Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

BF Augusti 2016

moen skrev 2016-11-29 02:05:50 följande:
    Hon gnällde i typ 1v innan tanden kom men trodde hon kommit in i utvecklingsfas 4 för hon grät hos alla förutom

mig :O men eftersom den kan vara i typ 5v så vet jag inte om de va den eller tanden? Känns ju mest logiskt tanden. Dreggla har hon gjort länge men sådär riktigt mycket som att ha glömt att slå av kranen i typ 1ånad :'D ja stackars stackars våra bröst! :(( jag ska försöka säga lungt men bestämt "nej" och ta bort bröstet för henne ett tag när hon biter sådär. Förhoppningsvis kopplar hon väl att om man biter får man inte heller något bröst! Och de är ju inte alls kul ;)
    Haha det är lite så jag också känner. Denna veckan ska det vara värst enligt appen, och det är verkligen värst men sen finns det så mkt som tyder på tanden, så jag vet inte vad det är som står på. Man blir så kluven och förvirrad, jag vet inte heller hur jag ska hjälpa honom. Stackarn har fått ögoninflammation också. Det känns som allt drabbar honom nu!
  • Misszandra

Jag började med nuvaring för typ en månad sen, bm sa att jag kunde sätta i ny direkt och slippa invänta mens, men min kom ändå. Och har haft den i 1.5 vecka nu, så funderar att ringa bm och fråga vad tusan som händer

• Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-12-12 16:58:13 följande:

Haha här har vi ent I'll med en gammal navelpiercing. Det är fult och ganska mörkt i området :/ men annars har jag sluppit rejäla bristningar.

Var hos en dietist idag haha för att jag gått ner alla kg och ligger lite minus nu på min normalvikt. Eftersom jag tänkt amma tills bebben blir 1 (om han inte hellre vill äta ordentligt med mat) så rekommenderade min BM att jag går till en dietist så jag inte blir underviktig som jag blev med första barnet.

Var väl helt ok haha :P det mesta visste jag redan. Måste skärpa mig och köra mer mellanmål.

Hallå är era bebisar klängiga fortfarande? Jag kan knappt lägga ner min son :| undrar om d e en fas eller om det är ett personlighetsdrag haha han valde ju ändå att stanna inne 8 dagar extra hos mamma liksom och nu får mamma knappt lägga ner honom xD hos andra kan han vara en kort stund sen vill han till mig igen.

Du kan få lite kg från mig, jag har gått ner alla mina gravidkg men har några jag kan ge dig utan problem, inte nått min "målvikt" än.

Min bebis är också så sjuuuuuukt klängig, han kan inte vara för sig själv mer än några minuter. Knappt så man hinner diska innan han börja stortjuta. Har börjat använda matstol nu och den är relativt rolig att sitta i men den kan han inte sitta i för länge, för att skona hans rygg.

Han har börjat bli så sjukt gnällig på kvällarna också, bröt ihop totalt nu ikväll då han hade skrikit och gråtit hur länge som helst, han liksom skriker, som att han är svinarg och jag har haft huvudvärk hela dagen, när jag började gråta slutade han, sen somnade han på mitt bröst.

Jag vet inte heller vad det är med honom för hans "fas" ska vara över nu typ, och det känns som den började på nytt igen för nån dag sen. Jag känner bara att allt klängande, gråtande och gnällande tar musten ur mig, får liksom smått panik, känner mig som världens sämsta mamma.

Min sambo både jobbar och pluggar på heltid så får inte mkt avlastning, våra familjer bor flera timmar bort och vi känner ingen i staden vi bor i. Känner mig ibland helt jävla ensam.

Sorry, behövde bara skriva av mig lite.
  • Misszandra

Min son har alltid varit sån. Han kan verkligen inte ligga själv och har varit med oss när vi kollar film på kvällarna, han sitter i babysittern då. Nu är han inne i en period där han vaknar av gallskrik och kan inte ens slappna av när man tar upp honom. Så vill inte ens lämna honom i sovrummet för då blir de 100gånger värre. Jag hör också folk som har så lätt med att somna sina barn på kvällen och sen har de massor av tid att umgås på kvällarna, samtidigt som de kanske hade varit skönt så vet jag att den tiden kommer och för tillfället går detta superbra. Jag gillar och ha han nära också! :D

Däremot känns de som att det 4e utvecklingsstadiet aldrig tar slut. Han är så sjukt klängig och gnällig så det gör mig galen ibland. Han är nu 4.5 månad och det ska vara över men det känns som det inte kommer bli bättre, känns som han "fastnat"

• Misszandra
    Mal Mal skrev 2016-12-18 11:23:04 följande:

"Skönt" att veta att inte bara min lille är väldigt gnällig just nu (4,5 mån) Svår att lägga om dagarna, sover max en kvart sen vaknar han och ska bli buren... Han sover antingen i sin säng eller i vagnen ute. Han är väldigt gnällig hos mig och har ammat mkt senaste. I pappas famn är han tvärtyst och somnar ofta där, sen lägger han honom i spjälsängen vilken fungerar för det mesta......

Vardagarna sliter verkligen nu när han vill bli buren HELA tiden. Känner mig stel och har ofta värk i kroppen..

