Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Semester som läggs utanför semesterperioden (jun-aug) kan arbetsgivaren neka den anställde men så länge man ansöker om föräldraledigt i tid så får dom inte neka en det :)

• Kela1981

Jag åt massor med frukt av alla sorter när jag väntade dottern och hon var 46 cm och vägde 3065 så jag tror inte att det spelar någon roll direkt.
    Favoriten var frysta vindruvor ha ha ha... Har inga såna cravings denna gången...än ska kanske tilläggas ;)

• Kela1981

Dags för besök hos bm om en timme. Hoppas hon tar min foglossning på allvar :/
    Nu börjar det på riktigt känns det som....när de regelbundna besöken börjar :)

• Kela1981

Ååååå vad glad jag är! Bm tvekade inte en sekund utan bokade direkt en läkartid! Får dock vänta till den 11e men det känns ändå fantastiskt.
    Sen tappade hon hakan när hon såg att mitt blodvärde låg på 133. Tydligen jättehögt för att vara i vecka 24 :)

• Kela1981

Vart i Sverige kommer ni att flytta Snuttispluttis?

Jag är en sidosovare så jag har inga direkta problem med att rulla över på rygg för det händer typ aldrig. Däremot så är det vänster sida som gäller nu och en kudde mellan knäna så avlastas bäckenet lite också :)
    Var en magsovare innan jag blev gravid me dottern men sen har jag inte tyckt det var skönt efter att vi fick henne. Konstigt hur man ändras.

• Kela1981

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke

21/8 Kela1981, 34 år, Staffanstorp (Skåne), andra barnet, flicka

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

27/8 Sara25, 26 år, första barnet, flicka

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke

31/8 Linda.clintbrand, 32 år, fjärde barnet, okänt kön

• Kela1981

Jag längtar också till förlossningen men längtar nog mest tills jag får gå hem från jobb och börja boa på riktigt. Plocka fram bebiskläderna igen och så :)

Här blir det nog en ganska lugn sommar.
    Vi håller på och bygger uterum så det slukar en del pengar :/
    Sen är sambon i Kina på familjeangelägenheter under två veckor i juli så då har jag vår 2-åring själv 24h om dygnet! Mamma Mia! Men då tänkte vi göra lite utflykter ihop med mormor till nån djurpark och så. Kanske åker vi ut till mormor på Österlen och bor några dagar, det är ju ett litet äventyr i sig :)

Fy vad det drar i ligamenten ikväll! Det riktigt hugger överallt så fort jag rör mig :(

• Kela1981

Usch Skattenmust! Mitt hjärta brast när jag läste att du blivit lämnad <3 Men du verkar ändå tänka positivt och ha stöd från omgivningen så du ska se att det löser sig till det bästa till slut. Även om vi i gruppen bor långt ifrån varann så finns vi här för dig så mycket vi kan <3

Angående försäkring så tog jag försäkringen från Trygg Hansa. Hade den med dottern också och har henne försäkrad där med. Läste inte så mycket denna gången men minns att när jag var gravid tidigare så tyckte jag att den hade bäst täckning.

• Kela1981

Oj Skattenmust! Läste visst inte alla inläggen :/ Vad skönt att du är så nöjd och trygg i ditt val. Det låter onekligen som en osund relation!
    Sånt beteende behöver absolut inte ha med religion att göra.
    Jag har varit gift en gång tidigare med en helt vanlig "Svensson" som blev mer och mer kontrollerande efter hand som åren gick. Ville inte heller att jag skulle träffa familj eller vänner. Så fort jag var ute så blev jag anklagad för att vara otrogen osv. Det visade sig senare att det var han som bedragit mig med typ alla jag kände. Så jag fick lämna både man och sk vänner.
    Jag tackar min lyckliga stjärna idag för att vi aldrig hann få några barn :)

All heder åt dig som är stark nog att ta beslutet att lämna även om du är gravid. Det är nog många som skulle valt att stanna enbart pga det. <3

• Kela1981

Jag har inte tagit en enda magbild hittills :( Med dottern var jag mycket flitigare.
    Går in i vecka 25 i morgon, what?!? När började tiden gå så fort?
    Var hos bm i veckan så då mätte hon SF för första gången och det vart som det skulle :)
    Gått upp 5 kg sen inskrivningen så jag skulle tro att jag ligger på +7 nu ca från när jag plussade.
    Idag har foglossningen varit överjävlig! Har knappt kunnat gå :(

I morgon ska vi på spa med jobbet heeeeela dagen. Fy vad skönt det ska bli! Sen blir det god mat på kvällen innan vi skiljs åt <3

Svar på tråden BF Augusti 2016