3,5 åring arg som ett bi
Vår son är så otroligt underbar och omtänksam men när han blir arg då blir han så arg och så högljudd att det enda man kan göra är att bära bort honom, självklart efter en varning.
Jag läser flera som bär bort sina barn till ett annat rum eller en speciell plats och förklarar att om den lugnat ned sig så får de komma tillbaka.
Låter ju rimligt.
Men vad gör man om man inte kan förklara? Alltså jag eller min fru får aldrig en syl i vädret för att säga det. Och jag vill inte skrika på mitt barn för att få fram det.
Jag säger klart som det är, men saken är att när han är arg, gråter och skriker då lyssnar han inte.
Han kan bli arg för småsaker som att skeden ligger på fel sida, eller filen inte är upphälld rätt, eller att man redan tagit fram frukosten. Vi får göra om och göra om ibland. Ibland har vi testat att bestämma istället för att låta honom bestämma, men det gör saken bara värre och det pågår under längre perioden då.
Det tär på oss. Det händer flera gånger om dagen. Speciellt på min fru (mammaledig med nr.2) som kämpar varje dag medans jag jobbar. :(
Tips? Någon som varit med om detta som har något mirakeltricks? Vad som helst! :)
Vill bara att min son ska vara så där otroligt underbar som han är när han inte är arg.
//Farsan
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-14 10:46
Hur ändrar jag så att anonyma får svara också?