BF Juli 2016 (ny!)
Vilka söta bebisar!! <3 det får ju en att längta ännu mer efter lillen i magen!
Vilka söta bebisar!! <3 det får ju en att längta ännu mer efter lillen i magen!
Sju dagar kvar nu och var hos bm idag. Hon påstår att han gått från rörlig till ruckbar nu, fast tycker magen är lika hög. Måttet var oförändrat, så tror det var mest därför hon sa så. Hoppas hon har rätt, så det inte är nåt fel på moderkakan :/ nu får han komma snart!
Min bm sa något liknande förra veckan för att min sf-kurva har börjat plana ut, trots att han fortfarande är rörlig och magen tokhög! Litar inte riktigt på att huvudet är ner heller, men de måste väl vara vana vid att känna sådant (min ordinarie bm är på semester och är lite tveksam till den jag har nu som stand-in)..
Vad gäller moderkakan och att gå över tiden har jag nojat över det ända sedan de flyttade fram mitt bf-datum, och jag bara hoppas att han kommer snart och/eller att de sätter igång på 42+0 här men jag är inte säker på det heller trots att då den nuv bm säger att man gör det.. Läser man på regionens sjukhus står det massa om överburenhetskontroller dvs tolkar det som att man inte sätter igång på 42+0. Någon från Skåne som vet?
Fast måste man få den godkänd? Menar du det där att du fyllde i hur många dagar i veckan oså som du ska ta ut? Isåfall är det bara att vänta på pengarna efter hur du lagt dagarna, eller missuppfattar jag? Anmälan är väl gjord? Sen ansökningen av pengarna behöver ju inte bli godkänd vad jag minns. Pengarna kommer betalas ut efter hur du planerat.
Är det någon som kan rekommendera en bra värkapp? De flesta kostar ju pengar och jag vill ju inte ladda hem något som inte är bra i onödan.
Har nu använt den appen hela natten och den funkar bra.
Kl är snart 3 på natten och jag ligger i badet och hoppas på smärtlindring efter bm rekommendation. Funkar sådär. 2-3 min mellan värkarna. Kanske dags att åka in till sjukhuset snart...
Blir ju orolig när du säger så! Är själv på 39+1 och mitt sf mått var 37 :/ hoppas verkligen inte att bebis är jättestor!
Jag kollar på Gilmore girls på netflix
har redan kollat alla säsonger av Call The midwife, grymt bra serie! Idag är min man ledig dock, så jag har sällskap :)
Förra veckan när jag var i vecka 37 så var mitt mått 37. Jag har gjort TUL eftersom jag hela tiden legat på översta kurvan och tom strax över vissa tillfällen. Men fick höra att om bebis fortsatte växa i samma takt så skulle den väga närmare 4 kg vid fullgången, vilket inte alls är stort enligt mig. Så det behöver inte betyda att bebis är gigantisk bara för att måttet är stort. Fast jag är ändå lite nervös över att de mätt fel och att det ändå är en stor bebis. Fast nu blir hag ju igångsatt två veckor innan så då hinner den ju inte lägga på sig det sista iallafall. Nåt som är positivt
Inatt vaknade jag av en riktigt ond sammandragning, den höll i sig ganska länge och sen kom och gick lite fler onda sammandragningar. Nu känns det inte lika mycket tyvärr, så verkar inte som det händer nåt idag heller.. Men det är det mesta jag känt hittills iallafall, så alltid nåt! Bf - 4 idag. Någon annan som har känningar?
Igår och idag har det huggt till rejält neråt. Igår när jag var ute o gick, och idag när jag reste mig upp från stolen. Gjorde så ont så jag fick böja mig framåt. Känns det så när bebis fixerar sig? Än så länge är lillen rörlig men tänkte om det är nåt som han pysslar med nu. Försöker borra sig ner liksom. En otäck känsla är det.