Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Nä jag fick inget bälte heller. Fast det har jag faktiskt lånat av en kompis sen tidigare, tyvärr tycker jag inte att det hjälper så mycket :(
    Hoppas jag har bättre tur med läkaren i morgon :)

Jag längtar också till att få läsa "nu drar värkarna igång på riktigt" osv.
    Vi måste berätta efter hand hur det har gått med förlossningen! Såååååå spännande!!!

Älskar också solen men försöker att inte sitta för länge åt gången. Tror inte att bebisen bryr sig men är mer lite orolig för att solen tar på ett annat sätt när man är gravid. Plus att huden är ju utdragen på magen så borde den inte vara känsligare då?

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-05-10 21:21:49 följande:

Va försiktiga i solen, min vännina fick sån där pigmentfläck och hon är ändå halvt färgad så hon är inte känslig mot solen i vanliga fall. Tror hormonerna gör en riktigt känslig :o

Kela jag tror de måste mäta det där skärpet , jag kan ha fel men min gymnast mätte mig och beställde sen skärpet, jag ska hämta det imorn

Ja dom finns i olika storlekar men bältet i sig kan man justera ganska mycket. Hon jag lånade det av är ungefär lika stor som jag så jag tror att det är ok. Ska prata med läkaren i morgon också.
  • Kela1981

Fin mage Skattenmust!
    Vad trist att inte kunna vara i solen :( Typiskt att du ska behöva gå hela sommaren då också! Får väl ha svalkande kläder istället :)

• Kela1981

Nmg: det hjälper säkert lite att lägga upp fötterna högt. Bäst är såklart stödstrumpor men det är så jäkla varmt så det funkar ju inte nu.

När jag går och lägger mig på kvällen så tar jag på mig ett par strumpor som jag haft i kylen hela dagen ha ha ha.... Det är jätteskönt att få svalka på fötterna när man ska sova :) Gjorde samma sak när jag väntade dottern.

• Kela1981

Då har jag varit hos läkaren och blivit sjukskriven. Jag tyckte att 50% nog var lagom men han propsade på 100% i och med att jag har haft så mycket sammandragningar. Så nu är jag hemma på heltid till 17/6. Fick nästan lite skäll av läkaren då han tyckte att jag inte tog sammandragningarna på allvar :( Sa att jag måste ringa fl om jag känner samma igen så att jag får komma in på kontroll.
    Är onekligen inte så bra på det här :/
    Han var dock riktigt bra och lyssnade ordentligt på vad jag sa osv. Dessutom idiotförklarade han sjukgymnasten jag var hos igår så nu väntar jag på en ny tid hos en annan.

• Kela1981

Jo det känns väl ok.
    Var lite besviken först eftersom jag inte gillar att gå sysslolös. Jag hade ju tänkt mig att jobba 50% och när det inte blev så så blev jag lite tjurig.
    Men har jag tur så håller det fina vädret i sig och jag kan sitta i solstolen och titta på snickarna som ska bygga vårt uterum och det är väl inte fy skam ;)
    Får nog anstränga mig för att se till att jag håller mig lugn ha ha ha. Sambon jobbar nätter så han är ju också hemma (och vaken) en liten stund så han kan ha koll på mig.

Är lite orolig för att FK måste "godkänna" sjukskrivningen. Om dom inte gör det då? Då har jag ju missat nästan en månads ersättning! Det kan bli skralt i plånboken i så fall :(
    Men läkaren skrev prematura värkar som huvudanledning och det kan dom väl ändå inte ifrågasätta?

• Kela1981

Hallonpajen: jag har ont i ländryggen när jag skriver mensvärk. Fick reda på av bm att om man har ont fram så är det troligt att det är uvi. Men det verkar dom ju ha uteslutit på dig :/

Fick besked om gravpenning idag och att den är beviljad så nu kan jag med säkerhet säga att jag inte behöver gå tillbaka och jobba mer denna sommaren :)

Tack Snuttispluttis för peppande ord :) Jag ska göra mitt bästa för att inte göra något ett tag fram över. Har massor med böcker som ligger och väntar på att bli lästa så tänkte börja där och se hur det går :)
    Sen kommer det säkert bli en del sånt som man längtat efter att få tid till....typ rensa ut garderober osv. Får bara se till att jag inte överanstränger mig :)

• Kela1981
    Curlingmorsan skrev 2016-05-11 21:18:09 följande:

Har funderat lite.... vad kommer man kalla våra barn födda 2016? Barn födda 2007 kallar man ju för 07:or eller 07:a. Men barn födda 2016 vad kommer man kalla dem? 16:or eller 16:a låter ju inte klokt.

Ha ha ha ja det låter faktiskt ganska fånigt med 16:or.
    Dottern är född 14 men vet inte vad dom kallas heller :/
  • Kela1981
    Augustibarn2016 skrev 2016-05-11 16:14:31 följande:

Hejsan allihopa, jag har mest läst vad ni skrivit i ett par veckor och man ser verkligen likheter och olikheter i allas graviditet.

Jag är 22 år och ska ha mitt första barn 14 augusti. Så i dag är jag i vecka 27

Jag har ett väldigt tungt arbete så ryggen har/är inte den bästa plus att jag har väldigt mycket ont i huvudet vilket jag aldrig haft tidigare!

Men pratade med barnmorskan och blev då skickad till en läkare som sjukskrev mig helt i två veckor och nu är jag sjukskriven på halvtid ända fram till havandeskapspeningensom börjar den 15 juni.

Känns så sjukt att magen bara växer och växer :) ;)

Välkommen!
  • Kela1981

Vad tror dom att dom ska få för svar Snuttispluttis? Meddela gärna sen vad dom sa, jag är sjukt nyfiken!

Jag har full förståelse för vad du går igenom med flytten! När jag väntade dottern så stängde jag och packade ner en hel butik och sen när det var färdigt så gjorde jag samma sak hemma. Vi flyttade två dagar innan hon kom.
    Men det kommer att gå hur bra som helst ska du se :) Du får se till att dirigera allt så att du får det som du vill. Om en organiserar så flyter det på jättefint :)
    När går flyttlasset?

Skönt att ha familj runt er när ni kommer hit så du kan få lite välförtjänt tid i solstolen efter all stress med flytten <3

Svar på tråden BF Augusti 2016