Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

skattenmust skrev 2016-03-14 12:36:27 följande:

Måste fråga en sak, kan ju alltid hoppas på ett svar-

När ni går hos BM på mvc, har ni varit med om att hon känt efter hur bebis ligger, typ- Dra ett djupt andetag å så kör hon ner fingrarna rätt djupt så det gör lite ont, strax vid blygbenet?

Hon kände så på mig, samt kände lite mer försiktigt på magen om hon kände hur lillan låg.
    Kan inte minnas detta från innan.

Ja det kommer jag ihåg från förra graviditeten! Det är inte direkt skönt :/
    Än så länge har inte min bm gjort det, men så har jag ju inte börjat gå på kontrollerna än. Inskrivningen är ju bara prover och prat :)
  • Kela1981

Japp med dottern gjorde min bm det nästan varje gång.
    Går hos en ny bm nu eftersom vi har flyttat så det ska bli spännande att se om hon gör samma.
    Men frågan är hur mycket det ger; min förra sa att dottern låg med huvudet fint neråt men ul visade att det var rumpan hon klämt på ha ha ha

• Kela1981
    skattenmust skrev 2016-03-14 15:58:02 följande:
    Men Kela, fick du åxå lite ont?

hahaha vägde mig idag med, har gått upp drygt 7 kg!!
    Ja jag fick ont precis när hon höll på men inte så att det gjorde ont efteråt.
    Vad är poängen med att känna efter redan nu?
    Antar att dom känner senare för att kunna föra lite anteckningar på hur bebisen ligger och eventuellt flyttar sig från gång till gång för att sen lägga sig rätt.
  • Kela1981
    skattenmust skrev 2016-03-15 20:58:13 följande:

Älskar Citron, å har tom börjat hugga in på citronskalet....hahhaa galet, ngn mer?

Oj ha ha ha.... Jag har också sug för sura saker fast kanske inte så extremt att jag käkar citronskal ;)

Däremot så har jag haft ett himla humör de senaste dagarna och idag gick det över till deppighet. Vet inte varför.

Har en 1,5 åring som driver mig till vansinne med att hon vägrar ta på sig kläder och gå till dagis på morgonen. Det kan ta upp emot en timme att komma iväg och nu har jag fått nog. Så sjukt dränerande att hålla på med det kriget varje dag. Nu har jag bestämt att från i morgon är det stopp. Hon får en eller två chanser att komma frivilligt och sen kommer jag att tvinga på henne grejerna. Jag vill verkligen inte göra så men vi har hållt på i över en vecka nu och det blir inte bättre alls. Känns som allt jag gör är fel :(

Det är inte dagis som är problemet för när vi ska hämta henne på em så vill hon inte hem. Jag blir så trött :/

Förlåt, men jag behövde få det ur mig känner jag. Har ju inget direkt med denna graviditeten att göra ;)
  • Kela1981

Tack Skattenmust och Snuttispluttis!
    Tro det eller ej men morgonen idag gick som en dans! Jag var ju beredd på det värsta så vi började i god tid. Detta resulterade i att vi var 30 min tidiga till dagis och jag nästan en timme tidig till jobb ha ha ha ha.... Får bara hoppas att det håller i sig :/

Jag planerar att jobba juni ut och sen gå på grav.penning (om det går igenom). Sambon åker till Kina ett par veckor i juli så jag tror att det blir kämpigt att jobba heltid och ha dottern själv när han är borta.

• Kela1981
    skattenmust skrev 2016-03-16 17:07:58 följande:

Måste fråga något som känns jättepinsamt men jag gör det ändå, vi är ju ändå anonyma- Har ni fortfarande sex med er partner?

När jag väntade mina andra 2 barn så vägrade deras far att ta i mig, så detta är första gången nu med min man...är lite orolig då det känns väldigt ovant...han har inte fått ngt på månader men nu så kom min lust tillbaka väldigt :D HAHAHAAH

Kan vi prata hemorrojder så kan vi väl prata sex ;)

Nja, det blir inte jätteofta hemma hos oss. Sambon tycker det känns som han petar bebisen i pannan (ha ha ha ha) och sen jobbar han natt så det blir inte så många tillfällen från början :(
    Fram tills nu har jag inte direkt haft nån lust heller men det brukar vända halvvägs så snart får jag väl börja övertalningen ;)
  • Kela1981

Gick in i vecka 19 idag. Det innebär ju att jag är typ halvvägs igenom !!! What?! Vad hände? Tyckte det var nyss jag plussade!
    Rul om en vecka och sen sätter allt det roliga igång ;)

Vill bara säga att jag tycker det är såååå himla roligt att det är så aktivt här inne. Oavsett vilken tid på dygnet man går in så är det alltid något nytt som hänt :)
    Puss på er allihop <3

• Kela1981

Ååååå har känt bebbe jättetydligt hela helgen nu. Så mysigt, fast det känns inte på utsidan än. Kom ihåg att jag kände dottern första gången i vecka 19 och det är samma vecka som jag är i nu :)

• Kela1981

Är det nån här inne som har använt eller tänkt sig att använda typ belly bandit?
    Jag hade inte det förra gången men en kompis till mig hade det efter hon fått tvillingar och sa att det dels hjälpte med magen och sen gav bra stöd för ryggen direkt efter fl :)

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-03-21 10:56:58 följande:
    Vad är det? Aldrig hört :o
    Det är typ en gördel för kvinnor som precis fört barn. Hjälper att hålla ihop allting för att avlasta rygg och de obefintliga magmusklerna. Det sägs att den ska underlätta för huden att dra ihop sig och bli fastare också.
    Tänker att det vore kanske skönt att ha eftersom hela mittenpartiet typ är gjort av gelé den första tiden ;)
Svar på tråden BF Augusti 2016