cameleon skrev 2017-02-21 01:08:26 följande:
Länge sedan jag skrev så nu kommer en uppdatering. Min lilla Cate är nu 6 månader och 12 dagar.
Fick sin första tand på 5-månaders dagen, nu har hon två tänder. Sitter själv en liten stund men behöver stöd. Försöker åla sig fram men det går inte direkt bra, hehe..
Hon väljer själv hur hon vill sova, oftast blir det på mage (usch, jag är lite rädd för det, har läst att risken för psd ökar om dom ligger på mage). Men hon är sjukt stadig så hon kan ju lyfta huvudet om hon hamnar med näsan i madrassen. Kudde vill hon inte sova på längre, hon tar bort den och lägger den över sig istället.
Är väldigt social, kan sitta hos vem som helst och vara nöjd (inte för länge bara).
Äter verkligen allt! Hon har inte ratat en enda burkmat vi provat och vi har provat dom flesta! Gröt och puréer är också smaskens. Tyvärr är hon mjölkproteinallergisk så vi får särskild ersättning, det upptäcktes pga att hon bajsade alldeles för sällan, en gång i veckan bara, skulle säkert vara mer sällan ändå om jag inte gett henne lavemang (Microlax).. Nu är det bättre med bajsandet men ändå inte helt bra.. 2-4 gånger i veckan.. Dom dagar hon bajsar blir det oftast flera gånger per dag.
Nästa vecka är det dags för andra dosen vaccin och 6-månaderskontroll, sist vägde hon 8 kg och var 69 cm lång.
Hon somnar alltid mellan kl. 23-00 och vaknar runt kl. 7-8 och vill ha mat, därefter sover hon till mellan kl. 11-12. Hon sover i sin spjälsäng intill min säng (har tagit bort ena sidan på spjälsängen).
Hon är väldigt hårdhänt! Slåss, sparkas, rivs och är väldigt vild, rivsår i ansiktet får jag då och då.. Annars väldigt kramig och go, ett riktigt mysmonster :)
Vad roligt att läsa om lilla Cate! Måste bara få fråga om mjölkproteinallergi, hur kom ni fram till det? Var det bvc som sa att de kunde vara det? Jag har bara ammat Edvin de senaste månaderna men han fick ersättning de första veckorna och har alltid bara bajsat 1 gång i veckan. På bvc har de sagt att det är normalt men han har också alltid varit så gasig så jag har tänkt på allergi. Nu när han äter vanlig mat också så har han så ont!
Vi har börjat med lactulos nu men oj, för en redan gasig mage blev det inte så roligt. :(