• Nmg

BF Augusti 2016

Idag jar vi varit till BVC för vägning, han är 7 veckor idag. Längd 61 cm, vikt 5800g. Hon sa att han är som en 3-månaders haha. Men han hade inte gått upp jättemycket sen sist så hon sa att han har nog börjat stabilisera sig med vikten och kommer troligtvis jämna ut sig nu så han blir som sina jämnåriga snart idag tror jag att jag jar fått min mens igen, efter nästan 1 helt år haha usch den hade jag inte saknat!!!

• Nmg

Haha ja tänk va olika det kan vara med

Längd och vikt!

Har era barn blrjat sova bättre på natten? Min vaknar 1 gång bara nu vid 4 tiden. Himla Skönt hoppas att det håller i sig ett tag så det inte är nåt tillfälligt bara

Snacka om att Man blandat ihop alla Tider inatt när man skulle ställa tillbaka klockan , fattade ingenting när han vaknade Kl tre

• Nmg

Ja ganska skönt faktiskt så jag hoppas att det inte bara är en fas!

Min har oxå Blrjat göra "ledsen mun". Så sööt

• Nmg

Jobbigt, man är ju inte sprudlande glad då hehe. Tur att det är Mörkt så Det fort att somna om

Mulan91 skrev 2016-10-31 08:44:03 följande:

Wow alltså min son vaknar oftast kl 02:00, 04:00 och sen nästan varje timme till ungefär 8 då han e pigg och vill leka.

• Nmg

Helt sjukt att våra bebisar är 2-4 månader! Tänk nör vi nyss hade plussat

Ja ang svärföräldrar så är det samma. Stör mig på det mesta. Svärmor ska envisas med att röra hela nappen med handen alltså inkl gummidelen. Här hemma så sköljer vi nappen och oavsett om den är sköljd eller inte så rör vi inte nappen på gummidelen men det gör hon minsann. Om han inte ska stoppa mina bakterier i munnen så ska han inte ha nån annans heller. Förstör inte varför hon envisas med att göra det faktiskt.

Sen andra smågrejer oxå som att envisas med att trösta sonen nör hab skriker som värst och då säger hon "han kanske tycker det är varmt, han könns varm" ja men han har ju skrikit SEn du tog honom klart han bli varm varav svärfar ska kommentera VARJE GåNG, " det är bra att barnen skriker, det ör bra för deras lungor". När vi försöker ta honom från henne så säger hon "mähä så lätt ger jag mig inte" typ som att hon ska få en medalj om hon lyckas lugna honom. Listan kan göras lång...

Min relation till de har verkligen förändrats sen jag fick barn kan jag säga.

• Nmg

Dina verkar vara lika oförstående som mina fast Mina kan svenska.

Alltså jag förstår inte vad det är med vissa, som att ligger nån prestige att man ska klara av att trösta barn som skriker. Jag skulle bli så arg alltså om de inte fattade att barner ska sova i sängen ganska viktigt med rutiner!

Hur länge stannade dem? Önskade jag fick träffa mina då sällan, här ska vi ses minst 1 gång i veckan :-/

Jag blev sjölv less i helgen, vi var hos svärföräldrarna och makens bror kommer dit och är FÖRkYLD!!!

Jag får honom att somna då kommer min man och tar han så jag får gå o fika (gick itbe att lägga ner han för då vaknar han) när min man sitter där med honom sovande i famnen kommer svärmor och tar honom, alltså varför ska man hålla i ett sovande barn??!

Jag sitter och fikar i andra sidan av rummet med npgra andra då

Går svärfarmochmsöttwe dig vid svärmor, min man sitter där oxå

Och då går den förkylda brorn och sätter sid precis vid huvudet på bebisen ((svärmor håller i) alltså jag höll på att tuppa av ovh ingen säger nåt!! Igår var bebis såå gnällig så jag sa til min man att jag hoppas han inte ör

På Väg att bli förkyld, sa att jag blevfrukransvärt irriterad av att det ska 3 vuxna där och ingen kom på att man ska flytta pp bebisen från den förkylda personen.

Ska jag behlver skrika det liksom från andra sidan av rummet? Könns som att gnäller om allt redan, jag sa dessutom åt sen förkylda att hålla sig borta från bebisen...

Jag blir så arg på min man som inte kan säga nåt till de heller, han bara sätter där typ. !!!

Misszandra skrev 2016-11-08 10:26:21 följande:

Usch vad jobbigt NMG! Min relation till svärisarna har också förändrats mkt. Jag trodde aldrig att detta skulle hända. De verkade verkligen va världens snällaste människor förut.

De var och hälsade på hos oss i helgen, och de har inte sett sitt barnbarn på närmre 7 veckor. Och det finns verkligen ingen balans. Min son är van vid att vara hos mig hela tiden och i helgen var han verkligen en helt annan bebis för han fick knappt se mig, endast när han åt sen skulle dom hålla och svärmor gick iväg när hon höll honom. Jag fick inte ens sitta med honom i 2 sek utan att de skulle ta honom från mig hela helgen.

