Hazel Grace skrev 2016-05-10 02:08:52 följande:
Curlingmorsan, fy vilken upplevelse! Första gången och bli bemött på det viset, håller tummarna att du får din vilja igenom denna gång. Tycker lite också att din kille får shapea up under förlossningen och ta fram sin mest stöttande sida så att du får känna dig tryggare. Ni ska ju göra detta tillsammans :) är det hans första? Kan ju vara omtumlande såklart. Men annars är ju kelas idé bra, att ta med någon mer som kan finnas till hands.
Kela hoppas du får snabbt svar på dina smärtor och att det inte är något allvarligt. Ta det lugnt med städningen, perfekt tillfälle att tvinga mannen att göra det ;)
Skattenmust, den där starka lilla du har där inne har det säkert jättebra. Så länge hon rör sig är det en seger, så som hon redan varit med om.
Har någon av er sökt gravidpenning? Och har ni fått svar än? Min kollega fick avslag hörde jag idag men skulle överklaga. Hon fick med sin förra så varför inte nu liksom? Jag känner att jag kommer bli otrevlig om jag jobbar för länge. Jobbar i butik. Har redan nu problem med humöret och jag tjafsar dagligen med kunder om priser och skit. I vanliga fall är jag lugn och sansad när jag förklarar för dom hur rabatter dras, medlemspriser osv. Men nu vill jag bara idiotförklara alla. Sambon fick två dagars silent-treatment efter en fånig diskussion om huruvida vitt bröd var nyttig frukost för ett barn. Jag kan gå loss på vad som helst och är lite rädd för mina egna reaktioner ibland. Å andra sidan är jag sjukt lycklig emellanåt och mår helt förträffligt. Känns skönt att kunna skriva av sig här iaf haha :)
Nej det är min sambos 3:e också, vi har två barn var sedan innan. Hans ex-fru är betydligt tuffare och känslokallare än vad jag är, så där behövde han nog inte stötta så mycket. Min mamma är nog ännu värre att ha med sig än min sambo. ;)
Inte så många dagar kvar med sol och värme för den här gången så ska försöka njuta en stund i solen i eftermiddag. Dagen igår gick åt till att sitta på akuten med dottern som fått en dörr uppslängd på sin fot. Inget brutet och ingen spricka men svullen och rejält ont. Så blir till att ta det lugnt och hoppa på kryckor några dagar för henne.