• Mal Mal

BF Augusti 2016

Mika86 skrev 2016-07-20 19:21:35 följande:

Jag har med blivit tröttare senaste dagarna, igår eftermiddag städade jag o barnen bilen o va helt slut sen, likadant idag, vi va o slängde lite skräp o handlade o blev helt slut av det med, resulterade i att jag somnade med tösen, skulle bara ligga o vila en liten stund som råkade bli 1,5 timme Jag har turen att min BM gå på semester först den 4 augusti o sen har jag bedömning för igångsättning den 8e så förhoppningsvis blir det bara ett besök hos vikarien Går varje vecka nu, eller ja nu blev det i måndags sen fredag o på onsdag, hon tyckte det va för länge att vänta från måndag till onsdagen veckan efter, blir ju verkligen tagen på allvar

Varför bedömning för igångsättning? Jag blev igångsatt m första barnet pga brusten blindtarm och hydronefros...
  • Mal Mal
    Mika86 skrev 2016-07-20 20:08:31 följande:

Har snabba förlossningar så både jag o sjukvården vill gärna ha mig på rätt ställe Fjärde är född i bilen o femte skulle jag blivit igångsatt med men hon kom i v 35 istället så fick bli ambulans in o hann precis då, eller ja 4 minuter o då höll jag igen i väntan på gubben som körde efter ambulansen
    Oj!! Ja då förstår jag verkligen. Jag tyckte min andra gick fort (4 timmar på fl, varav 3 tyckte de eg jag skulle åka hem i väntan på att det skulle dra igång). Så intensivt att jag nästan kände mig snuvad på förarbetet och få "jobba" tillsammans m min man.... Har du intensiva värkar eller känner du inte så mkt av förarbetet?
  • Mal Mal

Mika86
    Ja det är snabba bebisar! Min andra tog 6 timmar från värkstart, men som sagt så trodde de inte riktigt att jag var igång förrän jag skulle krysta, och jag hade inte krystvärkar. Jag fick "trycka på" så gott det gick ändå. Fick 2-3 mesiga krystvärkar när han kom ut. Första barnet tog nästan 12 timmar m igångsättning, både eda o dropp och kraftiga krystvärkar.

Tycker kvinnor som fött många barn är helt fantastiska. Trean här blir sista som det känns nu. Är ju "bara" 32 så en sladdis kanske jag kan tänka mig ngn gng..... Hur har dina barn kommit i förhållande till bf?

• Mal Mal

Mika86
    Värkarna var sjukt intensiva, mkt värre än med första, men de blev aldrig riktigt regelbundna 6-8 min. Inte ens de få krystvärkarna i utdrivningsskedet kom tätt. En kort krystvärk o huvudet kom ut, men sen fick de tvinga fram en till genom att trycka på magen....så kunde han ju inte stanna Min första kom på igångsättning -10, andra kom på +5.

Låg med jobbig mensvärk med smärttoppar var 7:e minut inatt (03-07), kom lite slempropp på morgonen också. Den kom även i delar för två veckor sen. Men nu är läget lugnt. 13 dgr till bf.

• Mal Mal
    Mulan91 skrev 2016-07-21 13:03:40 följande:

Jag har också fått sån där mensvärk nu, men jag e bara i v 35? Kanske e nåt vanligt xD BM verkade inte oroad.

Nån här frågade om SF mått, mitt ligger på 34 nu i v 35 :)

Mitt järn har jag lyckats höja! 113 nu :) var på 101 för 4 v sen ungefär.

Spännande för er som har så kort tid kvar :) åh jag e avis haha!

Skönt att järnet blivit bättre. Mitt har blivit mkt bättre sen jag slutade dricka såna mängder mjölk, älskar dock mjölk :-/

Jag tror det är rätt vanligt m mensvärk/molvärk. Hänger ju även ihop med att livmodern växer. Men de smärttopparna jag hade var 7:e minut var otrevliga. Jag brukar ha väldigt jobbig mensvärk vid mens och detta var snäppet värre. Kändes surt o bara ta alvedon........

Mika86
    Man kan ju alltid hoppas att det fortsätter ikväll el inatt Men med det fina vädret så gör det inget o vänta heller.. Men visst började jag längta extra mkt efter bebis nu!
  • Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-07-21 14:37:07 följande:

Fy vad jag är lättirriterad de senaste dagarna! Det går åt hela min portion viljestyrka för att inte bita skallen av sambon.
    Inget han gör är på "rätt" sätt och det känns som att han har noll förståelse för hur jäkla drygt det är att vara gravid och ha ont 24/7.
    Minsta lilla får mig att vilja skrika rakt ut.
    Nu strax efter lunch så packade jag ur diskmaskinen och satte in det som stod i diskhon. När han då har ätit klart så istället för att sätta in sin tallrik i maskinen och plocka undan resten han tagit fram så sätter han bara tallriken i diskhon och går ut för att fortsätta fixa i trädgården. VA FAN!?!?
    Jag vet att han tänker "det tar jag sen" men det känns som att han tänker "det kan hon gott ta hand om som ändå inte gör något annat än går hemma".

