• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86

Elektrisk pump är mycket bättre om man nu tänker pumpa mycket, jag fick låna sån när tösen va inlagd på barn med gulsot. Tack hjohannesson kanske inte är så tidigt iaf nu då sånt man inte kommer ihåg från barn till barn, gubben sa igår "då kanske det inte är så länge kvar" jag som verkligen inte vill ha varken prematur eller åka ambulans igen, tror jag ska gå in i mer viloläge nu så man kan slippa nästan alla sd. Misszandra tycker med det kan va bra att kolla upp det, om det nu skulle påverka tappen nåt så är det bra att veta det nu innan det är för sent Nmg haha så säger jag med, lite yngre hade ju inte skadat man kunde ju stannat i 20-25 årsåldern men barnen vuxit lite men inte så fort

• moen

Oj vad mycket att läsa om man missar en dag haha :O

Välkommen Evelina!

• Mulan91

Juste ang brösten så har mina växt väldigt mycket och är helt ådriga :( uuuusch. Men läckt har jag inte gjort på länge nu. Har inte "pillat" så mycket på bröstvårtorna eller så, jag känner mig jätte känslig sä vill knappt smörja in de ens xD

• Kela1981

Idag känner jag mig som världens sämsta mamma :(
    Lämnade en gråtande dotter på dagis, inte för att hon inte ville att jag skulle gå utan för att hon inte fick bestämma själv vad hon skulle ha på sig för jacka. Men oavsett så känns det så jäkla rått att hon inte är glad när jag går.
    Jag vet ju att hon blir glad igen efter någon minut och att det mest troligt är lite hormoner hos mig som gör att jag känner så men f-n vad tungt det är :(

Dessutom var jag ute ett par ärenden nu på fm för att fixa inför hennes födelsedag men fick avbryta halvvägs för jag har så jäkla ont av foglossningen. Känner mig helt handikappad!!! Så sjukt frustrerande!!!!

• Mulan91

Åh men Kela ibland måste man som mamma! Det känns bättre sen ska du se :)

Tråkigt med foglossningen :( kan inte din man hjälpa dig med ärendena? Förstår hur du känner dig, ogillar starkt känslan av att inte klara av saker själv!

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-06-13 13:07:41 följande:

Åh men Kela ibland måste man som mamma! Det känns bättre sen ska du se :)

Tråkigt med foglossningen :( kan inte din man hjälpa dig med ärendena? Förstår hur du känner dig, ogillar starkt känslan av att inte klara av saker själv!

Tack för stöttande ord!

Jo han kan hjälpa mig men du vet, vissa saker vill man inte vänta på ;) Och sen tänkte jag ju att eftersom jag inte direkt reder ut att göra något fysiskt hemma så kunde jag ju åtminstone klara av lite handling inför kalaset. Sambon gör ju typ allt här hemma redan plus jobbar heltid natt och hjälper till med dottern och jag bara sitter och "latar" mig.
    Men svårast att hantera är nog känslan av att vilja men inte kunna och vissa dagar är värre än andra :/ Tycker att det ska bli så himla mysigt att ha kalas på söndag så jag vill ju kunna förbereda för det :(
  • Mulan91

Hade också ett sånt där ögonblick nyss. Känner mig värdelös som mamma. Min son gör saker ibland som jag inte kan förstå mig på. Han stal en kristallskål som jag fått av min mamma och gömde den i sin kudde... Och så har han tagit sönder sin bonussysters mjukisdjur, häromdagen tog han sönder min mobil. Känns som att allt man säger skiter han i och han ljuger otroligt mycket för mig :( blir så sårad. Hans pappa ljög jätte mycket för mig när vi fick vår son så allt känns bara ännu jobbigare. Vet att min son har adhd och han förmodligen reagerar på alla förändringar också , han är ju bara 6 men ändå. Jag blir ledsen :( ber liksom att mitt nästa barn inte ska ha adhd o så får jag skuldkänslor för det. Usch känner mig utmattad..

Förstår dig verkligen, jag känner likadant. Man är heltidssjukskriven och vill men kan inte göra det man vill. Frustrerande! Men vi får trösta oss med att det inte är långt kvar :)

• Kela1981

Vi är inte dåliga mammor, vi är faktiskt helt fantastiska när man tänker efter <3

Vad jobbigt med din son men vilken tur att han har en fantastisk mamma som ser orsakerna till varför han agerar som han gör :)
    Alla barn,adhd eller ej, har perioder när dom testar allt och motsätter sig allt man säger och gör. Men det bästa är att det går över ;)

• Misszandra

Var hos BM idag och berättade om mina problem. Hon började prata om att han kanske är på väg, gav mig alla papper som jag behövde och även att jag är i latensfasen. Att om det inte blev bättre skulle jag åka/ringa in till förlossningen direkt. Blev lite nervös, är ju bara i vecka 32+4. 

Tack till alla som skrev och svarade på mina frågor och som brydde er! :) <3 

• Kela1981

Vad bra att din bm tog dig på allvar!
    Undersökte hon tappen också?
    Hoppas han håller sig på plats ett tag till och så får du gå in i vilo-mode helt enkelt.
    Dags att se till att allt är redo kanske? Har du allt klart så kanske han stannar inne bara därför ;)
    Förstår att det är läskigt men det ska nog gå bra ska du se <3

Svar på tråden BF Augusti 2016