• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91
    Misszandra skrev 2016-06-15 17:17:37 följande:

Efter en dag med mkt bilåkande och shoppande på Emporia så släppte en del av min slempropp igår. Hade ont i magen hela dagen och kvällen var värst, idag är det mycket bättre förutom att jag tror han har fixerat sig, magen har sjunkit bara sen igår. Jag tänkte på det och sen sa min mamma det till mig, så det måste synas också. Började bli lite rädd att detta går för snabbt fram, går ju in i vecka 34 imorgon. Men chanserna för honom är ju stora nu oavsett, han får det bara jobbigare än om han väntar i några veckor till, hoppas han håller sin inne till vecka 37+0 iallafall.  

Åh va läskigt!! Hoppas allt går bra, min vänninas son föddes i v 35 mo 36 och han var helt frisk, knappt för liten ens. Han räknas inte som prematur längre eftersom han vuxit ikapp de i hans ålder... Det kan slut riktigt bra ändå även om barnet kmr lite tidigt <3
  • Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-06-15 18:13:53 följande:
    Åh va läskigt!! Hoppas allt går bra, min vänninas son föddes i v 35 mo 36 och han var helt frisk, knappt för liten ens. Han räknas inte som prematur längre eftersom han vuxit ikapp de i hans ålder... Det kan slut riktigt bra ändå även om barnet kmr lite tidigt <3
    Åh vad skönt att höra, tack för de fina orden. Klart är man nervös, men nu känns det ändå "helt ok" om han skulle komma, föredrar självklart att han väntar några veckor till. Detta kanske också bara är en "fas" jag kanske till och med går över tiden som min bm sa även om det låter som att min kropp är inställd på att föda snart. 
  • Mika86

Kela stackars liten hon få krya på sig, hoppas hon är pigg lite pigg på sin födelsedag, värsta dagen att va sjuk ju o julafton. Misszandra hoppas det dröjer lite till innan han kommer. Jag har en född i v 34+6 o hon hade problem med amningen o gulsot i början men annars mådde hon bra o va stor med, fick t.o.m åka hem efter 2 dygn. Men ändå vill man ju gå lite längre. Få fortsätta hålla oss uppdaterade

• Kela1981

Misszandra: du får hålla dig till nätshopping från nu så du inte oroar bebis mer ;)
    Hoppas det lugnar ner sig nu och att han stannar ett tag till <3

Mika86: tack! Tyvärr blir det en födelsedag med feber. Hon är uppe på 39 grader igen nu ikväll så vi får festa loss på vätskeersättning och alvedon i morgon :( Inte ens glass vill hon äta min lilla sjukling :/

• moen

Haft en jävlig mensvärk hela dagen igår och på kvällen kom det något som jag misstänker va slemproppen. Hade mer mensvärk efter det :O somnade och har kunnat sova någorlunda okej men vaknade idag med mer mensvärk än igår! Ska ringa BM senare. Är i v. 34 nu

• Kela1981
    moen skrev 2016-06-16 06:49:09 följande:

Haft en jävlig mensvärk hela dagen igår och på kvällen kom det något som jag misstänker va slemproppen. Hade mer mensvärk efter det :O somnade och har kunnat sova någorlunda okej men vaknade idag med mer mensvärk än igår! Ska ringa BM senare. Är i v. 34 nu

Oj oj!
    Hoppas du får komma in på koll :) Men du är ju ganska långt kommen så det borde väl vara lugnt även om bebis kommer nu <3

Vad många det verkar vara som redan har känningar inför förlossningen!
  • moen

Ja som tur är så är det väl inte mågon större fara om hon skulle komma nu.. Hade ju velat att hon kom någon vecka tidigare än BF men inte flera! :( ska se till att bli undersökt!

Ja verkligen många som känner av! Hoppas det går bra för dig misszandra! Vila vila :) tur att vi är så långt gångna ;)

• moen

Ja som tur är så är det väl inte mågon större fara om hon skulle komma nu.. Hade ju velat att hon kom någon vecka tidigare än BF men inte flera! :( ska se till att bli undersökt!

Ja verkligen många som känner av! Hoppas det går bra för dig misszandra! Vila vila :) tur att vi är så långt gångna ;)

• Mulan91

Ja oj håller med, många verkar känna av förlossningen tidigast här i forumet! Lycka till Moen :) hoppas bebben mår bra och får stanna liite till! Kramar <3

Svar på tråden BF Augusti 2016