BF Augusti 2016
Haha Nmg jag tycker det känns som att tiden har gått så himla fort när jag minns hur du o jag skrev o skrev en massa gnälliga inlägg o väntan på bebisarna haha ;) känns som igår typ
Haha Nmg jag tycker det känns som att tiden har gått så himla fort när jag minns hur du o jag skrev o skrev en massa gnälliga inlägg o väntan på bebisarna haha ;) känns som igår typ
Wow alltså min son vaknar oftast kl 02:00, 04:00 och sen nästan varje timme till ungefär 8 då han e pigg och vill leka.
Har följt era inlägg men inte skrivit för jag helt enkelt inte har samma problem. Har knappt någon familj som stöttar mitt val av man och därför vill de inte ha kontakt med oss. Så mina svärföräldrar är de enda som har visst intresse och de är inte så på som era verkar vara.
Men känner ändå att jag vill skriva att ni har jäkligt rätt! Era svärföräldrar verkar ju så himla respektlösa! Tycker ni ska samla modet och ta er unge tillbaka, det är trots allt ert barn och då också ert ansvar. Klart en sån liten bebis vill vara hos mamma eller pappa, helt jäkla idiotiskt att man inte respekterar det och medvetet tar bebisen ifrån er! Man blir ju himla frustrerad av att läsa det här.
Minsvärmormed, du överdriver INTE! Förstår inte vad det är för fel på folk :( blir mer och mer förbannad! Vill åka runt med nån jävla handske och ge alla en rejäl örfil! Urs!
Jag har inte heller samma problem. Min svärmor träffar jag mint en gång i veckan (utan min sambo) och hon hjälper mig med det ena och det andra. Åka med till veterinären med hundarna, dammsuga, följa med till läkartid, avlasta när sambon jobbar långa pass, stanna hemma med henne medan jag går ut me hundarna osv. Hon har super bra kontakt med min dotter och jag litar på henne. Och ju mer jag och svärmor lär länna varandra blir det ännu lättare att säga vad jag vill, som att amma, och hon lär sig vad dottern vill.
Min familj är inte heller så involverade i min dotter. men inte på samma sätt som med din familj. Min familj är "bara" ointresserad och självupptagna. Min lillebror till exempel har aldrig träffat henne. Han bor i Sundsvall så det är en liten bit att åka men det är inget skäl till att aldrig träffa din systerdotter för första gången! Och det som gör mig mest sårad är att mina föräldrar stöttar honom och säger "men han är så trött på helgerna, han jobbar ju heltid på vardagen så på helgerna vill han ta det lugnt"! Min mamma har träffat henne två gånger och hon bor 15 min ifrån. Samma med storebror och min pappa 3 (han frilandsar och är aldrig hemma så hade inte räknat med fler gånger) men då har han nästan inte ens tittat på henne. Det gör mig sä ledsen för att jag hade verkligen inte räknat med att dom skulle va så kalla och ointresserade. Önskar så att dom hade velat träffa henne..
Känner också att jag är väldigt spontan, min son däremot verkar bli trött vid samma tider varje dag så jag försöker rätta mig efter honom. Min andra son har odiagnostiserad (just nu) adhd och jag behöver bli bättre på att sätta fast ett schema för honom så jag försöker :)
Min bebis sover gärna lunch och middag, inte mer än en timme iaf (en ba dag). Andra dagar blir det små tupplurar lite till o från. Runt 20:00 blir han trött och sover, sen vaknar han igen runt 21-22, är vaken en stund och somnar igen runt 23. Då sover han till 02:00, äter, sover till 05:00, äter, Sover till 07:00 då han vill vara vaken en stund, sen sover han cirka två timmar till.
Min pojke vill inte vara själv nånting nästan, måste bära honom nästan jämt! Har ni också det så?
Min son sover i sitt mest i spjälsängen i början av natten, men efter första halvan vill han amma oftare så då ligger han i sitt mest bredvid mig.
Känns som att allas bebisar sover så bra haha :( han vaknar minst 4ggr/natt! Och är super jobbig att natta.
Han är rätt kinkig faktiskt, mkt gnäll nu om dagarna men mest på kvällarna. Knappt så pappa får hålla honom :/ tror ni det går över eller ska man ställa in sig på att han faktiskt är en mammig pojke? Det är mysigt men jobbigt, har knappt haft någon egentid sen födseln! Känns tråkigt att inte kunna fixa håret eller bara ha en stund för mig själv :/ han vill inte ens sitta i babysittern mer än 2 min!
Han somnar inte förrän runt 23 men tack o lov får vi sovmorgon!
Btw min son sätter också i halsen då och då. Ibland när han äter, ibland av "ingenting". Håller med om att det är läskigt haha :/
Min son började också med toalett så pottan skippade vi helt och hållet. Hoppas på samma sak den här gången, jag tycker att pottor ibland förvirrar barnen, de ser ju oss sitta på toalett inte potta. :)
Jag älskar också att vara mammaledig, ska försöka fördela dagarna så gott det går så jag kan vara hemma så länge som möjligt! Men sen har vi inte råd :(
Jo jag! Min son ammade i kanske 2-3 mån efter han fått sina tänder. Jag slutade för stt jag blev underviktig, d hade inget med tänderna att göra.
Det hände nån gång att han råka bita till men det hände inte så ofta. Ont gjorde det haha :/ barn är så olika dock, vissa biter hela tiden medan andra inte alls gör det. D va ett tag när han kunde bita lite mer, d blödde inte eller nåt d gjorde bara ont. Men d var när han precis fått tänderna sen la han av. BVC sa typ att man ska ta det lugnt och inte stressa upp sig utav det..
Hoppas hon lägger av med bitandet då xD
Har du förresten hittat någon trevlig öppen förskola än? :)