• glittersol

    Bim i början av februari 2016! <3

    Fick min mens idag så har kommer en tråd för oss med bim i början av februari !

    Jag har ägglossning 25/1 och bim 8/2!

    Detta blir vårt 7de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

    Jag och gubben min har vart tillsammans i 14 år och bakar nu bebis.

    Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre!!! <3 

    Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite men fan vad svårt!

    Nojar mig säkert för mycket men börjar bli orolig!

    En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

  • Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3
  • mkess
    frestelsen skrev 2016-01-19 12:41:44 följande:
    Ah precis så känner jag med. Hellre ett negativt än vänta till bim o då få neg. Har några testlagret och cb test med haha. Man måste ju kolla flera olika sen avsluta med ett digitalt för att se om det är något på riktigt hehe.

    Ah äl+8 står de på det. Finns på apotea.se:)

    Är på cd 10 idag och har redan fått lite ökning på ältest och fertila flytningar. Ska ha äl nästa tisdag men kör med bidrottninggele denna månad så äl kan ju komma tidigare. Därför börja jag testa med stickor idag så jag inte råkar missa nått:D

    Vilka test använder du?
    Ja, känns inte som att det är på riktigt innan man får ta ett CB!

    Vad roligt, jag äter bidrottninggelé med! Visste inte att det kan göra att äl kommer tidigare, men antar att det har att göra med att bdg kan förbättra äggkvalitén så det mognar tidigare då? Jag äter det för att jag misstänker att jag har dåliga ägg efter 4 missfall förra året. Är det första månaden du äter det? Hoppas du prickar in äl till helgen, perfekt för lite liggande ju!

    Jag använder stickor som heter "Cassanovum" som jag hittat på amazon, använt one step förut men de gav aaalltid spökstreck. Ska kolla upp om jag kan hitta samma 5miu-test här, känner att man kan ju inte vara testmissbrukare utan att ha testat dessa?!
  • frestelsen
    mkess skrev 2016-01-19 22:16:04 följande:

    Ja, känns inte som att det är på riktigt innan man får ta ett CB!

    Vad roligt, jag äter bidrottninggelé med! Visste inte att det kan göra att äl kommer tidigare, men antar att det har att göra med att bdg kan förbättra äggkvalitén så det mognar tidigare då? Jag äter det för att jag misstänker att jag har dåliga ägg efter 4 missfall förra året. Är det första månaden du äter det? Hoppas du prickar in äl till helgen, perfekt för lite liggande ju!

    Jag använder stickor som heter "Cassanovum" som jag hittat på amazon, använt one step förut men de gav aaalltid spökstreck. Ska kolla upp om jag kan hitta samma 5miu-test här, känner att man kan ju inte vara testmissbrukare utan att ha testat dessa?!


    Jag började sent med dem förra. Hade fått ma o fick inte i gång äl. Äl kom efter några dagar men vart inget. Jag har med fått en del mf. Nu ska jag ta progesterall och albyl minor efter äl med. Albyl är som trombyl o ska göra att det inte bildas proppar i livmodern som stöter ut. Jag har gjort blodprov o de misstänker lupus antikoagulans som just bildar blodproppar.

    Ah spännande test, bra pris om man vill testa mycket? Ska jag kolla upp:)
  • halfmoon

    Hallå alla!! :)

    Jag har ägglossning idag och har precis gjort en insemination så jag hoppas att spermier och ägg hinner leva lite ihop och att de gillar varandra så bra så att det blir nåt av det! :)

    Vi håller på att försöka få till nr 1 och detta var fjärde inseminationen sedan vi började i juni. Blev gravid vid andra försöket men fick missfall.

    BIM 3/2.

  • mkess
    frestelsen skrev 2016-01-20 05:30:36 följande:
    Jag började sent med dem förra. Hade fått ma o fick inte i gång äl. Äl kom efter några dagar men vart inget. Jag har med fått en del mf. Nu ska jag ta progesterall och albyl minor efter äl med. Albyl är som trombyl o ska göra att det inte bildas proppar i livmodern som stöter ut. Jag har gjort blodprov o de misstänker lupus antikoagulans som just bildar blodproppar.