Sen har han blivit sån att han gråter när han vill till mig och när hon höll honom och han blev sån, jag såg på honom att han ville till mig. Då vänder hon tvärt så han inte ens får se mig, hans enda trygghet. Jag sa det till sambon, det känns inte ok. Jag hoppas han tar upp det med henne, har sett henne göra så med mitt barns kusin också. Och då log hon efteråt precis som "ha, jag ska ha dig till varje pris"

Men värst var nog när jag sa att jag vill att min son ska ligga i sin säng eller vår säng när han sover på dagen. Då säger hon emot mig, att han ska va hos henne. Jag förklarar att det är bäst för hans rygg om han får ligga plant. Och att han låg jättedåligt hos henne. Hon säger bara nej och vägrar lämna över honom. Jag tog upp det med min sambo som då säger att hon kanske inte förstår (inte svenska som modersmål) men jag är säker på att hon förstod för jag hade sagt så innan och sa så efter men då var min sambo där och då behövde han bara säga "ja" så lämnade hon över han. Det kändes så respektlöst att gå emot mig som mamma.

Sen känns det inte heller kul att ha de på besök när det blir sånt här varje gång. Verkligen jättetråkigt för min son kommer känna av stämningen när han blir större, eller han gör säkert redan det. De förstör för sig själva, de förstår bara inte det.

• Nmg

Ja fler än jag som har problem Ser ja. Idag höll jag pp att gå i taket, skakade ac ilska! Jag var borta på EM första gången var jag borta 4 timmar hemifrån (skulle

Göra en sak med några kollegor) ringer min man efter en kort stund då svarar svärfar i telefon??! Och söger att min man är ute och skottar ich att svärmor matar bebisen och ska Lägga han. Jag var så jävla arg så jag kan knappt förklara hur det kändes. Jag har sagt till min man att ingen annan ska mata honom, bara för att jag inte ammar så betyder det inte att alla ska vara med

Och mata honom. Jo men då har hand mamma sagt att hon kan mata, och han säger ingenting, lämnar över bebisen och går ut

Och slottar fast vi var överens om stt jag eller han matar.

Sen fick jag oxå höra att hon hade stoppat nappen i sin mun( själva plastdelen på baksidan) jag brinner av!!! Jag stoppar inte ens nappen i min mun!!!!

Sen kommer jag alltså hem 4 Tim senare och är

jövla arg på min man, vad se jag då?? Jo men de är

Kvar här!!! De brukar stanna typ 1,5 Tim

Annars men nu när elaka svärdottern inte var hemma ska det minsann passas på.

Vi har haft superbråk hör hemma nu, jag sa bara hej och gick upp och de gick efter en stund de fattade väl Att jag var arg..

Sen sa min man att han blir besviken över att hand föräldrar inte får vara barnvakt och jag sa att jag lan inte tyvärr inte lämna bebisen hos några som har en annan syn på barnuppfostran än mig, och det är

Att låta barnet skrika, och att det är bra för barnets lungor. Så just nu så kan de inte bara barnvakt, kanske sen när han inte gråter så Mycket men jag kan inte gå ut på middag tex och låta han skrika Där, som att jag skulle bli lugn av det liksom.

Könns som jobbigt att vi har bråkat om detta

De var tydligen besvikna oxå att syrran fått vara barnvakt 1 gång 2timmar. Jag frågade faktiskt svärmor för nån vecka sen om

Hon ville gå ut o gå med vagnen för jag skulle iväg

På en grej ich då hade hon honom 1,5 Tim.

Känns bara väldigt Jobbigt nu allting.

• Nmg

Känner Att jag inte orkar träffa de mer. Har lust att säga till min man nästa gång vi ska ses att Han får träffa de själv men jag vill samtidigt inte lämna de själv med min bebis när jag vet att min man inte verkar kunna stå upp för saker. Jag får panik när jag tänker på att sonen skriker och de försöker trösta han. Könns som att välja mellan pest eller kolera.

Sen är jag mer arg nu när jag fick höra från dottern att svärmor hade ifrågasatt henne (hon är 12 år) dottern hade sagt att han gärna somnar med nånting för ögonen (typ haklapp) som vi flyttar på sen. Då hade hon sagt "jasså har han sagt att han gillar det eller"?sen hade dottern släckt en lampa i rummet för vi vet att han oftast inte somnar när den är på, då hade svärmor sagt åt min dotter att hon faktiskt skulle gå och tänds lampan igen. Känns som att hon är helt annorlunda när jag inte är med! Sen hade hon gått in i köket och diskat typ sambons tallrik. Va fan gör hon där ?? När jag skulle hjälps henne med disken hos henne förut sa hon åt mig att jag inte skulle röra nåt för att hon vill göra det på SITT sätt men hemma hos oss kan hon göra allt verkar det som. Och hon passade verkligen på när jag inte var hemma, det märktes ju.

Svar på tråden BF Augusti 2016