Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF Juli 2016 (ny!)

Laanaaa skrev 2016-07-10 05:31:40 följande:

Haft värkar sen kl 00, med 3 minuters mellanrum. Vet inte om de tidigt att ringa förlossningen att åka in efter 6 timmar då det inte slutar o gör jävlans ont nu varje gång de kommer från mage till rygg o ljumskar.. Har inte sovit nån minut. Så nu är man slut..

Vad ska man göra?? Kan förlossningen verkligen gå så snabbt? Från att må toppen till att få direkt täta värkar :s ???

Spännande! :) vad jag förstår kan det gå så snabbt! Ring in och rådfråga tycker jag, tre minuter mellan värkarna låter ju som att det är på gång!
  • Moorii
    Laanaaa skrev 2016-07-10 20:40:11 följande:

Hejsan alla igen! Tänkte berätta hur det gått för mig.

Jag har ju haft regelbundna sammandragningar sen kl 00, hela natten o hela dagen och varit precis inne hos förlossningen kl 19.00 Snacka om lång latensfas men jag är nu öppen 4 cm och bebis förväntas komma inatt, skulle bli inlagd men jag valde åka hem då jag tycker de skönare här hemma.

Tack för alla svar????

Skönt att det snart är dags! Modigt av dig att åka hem igen, men förstår att du hellre är hemma så länge det är möjligt. Lycka till! :)
  • Moorii

Alltså, gnäll alert men... Jag är så fruktansvärt less på att vara gravid nu! Känns som magen sitter under hakan, kan inte gå ordentligt, kan inte andas som vanligt, mår illa, har halsbränna, finns ingen sitt- eller sovställning som är bekväm, ryggen gör ont, jag kan fortsätta hur länge som helst. Oftast står jag ut, brukar inte klaga... Men idag är jag så trött på det hela :/ tur att det inte är så långt kvar nu iallafall, alltid en liten tröst!

• Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-07-10 22:27:19 följande:

Förstår fullständigt! Och här får man gnälla.... Fast jag däremot har magen i knät hela tiden, och den hänger så långt ner att det blir otroligt svettigt o äckligt under. Halsbrännan har jag iallafall blivit av med med hjälp av omeprazol. Har du provat det?

Sen är ju vissa dagar jobbigare än andra. Humöret kan inte vara på topp jämt! Jag har fruktansvärda problem med mina svullna fötter! Sist jag tog på mig stödstrumpor hjälpte det inget eftersom jag ändå var svullen redan när jag vaknade, så hade obekväma stödstrumpor PLUS svullna fötter! Nu har jag gett upp! Fast de känns som korvskinn på fötterna ikväll, redo att spricka...

Men. Om en vecka i morgon åker vi in o blir igångsatta. Så jag står ut.

Hur lång tid är det kvar för dig?

Nej, det är väl inte charmigt på något sätt att vara gravid, iallafall inte de sista veckorna..!

Har faktiskt inte provat Omeprazol, kanske ska ta och göra det. Tack för tipset!

Usch för alla dessa krämpor och besvär :/ vad skönt att det bara är en vecka kvar för dig! Måste vara en lättnad att veta vilken dag det blir. Jag har 9 dagar till BF, men med min tur så går jag säkert över två veckor.. Nej, ja e int bitter ;) hoppas på att jag har fel!
  • Moorii

Sommardahlia, ja visst är det tungt nu!

Vad tråkigt med en sån miss, det borde ju vara samma som gäller oavsett om din bm har semester eller inte! Finns det ingen annan bm som du kan prata med?

• Moorii

Vad tråkigt Axelberg79 :/ har det varit så hela graviditeten? Var det längesen sist? Har ni pratat om det eller är det mer att han inte verkar intresserad?

• Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-07-11 11:46:53 följande:

Det är väl minst 3v sen sist. Han har pratat om att det är för att han oxå har gått upp i vikt så han inte känner sig bekväm, men han vet att jag älskar honom hur han än är. Igår försökte jag hela dagen att "ladda" honom men hans svar var bara "kan vi ta det ikväll ist" men då åkte han iväg och fiskade och kom inte hem förrän 23.45... å då var han för trött..... I början av graviditeten var det nog mer att han inte ville störa mig för att jag mådde så väldigt illa.

Hmm, jobbigt läge. Jag hade gjort precis som du, brukar funka att säga att jag vill så brukar han börja tänka i de banorna med. Kanske mysa/kramas lite extra, både under dagen och när ni ska sova? Så kanske han glömmer av sin osäkerhet för en stund. Svårt sånt där! Förstår hur du känner också, är med stressad över att det inte blir nåt mys på ett tag sen. Får hoppas att det inte tar alltför lång tid innan man blir redo igen.
  • Moorii
    Trollsländan3 skrev 2016-07-11 19:28:32 följande:

3 cm nu o de har tagit hål på hinnorna

Härligt! Heja heja :)
  • Moorii

Fråga: Jag har beviljad SGI och allt sånt, har gått på graviditetspenning sen slutet på maj. 29:e maj skickade jag in planeringen för föräldrapenning, tänkte att det måste ju vara mer än tillräckligt med tid att få den godkänd innan bf. Är nu 8 dagar kvar och jag har fortfarande inte fått något beslut! Börjar gå lite panik :/ hur har det sett ut för er andra?

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)