    Ah spännande test, bra pris om man vill testa mycket? Ska jag kolla upp:)
    Jobbigt med proppar, men skönt ändå att de hittat felet och att det är relativt lätt ordnat! nu är det bara att hoppas på ett bra ägg och spermie nästa gång så bör det ju vara stor chans att det går bra! Vi har också gjort utredning men inga fel hittades så läkaren säger att vi bara haft otur, men finns ju saker de inte utrett som typ NK-celler. Vi försöker året ut i alla fall och har vi inte blivit gravida igen så får vi fundera på ny utredning och sen ivf.

    Ja, just över 100kr för 60st test, så det är ju inte fy skam! Testade ett precis efter ägglossning för att se om de gav spökstreck eller ej, men var helt blankt så jättebra test!
  • frestelsen
    mkess skrev 2016-01-21 10:59:28 följande:

    Jobbigt med proppar, men skönt ändå att de hittat felet och att det är relativt lätt ordnat! nu är det bara att hoppas på ett bra ägg och spermie nästa gång så bör det ju vara stor chans att det går bra! Vi har också gjort utredning men inga fel hittades så läkaren säger att vi bara haft otur, men finns ju saker de inte utrett som typ NK-celler. Vi försöker året ut i alla fall och har vi inte blivit gravida igen så får vi fundera på ny utredning och sen ivf.

    Ja, just över 100kr för 60st test, så det är ju inte fy skam! Testade ett precis efter ägglossning för att se om de gav spökstreck eller ej, men var helt blankt så jättebra test!


    Vad är nk? Aa skönt utan spök. Kan du länka sidan till dina test?

    Jag börjar närma mig äl nu:) men en sak som vi testar är att ligga varannan dag till typ en vecka efter äl och jag säger inte till maken när jag har äl heller. Så vi ska inte ligga varje dag. Jag vart gravid sist när jag sket i o kolla äl o sånt. Vi låg inte överdrivet heller. Så kör verkligen på max denna månad:) vilken dag är du på nu?
  • mkess
    frestelsen skrev 2016-01-21 12:25:14 följande:
    Vad är nk? Aa skönt utan spök. Kan du länka sidan till dina test?

    Jag börjar närma mig äl nu:) men en sak som vi testar är att ligga varannan dag till typ en vecka efter äl och jag säger inte till maken när jag har äl heller. Så vi ska inte ligga varje dag. Jag vart gravid sist när jag sket i o kolla äl o sånt. Vi låg inte överdrivet heller. Så kör verkligen på max denna månad:) vilken dag är du på nu?
    Det är natural killer-celler (härligt namn! ), har något med immunförsvaret att göra. Visst, köpta här: www.amazon.co.uk/Cassanovum-Early-Detection-Pregnancy-Test/dp/B00BWYCAS8/ref=pd_sim_121_2&dpID=51pvUjB3bJL&dpSrc=sims&preST=_AC_UL160_SR160%2C160_&refRID=1FVFFVA0AN4EWF7VQ9KA

    Låter som en bra plan, slipper man trötta ut sig och så missar man ju garanterat inte äl! Vad skönt att inte ha koll på äl heller och bli gravid, är typ min stora dröm att plussa bara sådär, haha. Vi kör på smep, blir oftast gravid när vi legat några dagar i sträck men borde ju inte spela så stor roll egentligen. Men har lite svårt med kontrollbehovet här och att ligga typ varannan dag.
    Jag är på äl+4 idag, så några dagar av frid kvar innan man måste börja stressa över symptom igen. Brukar du känna tydlig skillnad på gravsymptom och pms?
  • mkess
    halfmoon skrev 2016-01-20 16:08:36 följande:

    Hallå alla!! :)

    Jag har ägglossning idag och har precis gjort en insemination så jag hoppas att spermier och ägg hinner leva lite ihop och att de gillar varandra så bra så att det blir nåt av det! :)

    Vi håller på att försöka få till nr 1 och detta var fjärde inseminationen sedan vi började i juni. Blev gravid vid andra försöket men fick missfall.

