• Nmg

BF Augusti 2016

Hej! Jag vill oxå hoppa in här om det är ok har bf 23 augusti. Är 32 år. Gravid via ivf. Har ett barn sedan tidigare gick till på naturlig väg. Det var 12 år sen så det var ett tag sen

• Nmg

Hej! Ja har samma usch det är så tråkigt. Värst är ju tröttheten på kvällarna. Sov nästan 12 timmar inatt och nu har man huvudvärk pga det... Haha. Vi får tänka att fet blir bättre snart! Det mesta borde bli bättre inom nån vecka! H

Zarizen skrev 2016-02-06 11:00:06 följande:

Hej. Hoppar gärna med här oxå.

Gravid med 2:a barnet, har en son tidigare på 10 år.

Har BF 22/8. Vecka 12 nu och mår verkligen SKIT.

Har gjort så sedan vecka 7 och önskar bara de kunde ta slut! Illamående hela dagarna, trött, rapig och en konstant äcklig smak i munnen. ???? Puh! Seeeeegt...

Annars ser jag fram emot det ????

• Nmg

Aha , oj va tråkigt men hoppas att du känner dig böttre snart!

Zarizen skrev 2016-02-06 22:21:23 följande:

Ja de hoppas jag verkligen oxå!

Fått sjukskriva mig en del från mitt jobb tyvärr och trodde jag var bra nog att jobba i måndags. Men svimmade efter 30 min så de var bara att gå hem..

Får se om jag blir hemma nån vecka till. Har en dem hjärtklappning och mitt jobb är tufft (sjuksköterska på en stroke avdelning).

• Nmg

Va kul! Jag väntar svar från nipt test!

Myran76 skrev 2016-02-10 18:15:54 följande:

Jag mådde mer illa denna gång än förrra så tänkte att det kunde vara en tjej, men nånstans trodde jag ändå mer på kille. Och det senare visade sig rätt. NIPT-testet visade på kille. Så det blir två små grabbar i vår familj. Ska bara ha 2 barn. 

Tror också jag känt små rörelser. Förra grav tog det jättelång tid men nu vet man mer vad man ska känna efter. Kände nog i vecka 15 först, nu är jag i v 16. Förra grav var det nog v 20 eller senare. 

• Nmg

Ja vi ska ta resa på kön det kommer stå på provsvaret i v 11+3 när ja va på nipt test och UL så sa hon att könet såg ut som att de kunde va en kille men eftersom det är så tidigt och könen kan se lika ut så tidigt (svullna) så hon ville inye säga säkert. När får ni veta?

Myran76 skrev 2016-02-12 04:29:39 följande:

Ska du också ta reda på kön? Till oss berättade de bara om allt såg bra ut eller inte, och vi fick fråga om könet. Vi bad att få resultatet hemskickat så vi kunde titta ihop när vi kände oss redo. 

• Nmg

Åh va spännande förstår att det var nervöst innan brevet kom

Myran76 skrev 2016-02-12 16:24:51 följande:

Vi fick resultatet hemskickat för 2 veckor sedan. Det visade på en pojke!

• Nmg

På nipt ser man det genom att ta blodprov på den gravida och då innehåller blodet spår av barnets DNA. På så

Sätt kan man få fram kön samt att sannolikheten för lromosomavvikelserna är tillförlitlig till 99%. I alla fall downs syndrom. De andra ligger på 98% tror jag de sa.

Ønskebarn skrev 2016-02-12 16:42:56 följande:

[quote=76331760][quote-nick]Myran76 skrev 2016-02-12 16:24:51 följande:[/quote-nick]Vi fick resultatet hemskickat för 2 veckor sedan. Det visade på en pojke![/

Grattis till en liten pojke myran!

Spännande nmg, att få veta kön. Hur är det de ser det på nipt? Vi gör inte några sådana test så vi får väl vara tålamodiga till RUL eller liknande (vill gärna veta).

• Nmg

Jag vet inte om den erbjuds alls? Kanske för de som ligger i nån extrem riskzon?vi gjorde privat i Sthlm. Betalade 8300kr (och då ingick ett UL för 500kr) vill man inte ha UL kan man dra av det på priset. Men jag ville gärna se bebisen en gång till

Zarizen skrev 2016-02-12 19:40:39 följande:

Nipt undersökningen görs väl bara i Sthlm?

Har inte blivit erbjuden den här där jag bor (Värmland). Kostar undersökningen?

• Nmg

Hur gör man bikarbonattestet?

Mika86 skrev 2016-02-13 07:41:29 följande:

Tycker sånt o skrock är jätte spännande

Likadant med bikarbonattestet o det tyder på att vi väntar en flicka, stämde förra gången, men är ju typ 50% sannolikhet att det stämmer

Svar på tråden BF Augusti 2016