moen skrev 2016-10-20 22:15:04 följande:
Jag har ju fortfarande problem med att min lilla tjej spyr konstant (kaskader). Hon måste dessutom rapas för att hon sväljer luft. Finns nog inte så mycket att göra mer än att rapa honom. Du säger att han är svårrapad. Testa att mellan rapa honom. Mjölken kan lägga sig som ett lock och göra det svårare för luften att komma upp, då underlättar det att man rapar lite då och då under amningen. Testa att rapa efter att han ätit ca 3 min.
Använder du Windi pysventil för hans gaser också? Funkar super bra på min lilla :D du kan ju testa att ge honom magdroppar också
Tack så mkt ska testa att mellan rapa! Jobbigt att lillan fortfarande spyr :( hoppas d går över snart!
Pysventilen fungerar bara ibland av nån anledning :/ typ 3/10 gånger, kanske jag e för snabb med att ta bort den? Har testat minifom magdroppar men de funkade bara första natten. Igår började vi med fänkål/anis te, får se om d ger nåt. Sen finns ju Sempers magdroppar men har inte testat de än, får göra det om det ej blir bättre.
Har lillan alltid svalt mkt luft? Min son började med det för några dagar sen :/