• Mulan91

BF Augusti 2016

DigiC skrev 2016-09-12 13:38:44 följande:

15/6 Zarizen, 36 år, Degerfors, andra barnet, pojke

31/7 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka

1/8 Misszandra, 23 år, Karlskrona, första barnet, pojke

3/8 Anlili, 36 år, Norrköping, andra barnet, flicka

5/8 Mal Mal, 32 år, Karlstad, tredje barnet, pojke

8/8 Nefermiw, 39 år, Lund, andra barnet, pojke

12/8 Augustibarn2016, 23 år, Söderköpng, första barnet, flicka

16/8: Snuttispluttis, 29 år, Helsingborg, andra barnet, flicka

17/8 HazelGrace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

23/8 Josefineq, 26 år, Kalmar, första barnet, flicka

23/8 DigiC, 23 år, Malmö, andra barnet, flicka

31/8 Hallonpajen, 39 år, Bjärred, tredje barnet, pojke

4/9 Mulan91, 25 år, Stockholm, andra barnet, pojke

9/9 Nmg, 32 år, Gävle, andra barnet, pojke

Vad många vi vart:) sista chansen att skriva upp sig idag, imorn uppdaterar jag listan !
  • Mulan91
    Nmg skrev 2016-09-12 22:56:29 följande:

Imorgon är sista besöket då har alla fått träffa honom (Närmsta familjen) så behöver ingen gnälla sen att de inte fått sett honom. Idag var han sååå gnällig sov knappt nånting märks att det blir för mycket för honom när alla ska ta i han hela tiden. Vi har alltså haft besök varenda dag nu och han är 4 dagar! Är så jäkla less på Detta nu. Vill umgås med min man själv!!! Kompisar Är väldigt Förstående och ingen tränger sig på, värre med familjerna..

Föressten en helt annan fråga, ni som fick barn för npgra veckor sen, har livmodern dragit ihop sig? Jag vet att det är 4 dagar sen jag fick barn men det är inte kul att gå runt ich se gravid ut än... Har gått ner 9kg (av de 11 jag gick upp) men magen putar ut där nere och jag får inte på mig maggördeln heller, beställde s/M men det verkar va för liten

Tror min mage dragit ihop sig rätt bra men får inte heller på mig maggrejen jag köpte haha! :/
  • Mulan91

Hade ni båda köpt bellybindern eller? Jag har en spandex grej från Lindex haha, fick på mig den idag äntligen xD ser bra ut faktiskt :)

• Mulan91

Va jobbigt Nmg! Du testade aldrig amningsnapp ? Jag använder det nu. Försökte envisas med att amma utan (har plana bröstvårtor) men det vart så sårigt !! Gah. Nu funkar det bra dock! Men det här med amning är ingen lek alltså wow!

Intressant det där ni skriver att barnet blir lugnare hos pappan.. Min son vill amma hela tiden när han är med mig vilket är oftast... Kanske ska jobba på stt lämna honom hos pappa mer. Han vill amma flera gånger i rad o jag veeet att han inte e hungrig vissa gånger men han envisas ändå. Skulle va skönt att avlastas lite... Hinner knappt med att ta hand om mig själv och äta mellan alla sysslor hemma och bebisen...

Hur balanserar ni allt?

• Mulan91
    Nmg skrev 2016-09-15 06:41:00 följande:

Jag har tänkt att när jag känner mig bättre och ta mig ut längre stunder så ska Jag hälsa på folk hos dem /ses på stan så slipper de komma till mig

Gör så men jag tycker faktiskt att du får sätta ner foten och vänligt säga nej till besök om du inte orkar eller vill! Du ska ju inte gå runt med ångest pga nåt som ska vara trevligt. Folket kmr säkert att ta ett nej bättre än du tror om du förklarar att du e trött och att bebisen har det lite jobbigt.
  • Mulan91

Men va skönt! Här läcker det hela tiden gahh! O brösten e så stora o tunga så jag tycker det är obehagligt med bh. Glad att d finns mjölk iaf haha xD

• Mulan91

Vi har en graco babyglider Elite, det är en gunga/babysitter (man kan lyfta av babysitter-delen). Fungerar bra just nu när han väl går med på att släppa mig :) min son vill också bara vara med mig eller amma så det blir svårt att få allt gjort här -_-

Jag tror inte att bebisar reagerar på språk faktiskt :o vi talar 3 språk här hemma haha vår bebis verkar inte reagera nämnvärt..

Med risk att bli dömd så är det så att jag och min sambo är väldigt skeptiska till vaccinationer... Ingen mer som känner så?

• Mulan91

Wow vilka problem många har med anhöriga! Har sluppit det men e nästan tvärtom här, vissa har inte ens visat sina ansikten och hälsat på oss än :/ både familj och nära vänner! E rätt besviken faktiskt

Svar på tråden BF Augusti 2016