• Nmg

BF Augusti 2016

moen skrev 2016-05-01 21:04:07 följande:

Eftersom jag är hemma mycket blir det mest myskläder :) har köpt 2 jeans och några få tröjor från H&M till då jag ska visa mig bland folk men inget spec.. Har 2 klänningar också som jag använt på dop och bröllop och dom blir nog bra i sommar! Men kommer nog inte direkt investera i så mycket mamma kläder, utan lägga pengarna på annat :) vanliga långa linnen som jag hade från innan fungerar också bra!

ja precis så tänker jag oxå, vill inte lägga för mycket pengr på detta det är ändå inte såååå långt kvar.
    jag köpte jeansleggings för 1,5 mån sen och de funkar än, har även jeans som jag hade innan jag blev gravid, som jag fortfarande kan använda, men det är tröjorna som börjar bli lite kort
  • Nmg

Exakt. Samma här vägde mycket mindre med barn nr1 för 12 år sen

Curlingmorsan skrev 2016-05-01 22:17:58 följande:

Jag har inte heller tagit en enda bild på magen. Kanske borde ta några....

Fasar för sommaren... vi var i vår husvagn över helgen och idag när det var fint väder och solen sken så var det olidligt varmt både i husvagnen och förtältet. Vi har ingen direkt skugga på vår lilla gräsmatta heller. Blir till att införskaffa parasoll och fläkt till sommaren om jag inte ska avlida!!

Ska till bm imorgon. Hoppas få mäta magen. Känner mig ganska stor. Gick ner en del när jag kräktes som mest i början, så från lägstavikten har jag gått upp ca 7kg. Från startvikten ca 3,5kg, men jag hade några kilo extra redan från början. Vägde mer från början nu än jag gjorde som höggravid med barn nr 1, men det var ju 12år sedan...

• Nmg

Läste precis om attman kan få sammandragning om man åker mycket bil så det kan stämma, men usch det gjorde ont!

Ska oxå kollaps lite större plagg istället för mammakläder , Dick är ju byxorna ett måste snart, gu va sköna mammajeansen va som jag köpte idag

Snuttispluttis skrev 2016-05-01 21:49:27 följande:

Ja, Mulan, det kan nog bli uppåt 20 kg innan lilltjejen ska ut. Jag gick bara upp typ 8-9 kg med dottern så att redan ha gått upp mer känns lite dystert. Men jag går typ en halvmil varje dag nu så tänker att de kilona som sätter sig är bra kilon.

Skönt att höra att det inte bara är jag som är dålig med fotandet av magen!

Och vad skönt det låter med spa Kela! Det ska jag också unna mig i sommar har jag tänkt. Fotmassage, yes please :D

Nmg, kanske var sammandragningar? Lätt att få när man åker bil tycker jag. Tror det kan vara skumpandet som utlöser.

Tänker samma som er ang. mammakläder. Har kvar från förra året, kör på vanliga långa bomullsklänningar och linnen från Only, gravidleggings från hm och sen har jag köpt några klänningar som jag kommer kunna amma i sen också. Så löjligt dyrt med mamma- och amningskläder alltså :/

• Nmg

Jag ska börja med knipövningar, har lagt in det i min kalender som

Påminnelse hahah

• Nmg

Jag gjorde glukosbelastnibg v 10 tror jag ska göra en till ca v 27, det är för att min pappa har diabetes. Hade inget med min BMI att göra.

• Nmg

Vad roligt med alla magbilder! Jättefina

Min förra förlossning, typ 100 år sen, fick jag lavemang och gick på toa nästan direkt. Jag gror att det kom pyttelite sen under förlossningen för jag märkte att "nånting" torkades bort , men tror inte at fet va nån större fara. Beror på hur man tycker magen mår... Vissa dagar är man ju förstoppad och andra inte, men det lutar nog åt lavemang även denna gång, om

Man hinner

• Nmg

Jag kan inte heller se vart jag rakar där nere men jag försöker haha... Ska nog vaxa bikilinjen här framöver så slipper man tänka på det några veckor i af.

Åhhh idag har vu beställt en vagn, en Emmaljunga nxt90 blev det. Längtar tills den kommer

• Nmg

Hur har drt gått för er i värmen? Vi har haft jättevarmt och jag får som vanligt soleksem men denna gång på armar och lår oxå, annars brukar Jah få på magen bara. Har knappt varit insolen könns det som, kanske är värmeeksem. Fasar inför sommaren om det blir 25 grader varje dag. Har redan gått runt med en fläkt hela dagen inomhus

• Nmg

Har s-märkt med aloevera salva så jag hopps det ska hjälpa. Kan inye heller sova, det är 28 grader varmt i sovrummet får nåt tokrus snart!!!! Vi skulle

Köpa ac för flera veckor sen men affärerna hade inte fått inde nya modellerna så då ville vi inte köpa den som fanns kvar utan att kunna jämföra priser de kostar ju ändå ganska mycket. Måste köpa en snart kan inte ha det så här hela sommaren!

• Nmg

Låter jobbigt med svullna fingrar, kan du göra något för att det ska bli mindre?

Svar på tråden BF Augusti 2016