• Nmg

BF Augusti 2016

Tack för tips! Har ni även tips och barnvagnsvönliga lunchställen och caféer så tas det tacksamt emot. Insåg ganska snabbt igår att Jag kan nig inte ta med han in på alla ställen jag brukar äta på pga barnvagnen.

• Nmg

Vad använder ni för blöjor? Vi har libero touch 2 men tycker det har blrjat lukta så starkt.. Känner ni oxå så? Anledningen till att jag undrar ör För att min dotter fick uvi när hon va bebis och då

Upptäckte jag det eftersom det luktade så starkt av kisset men nu vet man inte om det är kisset eller blöjan?

• Nmg

När börjar man gå på De där träffarna? Jag har inte hört nånting från BVC om nån som träff.

Min son bruksr oxå sova på mig, jag tror han gillar det speciellt eftersom jag inte ammar så vill han nog ha den närheten.

Ibland så brukar han vara väldigt gnällig på förmiddagarna så då brukar jag låta honom ligga på sidan och det verkar han gilla. Men på nätterna vill jag att han ligger på rygg, om han nu inte ligger på mig men det är ju EN kortare stund, somnar han så Lägger jag över honom på rygg.

Har ni börjat få in sovrutiner än?

Hör är det kaos Än men han är ju inte ens 3 veckor så jag ska inte ha för höga förhoppningar.

Ibland kan han sova heeeela förmiddagen och sen typ dagen efter kan han gnälla hela FM istället. Dock verkar han vara skrikigast mellan 16-20 sen brukar han sova igen. Vaknar 1-2 ggr på natten för att Äta.

Alltså min vänster axel är helt slut av allt bärande (han väger ju en del oxå)

På Torsdag ska jag till min sjukgymnast så han får trycka

Och fixa till den och ge mig tips övningar. Jag vill ju verkligen inte skada kroppen och absolut inte få nån krokig rygg vilket det känns som att Man får nu när jag inte kan träna magmusklerna än, finns liksom inget stöd där framme som håller upp ryggen.

Vill verkligen inte se ut som ringaren i NotreDame...

• Nmg

Hur är/var era 2-3 veckors bebisar?

Tycker min är sååå onöjd hela tiden? Sover inte speciellt mycket heller så han blir överträtt och gnäller mest. Tar 6 Tim att komma ut! Haha. Vi vaknar typ 8 och vi kommer ut kl 14 FM är värst mest gnälligt då sen kan han somna till vid 13 då brukar hag äta och fixa mig så vi kommer ut, är det då det där? Kanske jag som glömt bort hur det är för det va så länge sen jag jade en bebis...

• Nmg

Ok skönt att höra att det blir bättre!

Han verkar oxå vara tidig utvecklingsmässigt kollar runt

Väldigt Mycket, väldigt stark i nacken osv och så

Omöjlig att komma till ro. Det syns att han ör såå trött men det bara gnälls och gnälls. Han blir 3 veckor imorgon. Gjorde du nåt

Speciellt under gnällveckorna? Är det mycket närhet de behöver?

Hallonpajen skrev 2016-09-29 10:53:41 följande:

Jajjemen Nmg!! Malte blev fyra veckor igår och typ i tisdags blev han en helt ny bebis! Vi har haft två extremt gnälliga veckor innan det, typ inte en nöjd minut på hela dagen förutom när han sov. Extremt tröttande! Men nu då, som raka motsatsen! Satt i babysitter medan jag åt frukost och bara tittade sig omkring och är vaken (nöjd!). Sover oxå bättre och lugnare. Enligt wonder weeks ska gnälliga perioden börja först vid 4,5 veckor men Malte är tidig utvecklingsmässigt så jag tror att hans gnällighet var mkt kopplat till det mentala steget, och en omogen mage. Jag ser ju skillnad i hur han fäster blicken och vi har fått några svarsleenden oxå.

Men, som sagt, det blir bättre!!

• Nmg

Hoppas det!

