Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

BF Augusti 2016

Jag har börjat få typ mensvärk - molvärk. Inte känt av det på 100 år känns det som. Antar att det är livmodern som växer men jag kände bara av det precis i början typ innan vecka 12 och igår kväll fick jag jätteont, haft problem att ligga på vissa sätt i natt pga det och foglossning. Nån annan som också har det? Är i vecka 30+5 nu. 

• Misszandra
    Curlingmorsan skrev 2016-05-31 11:50:17 följande:
    Jag har också mensvärk till och från, har haft det från v 22-23 och är i v 28 nu. Tror och hoppas det är livmodern som växer.
    Har också för mig jag läst det men har inte känt något innan och nu när jag snart är inne i vecka 32 kommer det. Blev bara orolig för de säger ju också att det är så förlossningen börjar, med mensvärk - molvärk. Och eftersom jag inte känt de innan blir man lite misstänksam. 
  • Misszandra
    Curlingmorsan skrev 2016-05-31 17:45:11 följande:
    Hmm ja så kanske det är. Är så längesen jag var gravid senast så jag har glömt det mesta av hur det är och hur det ska kännas. Är du orolig så är det kanske bäst att ringa förlossningen? Bättre ringa en gång för mycket.
    Själv har man inte varit med om det utan det är bara vad jag har hört och fått till mig från bm. Men det är inte så intensivt. Har ju väldigt mkt sammandragningar när jag går/rör på mig så man har lite hum om hur det känns. Och blir det värre får jag ringa. Tusentack! :)
  • Misszandra

Gaaaah tjejer jag får lite panik här. Ni som redan fött barn, vet ni hur era mammors förlossningar var? Var de lätta/svåra? Har det gått i arv? Jag har nämligen hört det och eftersom jag väntar mitt första barn och frågar min mamma, som har berättat förut att hennes förlossningar har gått så snabbt att hon inte ens hunnit med någon bedövning alls på 3/4 barn. Jag frågade hur hennes första var och hon berättade att från hon fick första värken till att han var ute tog det 40 min. Vattnet gick och hon fick inga förvärkar utan krystvärkar direkt. Pga så snabb förlossning sprack hon också, vilket är min stora fasa. 

• Misszandra

Kela: Ja där låter det lite som att det har gått i arv till viss del. Det är ändå ganska intressant, samtidigt som det hade varit skönt om det hade gått relativt snabbt så känns det som 40 min är alldeles för snabbt, jag hade nog varit i chock då. Hon sprack ju och fick sys med 30 stygn. Hon sprack hela vägen upp. Det är över 35 år sen idag och hon sa att det enda hon minns är att hon var världens lyckligaste när hon fick upp sin son på bröstet, vilket jag inte alls tvivlar på. Men att just spricka är jag livrädd för. 

Snuttispluttis: Jaa det har jag förstått, att det aldrig kan vara säkert. Min mormor fick alla sina 4 barn med kejsarsnitt så längre än mamma kan jag inte gå. Som jag skrev till Kela hade det varit skönt samtidigt med en snabb förlossning, man hör ju om alla som ligger i flera flera timmar och bara har svinont. Jag kommer ta upp det med min bm, jag vill att detta ska stå i min journal så de förstår att min oro kommer från familjeerfarenheter. 

• Misszandra
    Zarizen skrev 2016-06-01 13:57:49 följande:

Inte skrivit på ett tag.

Ligger just nu inne på förlossningen/BB i Örebro. Vattnet började sippra på mig imorse.. Inte nått jag räknat med precis! Mått bra sista tiden. De har gjort ultraljud och barnet mår bra och fostervatten finns kvar. Men det kommer nog fortsätta rinna nu och kan nog räkna med att få barn bra mycket tidigare än väntat.. Har fått kortison för att barnets lungor ska utvecklas och antibiotika för att förhindra en ev infektion. Blir inlagd nu så får se vad som händer sen...

Usch! Jag håller alla tummar för er. Hoppas verkligen att det avtar och går superbra ändå. 
  • Misszandra

Oj så tidigt som vecka 30? jag är i vecka 32 imorgon (31+0) Har fortfarande inte packat väskan, det känns ännu tidigt tkr jag, vet inte varför! Kanske iallafall borde tänka på vad jag vill ha med mig och vad jag behöver ha med mig och skriva ner så man inte glömmer! Cool

• Misszandra

Inatt har jag haft kramp och hugg i nedre delen av magen. Inte känt av det tidigare, vaknade flera gånger av smärta, vilket är otroligt obehagligt. Någon som vet vad det kan vara? Har ju foglossning och sammandragningar men aldrig känt det här innan. 

• Misszandra
    Kela1981 skrev 2016-06-02 15:39:12 följande:
    Jag har haft det tidigare. När jag frågade bm så sa hon att det var ligamenten som töjs ut och därför gör ont. Hade ont i nån vecka men sen gav det med sig. Hoppas du slipper det snart :)
    Fast är inte de det som kallas foglossning? Har läst på lite och verkar som det är förvärkar, det kommer och går. Det började med mensvärk och nu kramp och magen spänner sig. 
Svar på tråden BF Augusti 2016