Samma som att jag bad honom att hjälpa mig ner med långsidan till spjälsängen från vinden så jag kan sätta ihop den igen. Hans svar på det: varför just idag?
    Varför inte?!? Jag vet att han inte menar det så men det känns som att han ibland ifrågasätter precis allt som jag gör eller ber om och det driver mig till vansinne.
    Har påpekat det flera gånger men han säger att det inte är hans mening.

Förlåt men jag behövde få vräka ur mig all skit som står och vill explodera :(

Känner igen det där... Är själv väldigt väldigt lättirriterad på allt min man gör just nu. Men kan säga att han inte riktigt är sig själv han heller. Vi är båda nervösa o förväntansfulla nu. Vi skrattar åt det en del tack o lov!
  • Mal Mal
    Nmg skrev 2016-07-21 18:49:52 följande:

Hur går det för er i värmen? Jag avlider snart! Ute är det 23 just nu Men det skulle bli närmare 30 i ett par dagar nu. På lördag ska jag till badhuset och svalka mig i utomhuspoolen. Köpte en sån där minfläkt idag som man kan ha i väskan haha det är bra drag på den! det är då varmt hemma ca 30 på lvervångningen så man blir desperat snart!

Ja det är varmt! Härligt! Min slempropp gick delvis för några veckor sen och mer idag efter nattens värkar. Jag vet att jag inte borde bada i sjön men hur låter man bli när det är så här varmt? Är inte i ngt utan doppar mig snabbt bara o sen går upp, eller står med benen i o passar barnen. Älskar att hänga vid skön såna här fina dgr. Hur gör ni andra?
  • Mal Mal
    Nmg skrev 2016-07-21 18:49:52 följande:

Hur går det för er i värmen? Jag avlider snart! Ute är det 23 just nu Men det skulle bli närmare 30 i ett par dagar nu. På lördag ska jag till badhuset och svalka mig i utomhuspoolen. Köpte en sån där minfläkt idag som man kan ha i väskan haha det är bra drag på den! det är då varmt hemma ca 30 på lvervångningen så man blir desperat snart!

Har din slempropp gått? Isf ska man helst inte bada varken i pooler el sjön..... Lättare sagt än gjort dock:-/
  • Mal Mal

Hur har er slempropp gått (om den gått)? Min gick lite för två veckor sen, två dgr i rad, efteråt mensvärk nån timme. Nu igen två dgr i rad. Hade mensvärk hela natten inatt men inga direkt tydliga värkar. Vet att det kan höra ihop m slemmisen.

• Mal Mal
    moen skrev 2016-07-22 10:35:00 följande:

Urs vad obehagligt mulan! Förstår om du inte velat bada där sen dess. Har aldrig besökt Vårbystranden. Flyttade hit för 2 år sedan och har nöjt mig med Sätrabadet och en strand i närheten av Skärholmens gård :) kanska får bli en liten bussutflykt nu när det ska bli upp mot 30 grader!

Är inte säker men tror inte att det är så bra att bada när slemmisen lossnat? Den ska ju liksom skydda mot infektioner :O fast sålänge hinnorna är intakta så kanske det inte är någon fara..?

Mal mal, lossnade en bit slempropp för lite mer än en månad sen för mig. Fick värkar och sen kom den. Hade mensvärk i flera dagar efter. Nu lossnade en stor bit (vet inte om det va hela?) för någon dag sedan. Va samma, värkar och sen kom den. Hade värkar efter också. Förlåt för äckel men min va genomskinlig med vita strimmor i båda gångerna. Blä! :) Lustigt nog har den kommit efter sex båda gångerna. Sambon tror inte att det är slemmisen men jag har aldrig sett nåt liknande så något annat är jag säker på att det inte är...

Den är lite intressant ändå eftersom den ser olika ut för alla. Min är genomskinlig/grönslemmig.. Hela kan ju ha gått eftersom jag inte kollar på nätterna. Men den kan ju också va delvis kvar. Vi har dock inte haft sex nu men det kan det bli vilken dag som helst
Svar på tråden BF Augusti 2016