    BIM 3/2.


    Spännande med insemination! Vet du nåt om hur stora chanserna är att bli gravid genom insemination jämfört med att ligga? Visst typ tvättar de spermierna eller nåt? Håller tummarna för dig hursomhelst! Har bim dagen innan dig så vi kan ju stressa tillsammans.
  • frestelsen
    mkess skrev 2016-01-21 14:18:07 följande:

    Det är natural killer-celler (härligt namn! ), har något med immunförsvaret att göra. Visst, köpta här: www.amazon.co.uk/Cassanovum-Early-Detection-Pregnancy-Test/dp/B00BWYCAS8/ref=pd_sim_121_2&dpID=51pvUjB3bJL&dpSrc=sims&preST=_AC_UL160_SR160%2C160_&refRID=1FVFFVA0AN4EWF7VQ9KA

    Låter som en bra plan, slipper man trötta ut sig och så missar man ju garanterat inte äl! Vad skönt att inte ha koll på äl heller och bli gravid, är typ min stora dröm att plussa bara sådär, haha. Vi kör på smep, blir oftast gravid när vi legat några dagar i sträck men borde ju inte spela så stor roll egentligen. Men har lite svårt med kontrollbehovet här och att ligga typ varannan dag.

    Jag är på äl+4 idag, så några dagar av frid kvar innan man måste börja stressa över symptom igen. Brukar du känna tydlig skillnad på gravsymptom och pms?


    Aa tänker mer på att om man ligger för ofta blir de inte lika bra. Har hört att det blir ju fler simmare så:) men man ska ju inte ligga för lite heller.

    Åh snart testdags yeeey!!

    Ja en tydligare sak är törst. Sen framåt bim feber kännsla och överdrivet trött. Sist trodde jag att jag höll på att bli sjuk. Tog ett test som va neg. Dagen efter så kändes det som det rann till i ena tutten o då tänkte jag va fan måste ta ett test till. Så fick jag svagt på cb plus men inte på digitala så åkte till apoteket och fråga om de va spök. Hon sa nej, så jag vänta i 5 h kissa på väg hem i en buske på ett digitalt och fick gravid 1-2. Haha maken stod med ett glas rött till mig men då gav jag han testet :). Tyvärr vart de ju ma i november.
  • glittersol
    halfmoon skrev 2016-01-20 16:08:36 följande:

    Hallå alla!! :)

    Jag har ägglossning idag och har precis gjort en insemination så jag hoppas att spermier och ägg hinner leva lite ihop och att de gillar varandra så bra så att det blir nåt av det! :)

    Vi håller på att försöka få till nr 1 och detta var fjärde inseminationen sedan vi började i juni. Blev gravid vid andra försöket men fick missfall.

    BIM 3/2.


    Hej!

    Spännande! Håller verkligen tummarna!!

    Beklagar ert missfall!
  • glittersol
    mkess skrev 2016-01-21 10:59:28 följande:

    Jobbigt med proppar, men skönt ändå att de hittat felet och att det är relativt lätt ordnat! nu är det bara att hoppas på ett bra ägg och spermie nästa gång så bör det ju vara stor chans att det går bra! Vi har också gjort utredning men inga fel hittades så läkaren säger att vi bara haft otur, men finns ju saker de inte utrett som typ NK-celler. Vi försöker året ut i alla fall och har vi inte blivit gravida igen så får vi fundera på ny utredning och sen ivf.

    Ja, just över 100kr för 60st test, så det är ju inte fy skam! Testade ett precis efter ägglossning för att se om de gav spökstreck eller ej, men var helt blankt så jättebra test!


    60 test för 100kr????!!!
Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3