Hallonpajen skrev 2016-08-05 20:58:32 följande:
Åh, grattis malmal!!! Kändes trean väldigt lurig eller blev det väldigt snabbt till slut? Hur har dina andra två kommit i förhållande till BF?
Jag fick ju höra att min trea ligger ovanligt högt upp för att vara i v 37 så jag antar att jag går över tiden rejält...har fortf svårt att andas, mycket tryck på revbenen och inte mkt ilningar neråt så han verkar inte ens försöka ta sig neråt den busen...!
Så avis på alla er som redan snusar bebis!
Stolt sytok!
Ja 3:an va lurig! :) Värkarna började pang bom kl 23 den 4 aug.... Åkte in till 2.30, värkar 5-8 minut, eftersom det gick fort m 2:an. Hände ingenting alls de första 13 timmarna. Fick morfin vid 03 så jag skulle kunna vila. Vid 12 fick vi gå till patienthotellet, med två citodon. Värkarna var inte snälla, men de kom "bara" var 10 minut. Lyckades sova lite mellan dom. Vid 14 kändes de annorlunda. De blev "snällare", kortare och tätare 2-3 min. Försökte duscha men tänkte att nu kan det gå fort... Ville bort till fl för att bli undersökt. Vi var där runt 15. Fick veta att jag nu var 5 cm öppen. Kl 17.11 var han ute så visst gick det fort när det väl va dags.. Så totalt 18 timmar.
Blev visst en liten förlossningsberättelse!
1:an bf-10 igångsättning (Tot 12 tim)
2:an spontan fl bf+5 (6 tim från första värk)
3:an spontan fl bf+2 (18 tim från första värk)
Vill nog ändå säga att 3:an var väldigt bra. Jag var med hela fl, medveten, kunde lyssna på bm. Tvåan gick så fort, jag kände att jag inte hängde med riktigt...