Jag ammar ju inte men försöker lägga honom nära mig eller så sover han på mig osv. Köpte en babybjörn bärsele men han skriker i den jag tror att det har o göra med att han inte ser nåt i den han skulle

Säkert vilja vara vänd men då Håller inte nacken

Hallonpajen skrev 2016-09-29 12:32:35 följande:

Det var bara närhet som funkade. Han fick amma så ofta han ville och jag hade honom mycket i sjalen. Din låter precis som min bebis så håll ut så vänder det kanske snart för er oxå!

• Nmg

Imponerande! Kommer nog dröja innan jag vågar lämna bort honom, men svärmor var rätt okej igår faktiskt, hon hade bakat oh tagit med sig fika och sen sov bebis och då skulle svärfar pussa honom ich då sambon åt honom att inte röra han så han inte vaknar. Blev nästan överraskad....

moen skrev 2016-09-29 13:00:39 följande:

Uuuuh första gången min lilla tjej är utan mamma eller pappa.. Sambon jobbar väldigt länge idag så svärmor är här och avlastar lite. Är ute med hundarna nu i skitvädret för ville inte ta ut lillan när hon är sjuk i den här kylan. Svärmor är hemma och myser med henne :'( även fast svärmor är otroligt duktig med barn och dessutom är förskolelärare och jobbar med minstingar så är det ändå lite jobbigt :( visserligen har hon aldrig (!!!) gråtit när svärmor håller henne. Känns både bra och dåligt på samma gång.. Nu ska jag rusha hem xD

• Nmg

Haha håller med det är gulligt men det är sååå drygt när det tar 4 timmar att sminka sig som annars tar 10

Min haha.

Gu va duktiga nu är som orkar med bebis och ett till barn! Jag har ju oxå ett till barn men hon är 12 och sköter sig sjölv Ändå tycker jag inte att jag hinner med nåt haha.

Mulan91 skrev 2016-09-29 14:29:06 följande:

Nmg min pojke är 3,5 veckor gammal o håller på som din ungefär. Han vägrar vara ifrån mig, det är som att han har ett 6:e sinne?! Går jag mer än 2 m bort vaknar han och blir inte glad förrän jag håller i honom. Mycket ammande blir det också... Enda gången han är glad och helt nöjd även själv är när vi precis vaknat haha . Det är gulligt men väldigt slitsamt också, spec när man har andra barn att ta hand om också...

• Nmg

Hahaha okej då jag är väl lite skadad när det gäller det där, absolut inte så att jag festsminkar mig typ, men måste ha foundation concealer, rouge , mascara osv känner mig sååå mycket piggare då på Måndag ska jag på salong och få spraytan oxå, känner mig så blek hela sommaren så jag måste ta igen det åh vad jag har längtat efter det!

Har bokat en tid på EM så sambon är hemma och kan passa bebis

Angående samsovning, bebis ligger i sin "säng" bredvid sängen på min sida ibland blir det gnälligt då lägger vi honom i babynestey Emellan oss.

• Nmg

Haha Det är Därför man älskar denna tråd

Man kan diskutera allt Från svärföräldrar, smink till bajsblöjor

Usch låter jobbigt att bara sova 2 timmar i taget, här går det bra med nätterna, vaknade 1'gång inatt kl 03:30 sen var det dags igen 7:30. Känns som lugnet före stormen, är livrädd över att få Kaosiga nätter....

Idag blir pluttis 3 veckor , för 3 v sen låg man på

Förlossningen och väntade på

Operation, usch. Men helt sjukt va fort tiden går.

Idag ska vi till BVC för vägning så vi ska ta en promenad dit, det är 3,5 km enkel väg då jag hoppas han håller sig lugn i vagnen, inte så kul med en skrikig bebis 7 km...

Ikväll ska jag och syrran överraska min dotter med en middag ute, gu va jagLängtar känns som värsta grejen att man ska få

Äta middag utan att kasta i sig den på 1 minut med en skrikande varelse bredvid haha. Och dottern kommer nog uppskatta egentid med mig oxå.

Svar på tråden BF Augusti 2016