graviditeten så för mig gick det ganska snabbt att få frikort. Sjukgymnasten jag går hos är även bra på andning och avslappning så det övar vi också på. Jag är förlossningsrädd och hoppas kunna lindra det lite genom att lära mig andas rätt.

Aha, sjukt billigt! Bor ju i Norge så här tar de väl minst 500 per gång :/ Men lider inte så farligt av foglossningen som förut så jag ska nog klara mig :)
  • Snuttispluttis

Förstår dig Mulan91!

Min man är väldigt smal pga IBS bl.a. Även om jag lägger på mig av att andas (typ) så kan han äta nästan hur mycket och vad som helst och ibland ändå gå ner i vikt. Finns ju för-och nackdelar för oss båda och vi har olika hjärnspöken och tankar om oss själva att jobba med.

Angående amning har jag en vegansk vän som hade problem att få sin bebis att gå upp nog i vikt så hon tog massa olja på typ allt hon åt. Funkade för henne :)

• Kela1981

Jag har börjat må illa igen :(
    Kan bebis vara inne i nån galen tillväxt period och att det är därför? Trodde jag var igenom detta nu :/

Svar på tråden BF Augusti 2016