Jag rekommenderar också sjal. Har börjat somna honom på kvällarna i den nu och han somnar på bara några minuter, dock inte hunnit lära mig transfern mellan sjal och säng då han ofta vaknar får amma lite sen somnar han igen. Min son somnade alltid vid 23-00 innan och vi hade väldigt mkt gnäll och skrik på kvällarna tills jag började sjala, nu går det så bra och nästan inget gnäll alls, somnar mellan 20-21 nu. Super verkligen, sjalen har räddat mig många gånger.
  • Misszandra
    Mal Mal skrev 2016-12-19 10:03:20 följande:

Har inte testat bärsjal det borde jag kanske göra. Har en Ergobaby bärsele. Han väger 9 kg så det blir tungt oavsett, har dålig/känslig rygg och tvååringen är supertrotsig och tung (16-17 kg)!!! Det är det svårt att ha bärselen långa stunder, blir mkt av o på.... Tror ni det blir lättare att samtidigt hantera de andra barnen med sjal än med bärsele???

Min son väger 8kg och jag känner inte att jag bär så mkt på min mage. Har man knutit sjalen rätt (vilket jag insåg denna vecka att jag inte gjort) så är det avlastande för ryggen. Det är lite knivigt ibland då man måste dra ner banden på ryggen emellanåt för annars börjar ryggen värka. Jag kan också säga att jag har en otroligt känslig rygg, har haft problem med ryggen alltid känns det som. Och att bara bära på honom sliter något otroligt på mig, det är så värt att knyta sjalen så sitter han ergonomiskt och min rygg tar inte skada.

Jag har en sele också men använder den aldrig, använt den typ 2 gånger och min sambo en gång. Jag tkr de är mer ostadiga, känns som barnet är långt ifrån en och typ vinglar när man går. Det är inte skönt för nån av oss. Sen när han somnar ligger han ju mkt bättre i sjalen än selen också. Det är så mysigt med sjal också, som nån skrev så är barnet mkt närmre, så det blir mkt mysigare.

Jag har nattat min son i sjalen snart en vecka nu. Så underbart att få honom att somna kl 20-21 istället för 23-00. Och nu när han blir gnällig tar jag bara fram sjalen blir han på bra humör direkt, han vet att han ska få mysa, mycket närhet och sova så fort den kommer fram. Helt underbart att se.
  • Misszandra
    Zarizen skrev 2016-12-19 16:16:25 följande:

Trikåsjal blir nog för tungt i längden med 9kg.. jag får ont efter nån timme med trikåsjalen och B väger 6,5kg nu. Jag har även en Ringsjal och en trikåsjal. Ringsjalen är enklast att knyta men en trikåsjal kan du knyta på massa olika sätt och använda i flera år. Googla och kolla! B åker aldrig vagn så ska vi göra ngt bär jag honom alltid i sjalen.

Läste att tricotsjal är för max 15 kg, så det funkar ju men ska man handla så sent som när ungen väger 9kg är det nästan mer lönt att köpa en vävd sjal. Som du säger kan man använda de i flera år! Man knyter ju då annorlunda till skillnad från tricotsjalen.

Gillar din son inte vagn eller du väljer att bära?
  • Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-12-19 23:44:55 följande:
    Ska testa det där ! Min son somna precis haha strax innan midnatt -.- man bhvr ju lite ensamtid inte vara med pappan utan med sig själv också!
    Haha det låter lite som min son innan. Visst är det lite knepigt ibland och man får somna om vissa kvällar några gånger men han får åtminstone mer sömn.

Tkr absolut du ska testa, jag älskar den. Ensamtid behöver man absolut. Tyvärr sover min son aldrig själv men jag tar igen mig när han sover och samlar krafter tills nästa vakentillfälle! ;D
  • Misszandra
    Zarizen skrev 2016-12-20 08:14:27 följande:
    Sant. Det var lite så jag tänkte. I och med att B är för tidigt född är han van att vara hud mot hud och nära mig. Satt ju timtals varje dag med honom på neo när han var nyfödd. Så övergången till en sjal blev naturlig för både honom och mig. Han låg i vagnen mer i början när vi kom hem men sen började han vägra den och numera försöker jag inte ens med den när vi ska ut och gå. Han skriker oftast redan då jag börjar klä honom i vagnen så det är bara sjalen som funkar. Funderar dock snart på att testa sittdelen för den kommer han ju lite mer upp i och kan se så då kan den ju va lite mer intressant. Bär du mycket i sjalen du köpte av mig? Har du tänkt köpa vävd sjal sen?
    Jag använder den varje dag, har precis fått in "knycken" hur jag ska göra för att den ska bli helt perfekt för oss båda. Dock har jag fått rekommenderat att vävd sjal avlastar mer när de väger mer, min son väger en del, hela 8kg så jag ska önska mig en vävd sjal i present, fyller år i januari så det är perfekt. Ska få en ringsjal i julklapp, ska bli spännande och testa den.
  • Misszandra

Måste fråga er, min son är lite mer än 4.5 månad och klarar nätt och jämnt att vara vaken 3h i sträck på dagen. Sen måste han sova, nu sover han mer än förut. Innan sov han liksom typ små snuttar, 20 min hit och 20 min dit och flera gånger varje dag, nu sover han 2-3 gånger per dag och 1-2h istället, ibland även 3h.

Så till min fråga: hur länge är era barn vakna mellan sömntillfällena? Och hur länge sover de? När somnar de för natten? Jag är bara nyfiken.

Svar på tråden BF Augusti 2016