• Mal Mal

BF Augusti 2016

Curlingmorsan skrev 2016-08-04 13:42:17 följande:

Skönt att höra att allt är bra Skattenmust! :)

Avundsjuk jag blir på er som inte behöver upp och kissa på nätterna. Jag är uppe 4-8 gånger varje natt. Kanske inte konstigt att jag är trött hela tiden!

Ni som har mensvärk, kommer den bara i samband med en sammandragning eller sitter den i nästan hela tiden? Min sitter i nästan hela tiden, mest på kvällen, natten och morgonen. Men det har blivit mer och mer så nu har jag inte nästan hela tiden. Varit och kollat så det är ingen uvi. Går säkert över med Alvedon, men vill inte äta en massa tabletter hela tiden.

På mig sitter den i hela tiden. Den kommer om kvällen/på natten och försvinner när dagen börjat.

Och jag kissar minst tre ggr per natt :( Glad att det iaf inte är mer än så! Är vaken tillräckligt! Vissa nätter är jag vaken i timmar......
  • Mal Mal
    Curlingmorsan skrev 2016-08-04 13:55:20 följande:
    Hur länge har du haft den? Mensvärken alltså? Jag är bara i v 36+2, vill inte ha det så här i flera veckor till!! :(
    Tre nätter i rad nu. Sen några enstaka nätter för ett par veckor sen. Jag hade bf igår så går och väntar nu.... Har inga regelbundna sd/förvärkar dock.
  • Mal Mal
    anlili skrev 2016-08-04 19:52:46 följande:

Det var riktiga värkar jag hade i tisdags. Vi åkte in vid tolv på natten och då var jag öppen 5 cm. Fick lustgas och epidural och det kändes fullt uthärdligt fram till krystvärkarna drog igång. Krystade en halvtimme ungefär och när hon väl kom hade hon inte hunnit vrida sig helt som hon skulle så hon kom ut med huvudet åt fel håll. Var lite för överväldigad direkt efteråt för att förstå exakt hur, men det gick bra ändå. Sprack bara lite grann. 3400 gram och 49 cm lång och alldeles alldeles underbar. Sammanlagt var vi inne på förlossningen i 13 timmar, varav 5.5 ägnades åt barnafödande.

Stort grattis!!! <3
  • Mal Mal

Grattis moen!!! <3

Och morron på er! Åkte in till fl vid 02, med exakt samma värkar och smärta som med tvåan. Däremot verkar detta vara den "luriga trean"! Mjukt o fint och på g, men hade inte hänt så mkt. Hade dock väldigt smärtsamma värkar (5-8 minuter från kl 23) så fick morfin vid 04 och har sovit. Nu har värkarna glesat på sig och händer inte mkt. Men vi ska stanna under fm och se, annars får vi åka hem och vänta. Lite besviken men samtidigt väldigt taggad och glad att det ändå är på g!! Snart!!!!

• Mal Mal

moen
    Hur mkt vägde hon och hur lång?

Grattis igen!!! Nu känns det som att det kommer bebisar överallt!

• Mal Mal

Uppdatering "den luriga trean": Efter 12 timmar av värkar som inte gav ngt så har de senaste 4 gjort sitt, trots samma smärta hela tiden. Nu öppen 5 cm. Hörs på andra sidan!!

• Mal Mal

Oj! Ser att jag skrev strax före 16. Kan meddela att vår tredje fina pojke föddes kl 17.11, endast lustgas. 4235 g och 53 cm lång. Välnärd pojke, hade en stor moderkaka! Bf+2

Lång startsträcka men sen så!!!

• Mal Mal
    Hallonpajen skrev 2016-08-05 20:58:32 följande:

Åh, grattis malmal!!! Kändes trean väldigt lurig eller blev det väldigt snabbt till slut? Hur har dina andra två kommit i förhållande till BF?

Jag fick ju höra att min trea ligger ovanligt högt upp för att vara i v 37 så jag antar att jag går över tiden rejält...har fortf svårt att andas, mycket tryck på revbenen och inte mkt ilningar neråt så han verkar inte ens försöka ta sig neråt den busen...!

Så avis på alla er som redan snusar bebis!

Stolt sytok!
    Ja 3:an va lurig! :) Värkarna började pang bom kl 23 den 4 aug.... Åkte in till 2.30, värkar 5-8 minut, eftersom det gick fort m 2:an. Hände ingenting alls de första 13 timmarna. Fick morfin vid 03 så jag skulle kunna vila. Vid 12 fick vi gå till patienthotellet, med två citodon. Värkarna var inte snälla, men de kom "bara" var 10 minut. Lyckades sova lite mellan dom. Vid 14 kändes de annorlunda. De blev "snällare", kortare och tätare 2-3 min. Försökte duscha men tänkte att nu kan det gå fort... Ville bort till fl för att bli undersökt. Vi var där runt 15. Fick veta att jag nu var 5 cm öppen. Kl 17.11 var han ute så visst gick det fort när det väl va dags.. Så totalt 18 timmar.

Blev visst en liten förlossningsberättelse!

1:an bf-10 igångsättning (Tot 12 tim)
    2:an spontan fl bf+5 (6 tim från första värk)
    3:an spontan fl bf+2 (18 tim från första värk)

Vill nog ändå säga att 3:an var väldigt bra. Jag var med hela fl, medveten, kunde lyssna på bm. Tvåan gick så fort, jag kände att jag inte hängde med riktigt...
  • Mal Mal
    DigiC skrev 2016-08-06 10:09:04 följande:

Var hos barnmorskan igår (v37+5), inte min vanliga barnmorska. Hon kände och klämde och var väldigt osäker påom det var huvud upp eller ner. Det har varit så andra gånger också.. Hon kallade på sin kollega, hon var dock säker på huvud ner och ruckbart, dock att huvudet är väldigt långt ner och in mot min rygg!?

Fast för "säkerhets skull" så om vattnet skulle gå innan vi är inne på förlossningen, så ska jag ringa och berätta att det varit osäkert, med tanke på navelsträngen.. Känns sådär. Fast när jag födde min son gick vattnet aldrig, han är född med "segerhuva", så kan ju hoppas på samma denna gång.

Jag fick ul dagen efter bm-besöket då hon inte kunde känna alls hur bebis låg. Ungefär i samma vecka/dag som dig. Visserligen bara se bebis några minuter men de konstaterade att huvudet låg nedåt! :)
Svar på tråden BF Augusti 2016