• glittersol

Bim i början av februari 2016! <3

Fick min mens idag så har kommer en tråd för oss med bim i början av februari !

Jag har ägglossning 25/1 och bim 8/2!

Detta blir vårt 7de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14 år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre!!! <3 

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite men fan vad svårt!

Nojar mig säkert för mycket men börjar bli orolig!

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3
  • mkess
    frestelsen skrev 2016-01-22 10:24:39 följande:

Fast äl+5 är möjligt att ägget nått livmodern och nu är på g att fästa därav värk :)

Haft mensvärk varje dag sedan äl, brukar ha så när det inte tagit sig tyvärr. :/ Känner dock tydliga getingstick när ägget fäster, jättepraktiskt. Får peppa för ditt gravtestande istället!
  • glittersol

Nu har äl testandet börjat!

Men har nog aldrig fått så blanka test!

Har äl på måndag så är tidig men brukar ändå se något men icke!

• Mammamiia10

Kommer tillbaka här lite grann efter ett plus i fredags, som blev ett tidigt missfall.. Börjat blöda idag.. O lördags var plusset svagare o söndags knappt synligt och idag helt blankt..

Nya tag! Men besviken är man allt...

Nån som haft tidigt missfall o blivit gravid direkt efter som det gått bra för??

Tänkte även prova apiforce o rosenrot, och isåfall börja nu när blödningen är igång idag, nån som vet om man kan börja med det direkt när man har ett tidigt missfall?? ...

• halfmoon
    mkess skrev 2016-01-22 09:36:19 följande:

Åh! Hade ingen aning om att de lever så kort tid. Är det för att de varit frysta? Men ni har förmodligen prickat bra nu då? Görs det vul eller någonting för att se hur ägget släpper eller är det bara att tuta, köra och hålla tummarna?

Joinar du oss som börjar gravtesta jättetidigt då?!

Ja, tror det handlar dels om att de varit frysta och dels om att de blir tvättade. Läste på en sida att spermierna måste träffa på ägget inom 6 timmar annars dör de. Vid vanligt samlag så hamnar ju inte spermierna i livmodern direkt utan ligger längre ner och lurpassar. :)

Vi gör inga vul. Bara glad gubbe på clearblue, inseminera och hoppas på det bästa. De kan visst inte se så mkt mer än om ägget släppt eller inte släppt, vilket ju inte säger så mycket om tidpunkten. Den månaden jag blev gravid gjorde vi dock ett vul. Då hade en äggblåsa släppt och en skulle släppa, så dubbla chanser den gången. :)

Ska försöka hålla mig från att testa tidigt. Är rädd för hur ledsen jag skulle bli om jag fick ett till missfall så tänker att jag hellre möts av mens än riskerar att få upp hoppet om det är en kemisk graviditet.
  • glittersol
    Mammamiia10 skrev 2016-01-25 11:47:03 följande:

Kommer tillbaka här lite grann efter ett plus i fredags, som blev ett tidigt missfall.. Börjat blöda idag.. O lördags var plusset svagare o söndags knappt synligt och idag helt blankt..

Nya tag! Men besviken är man allt...

Nån som haft tidigt missfall o blivit gravid direkt efter som det gått bra för??

Tänkte även prova apiforce o rosenrot, och isåfall börja nu när blödningen är igång idag, nån som vet om man kan börja med det direkt när man har ett tidigt missfall?? ...

Åh vad tråkigt att höra! Men rätt inställning , nya tag! Nu jävlar!
  • glittersol

Börjar tro att jag inte haft äl denna gången eller verkligen missat toppen

Det längst upp är från idag.

Men hade riktigt ont igår, kändes som jag sträckt mig /hade världens håll och jäkligt om vid sen!

Jaja nu är det eviga väntandet!

• Mammatillenliten

Vilka tester har du? Jag har testlagrets. Började ta tester i fredags på cykeldag 10, enligt min app så har jag äl på dag 17. Så här ser min "stegring" ut. Det sista testet tog jag nu ikväll och då hade jag bara hållt mig två timmar, tror det är därför det är liiiite svagare än morgon-Stickan. Vilken tid testar du? Testar du samma tid varje dag? :)

glittersol skrev 2016-01-23 10:45:12 följande:

Nu har äl testandet börjat!

Men har nog aldrig fått så blanka test!

Har äl på måndag så är tidig men brukar ändå se något men icke!

• glittersol
    Mammatillenliten skrev 2016-01-25 20:14:55 följande:

Vilka tester har du? Jag har testlagrets. Började ta tester i fredags på cykeldag 10, enligt min app så har jag äl på dag 17. Så här ser min "stegring" ut. Det sista testet tog jag nu ikväll och då hade jag bara hållt mig två timmar, tror det är därför det är liiiite svagare än morgon-Stickan. Vilken tid testar du? Testar du samma tid varje dag? :)

Mja inte exakt samma tid :$ kör från graviditetskollen men hade hellre haft som dina! Så man kan skriva på dom! Har nog beställt där ifrån innan då jag haft dom men snurrade nog in mig sen så graviditetskollen haha!

Har ju minne guldfisk haha!!!

Idag är jag på c16 och enligt appen ska jag gå ägglossning idag.
  • mkess
    halfmoon skrev 2016-01-25 16:01:20 följande:

Ja, tror det handlar dels om att de varit frysta och dels om att de blir tvättade. Läste på en sida att spermierna måste träffa på ägget inom 6 timmar annars dör de. Vid vanligt samlag så hamnar ju inte spermierna i livmodern direkt utan ligger längre ner och lurpassar. :)

Vi gör inga vul. Bara glad gubbe på clearblue, inseminera och hoppas på det bästa. De kan visst inte se så mkt mer än om ägget släppt eller inte släppt, vilket ju inte säger så mycket om tidpunkten. Den månaden jag blev gravid gjorde vi dock ett vul. Då hade en äggblåsa släppt och en skulle släppa, så dubbla chanser den gången. :)

Ska försöka hålla mig från att testa tidigt. Är rädd för hur ledsen jag skulle bli om jag fick ett till missfall så tänker att jag hellre möts av mens än riskerar att få upp hoppet om det är en kemisk graviditet.

I see! Härligt att du släppte två ägg ändå, kanske händer igen och blir tvillingar för er?!

Hellre mens än tidigt missfall, håller helt med. Ändå impad över att du kan hålla dig, jag har redan testat sedan äl+6...
Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3