AnonymaPiraten skrev 2016-01-10 12:34:49 följande:
Hej Kjell. Tack för dina tips ????.
Jag har i skrivandes stund barnen varannan vecka. Men vet att deras mor och mormor gör allt för att det inte skall vara så då genom psykisk misshandel på mig och barnen och även hot om att jag inte ska få ha dem osv.
Än så länge har vi inget schema fastställt varken från social eller familjerätten. Och eftersom vi har gemensam vårdnad så är det lite si så där med hur vi ska göra nu innan schema fastställts.
Jag har kontakt med en extremt duktig advokat (har hört detta från många olika myndigheter). Denna advokat vill ju såklart yrka på ensam vårdnad för min del och vi har redan ett skrivet brev som väntar på att skickas. Men vi ska invänta familjerätten och socialen först.
Angående skatteverket har jag redan gjort en anmälan då hon inte har sin regelmässiga dygnsvila i denna bostaden så ser dem mycket allvarligt på detta.
Jag försöker med alla medel jag kan att minimera kontakten med henne. Men i och med att vi har barnen tillsammans och hon nycklar till lägenheten så kan jag säga att det är svårt. Hon gör och behagar precis som hon vill nu. Och polisen kan inget göra och säger att det är civiltättsligt.
Angående brottsmisstankarna så har jag från flera håll fått till mig att jag skall göra polisanmälan och detta för att jag har som skyldighet att skydda mina barn. Även om det gäller deras moder. Så det finns nu 3 anmälningar till polis. Och snart 1 till om hon gör missbruk av urkund. Och det finns även 7 orosanmälningar från mig, polis, joursoc hos socialen på dem.
Så just nu är det stiltje i allt och jag kan ingenting göra. Vilket är extremt frustrerande då jag får se på hur barnen blir behandlade.
Byt lås på lägenheten eller i extremfall, säg upp och flytta.
Se till att få ett fastställt umgängesschema. Överväg att snabbt stämma till tingsrätten och yrka på ett snabbbeslut, interremistiskt.