• glittersol

Bim i början av februari 2016! <3

Fick min mens idag så har kommer en tråd för oss med bim i början av februari !

Jag har ägglossning 25/1 och bim 8/2!

Detta blir vårt 7de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14 år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre!!! <3 

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite men fan vad svårt!

Nojar mig säkert för mycket men börjar bli orolig!

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3
  • mkess
    glittersol skrev 2016-01-25 18:19:06 följande:

Börjar tro att jag inte haft äl denna gången eller verkligen missat toppen

Det längst upp är från idag.

Men hade riktigt ont igår, kändes som jag sträckt mig /hade världens håll och jäkligt om vid sen!

Jaja nu är det eviga väntandet!

Har du bara testat en gång per dag? Tycker det ser ut som att du hade kunnat få ett positivt test om du testat igen efter 2:a testet från botten!

Isåfall stämmer det ju bra med att ägget släppte igår när du hade ont! Jag brukar bli jätteuppblåst och behöva gå runt som en fällkniv när ägget släpper.
  • halfmoon
    mkess skrev 2016-01-25 20:59:34 följande:

I see! Härligt att du släppte två ägg ändå, kanske händer igen och blir tvillingar för er?!

Hellre mens än tidigt missfall, håller helt med. Ändå impad över att du kan hålla dig, jag har redan testat sedan äl+6...

Ja, ja hoppas på det så är det klart sen! :) Haha!

Höll på att testa en massa vid de två första försöken! Visst är det spännande. Jag hade tänkt köra taktiken att bara försöka glömma att vi gjort detta men det är svårt! :D

Känner du av någonting ännu? :)
  • Anonym (kämpa på!!)

Hoppar också in här då jag har bim 4/2. Kul att följa er alla!

• Mammatillenliten

Börjar tro att jag inte har någon äl... Negativt även denna morgon. Ska testa vid 15 tiden också o se om jag får nåt utslag då. Idag var det svagare än igår morse. Men man ska ju tydligen inte ta äl tester med morgonurin? Är på dag 14 i cykeln nu, beräknad äl på dag 17.

• Stardust2016
    Mammatillenliten skrev 2016-01-26 06:28:38 följande:

Börjar tro att jag inte har någon äl... Negativt även denna morgon. Ska testa vid 15 tiden också o se om jag får nåt utslag då. Idag var det svagare än igår morse. Men man ska ju tydligen inte ta äl tester med morgonurin? Är på dag 14 i cykeln nu, beräknad äl på dag 17.

Varför ska man inte ta det på morgonen? Jag har testat och testat och fick precis min första smiley nu här på morgonen.. Kan det vara "fejk" då? Tror inte det stod något om att man inte kunde göra det på morgonen..
  • Mammatillenliten

Det står på mina tester att man ska ta mellan 10-20 för att få ett "bra" resultat.

Stardust2016 skrev 2016-01-26 08:11:24 följande:

Varför ska man inte ta det på morgonen? Jag har testat och testat och fick precis min första smiley nu här på morgonen.. Kan det vara "fejk" då? Tror inte det stod något om att man inte kunde göra det på morgonen..

• frestelsen

Med äl test ska de som mäter bara lh tas 10-20 men de med dubbel hormonindikator från clearblue ska tas med första kisset. Sen får man pröva sig fram vad som funkar. Vissa får högt lh på morgon andra kväll.

Jag fick starkast vid 15 tiden och hade då tagit ett clearbluetest på morgonen som gav en blinkande gubbe. Tog sen ett till clearblue i samma urin som jag fick starkt på stickan o fick då fast gubbe. Så man leta runt lite efter sin höjning

• halfmoon

Med stickor som mäter LH brukar jag få högst utslag mitt på dagen. Med clearblue digital (ej dubbel hormonindikator)har jag fått glad gubbe på kvällen de flesta gångerna. En gång har glad gubbe kommit först med morgonurinet (inget utslag på kvällen innan). Så det kan nog variera från person till person och från cykel till cykel.

• mkess
    halfmoon skrev 2016-01-25 21:08:02 följande:
    Ja, ja hoppas på det så är det klart sen! :) Haha!

Höll på att testa en massa vid de två första försöken! Visst är det spännande. Jag hade tänkt köra taktiken att bara försöka glömma att vi gjort detta men det är svårt! :D

Känner du av någonting ännu? :)
    Haha! Känner samma, tar gärna två på en gång så slipper man detta igen!

TÄNK om man kunde ta ett piller för att glömma ändå! Och få en påminnelse vid bim typ. Jatack. Vilken dag efter äl är du på nu? Några symptom än?  Här blev det inget denna månad, tyvärr lång lutealfas så blir en lång jäkla väntan på mensen nu! Men hinner med ett till bim i februari!
  • halfmoon
    mkess skrev 2016-01-26 15:32:24 följande:

Haha! Känner samma, tar gärna två på en gång så slipper man detta igen!

TÄNK om man kunde ta ett piller för att glömma ändå! Och få en påminnelse vid bim typ. Jatack. Vilken dag efter äl är du på nu? Några symptom än?  Här blev det inget denna månad, tyvärr lång lutealfas så blir en lång jäkla väntan på mensen nu! Men hinner med ett till bim i februari!

Ja, gud så skönt att aldrig mer behöva oroa sig över ägglossning, stickor och missfall. Två på en gång hade varit optimalt.

Jag är på äl+6, känner ingenting mer än ryggont vilket nog beror på kass rygg och inget annat. :D Sist började jag märka av nåt på äl+9 så jag väntar spänt på helgen. :)

Hur vet du att det inte tagit sig denna gången? Jag kanske missat nåt i flödet.
Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3