Inlägg från: cutepoison |Visa alla inlägg
  • cutepoison

BF Juli 2016 (ny!)

Moorii skrev 2016-07-27 11:41:53 följande:

Alltså, nu stoppar jag mig själv från att kolla Facebook! Borde nog till och med ta bort appen. Inget skämt, det ploppar ut bebisar till höger och vänster, och de flesta sen jag passerade mitt bf. Till och med såna som haft bf i augusti har nu fått sina bebisar före mig! Alltså, jag blir ledsen, arg, irriterad och allt annat som påminner om dom känslorna. Åtta dagar över och inga tecken. Blev dålig i magen igår och trodde det var ett tecken, men tydligen inte. Den här bebisen vill aldrig komma ut. Så himla besviken :/ ledsen för gnällinlägget..

Jepp! Tog bort appen faktiskt! :)
  • cutepoison
    Moorii skrev 2016-07-27 17:28:22 följande:

Jaså, du gjorde det! Hjälper det?

Nä jag är lika bitter för att min bebis vill stanna där inne men jag kollar iaf inte fb var 5:e minut och får se alla bebis bilder etc :p
  • cutepoison

Börjar tro detta kommer bli en augustibebis istället. Jag tror jag ställer in mig på det :) 

• cutepoison
    Moorii skrev 2016-07-28 08:32:31 följande:

Ja, samma här! Till och med mina föräldrar verkar ha gett upp hoppet, dom som verkade tro att det var en omöjlighet att gå över två veckor.. BF + 9..

Haha! Tycker det är konstigt att ingen verkar förstå hur jag kan ha gått över tiden. Har läst så mycket nu att det är det allra vanligaste men alla jag känner tycker det är sååå konstigt och helt plötsligt verkar alla ha fött månader för tidigt. Jag överdriver lite men är så trött nu på att 70 miljoner gånger om dagen få frågorna "känner du något nu?", "har det hänt något?" "har du inte märkt om slemproppen gått?" - den sista, som om jag förväntas ringa runt och berätta det för alla jag känner...
  • cutepoison
    SommarDahlia skrev 2016-07-28 10:44:37 följande:

Ingen äggvita. Blodtryck på mellan 160/103 och 150/100 igår. Imorse innan jag steg upp låg det på 135/90 med en vilopuls på ca 105.

Blir inte riktigt klar på hur olika det kan va men igår sa min vanliga bm att det va öppet hela vägen ca 3 cm. Idag sa bm på sjukhuset att det va ganska omoget och stängt upptill. I vilket fall ska jag få nåt om ca 1 h. Bm kallade det för tepåse, det hoppas jag att det inte är på riktigt!

Lycka till! :)

Själv har jag fått magsjuka. Kul...
  • cutepoison
    tovemaja skrev 2016-07-28 15:02:03 följande:

Stackars stackars dig!! Själv ligger jag med någon typ av infektion i kroppen (dock ingen feber) och mår skit. Alla leder i kroppen ömmar och jag vill mest bara lipa... Men magsjuka hade banne mig varit 10 resor värre!

Önskar dig snabb bättring!

Ja usch. Har legat hela dagen med hinken bredvid sängen :(

Krya på dig du med! Om du får feber får du nog ringa fl.
  • cutepoison
    fastfrusen skrev 2016-07-28 18:21:44 följande:

Har haft förvärkar/värkar var 3-8:e minut nu i drygt två timmar, det gör alltså ganska ont och jag misstänker att det bara är en föraning om hur det kommer att kännas! Är 110% inställd på att det är pinvärkar också efter imorse, dvs, att de kommer gå över när jag hoppar in i duschen snart :P 

Vi får hoppas det är på riktigt nu då! Jag håller tummarna :) Jag känner ingenting fortfarande. Bara illamående :( Läste att magsjuka kan skjuta upp förlossningen också....man ska inte googla för mycket. 
  • cutepoison
    fastfrusen skrev 2016-07-28 20:06:20 följande:

Nu har jag värkar som gör ganska ont med 2 minuter mellan sedan någon timme.. men liksom, står ju ut? Har tagit alvedon och packat väskan. Känns lite overkill att höra av sig till förlossningen såhär tidigt trots att de är täta och regelbundna? När ska man höra av sig egentligen?

Jo det är bättre att du ringer! Det går fort för vissa :)
  • cutepoison
    SommarDahlia skrev 2016-07-29 05:06:41 följande:

Nu är Vilhelm här! 3515g och 49 cm, Klockan 01.59. Allt gick bra. Lätt bästa förlossningen!

Grattis :) 
  • cutepoison

Jag ska också på sista inbokade BM-kontrollen idag men hon vill säkert träffa mig nästa vecka också innan det blir tal om något annat. Vi får se. Har inget tålamod :D 

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)