Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF Juli 2016 (ny!)

cutepoison skrev 2016-07-30 09:13:00 följande:

Ja jag vill också att det ska komma igång naturligt men vad gör man... :/ inget verkar bli som jag tänkt och då blir jag lite ledsen men allt kommer vara värt det när bebis är här! Du har inte fb så vi kan prata där sen. Hade varit roligt att lära känna andra nyblivna föräldrar i Göteborgsområdet. :) Om du känner för det kan du skriva privat meddelande till mig här. Lycka till med föräldrarna nästa vecka!

Nä, det är tråkigt :/ sitter på östra nu, åkte in till slut ändå pga yrsel, än har de inte hittat något som kan ha orsakat det hela, alla värden bra och bebis mår bra. Jodå, det har jag, det hade varit roligt! :) skickar privat meddelande. Ja just det, 26/7 var det. Tack! Lycka till med svärföräldrarna!
  • Moorii

Liten uppdatering härifrån också. Inlagd på specialmödravården då de vill hålla koll på yrseln genom att ta blodtryck regelbundet. Efter ett ultraljud konstaterades också att det i princip inte fanns något fostervatten, så om blodtryck och annat ser bra ut imorgon så blir det igångsättning. Skönt ändå!

• Moorii
    fastfrusen skrev 2016-07-30 16:21:47 följande:

Nu händer det grejer! Trots oregelbundna värkar ringde vi in för jag stod inte ut längre o vårt helt slut, fick komma in på kontroll o var helt utplånad o öppen 4-5cm, utbrast fy fan vad skönt! Bad om eda direkt o har fått den nu, ligger o andas helt normalt under värkarna o hoppas jag kommer kunna sova lite. Bonus - pokestop precis utanför vårt förlossningar!

Hoppas det kommer igång för er snart också!!!

Åh, vad skönt! Hoppas allt går bra! Haha, samma här, massa pokestops
  • Moorii

Huva, det här med sjukhussängar.. Inte så bekväma :/ sedan har jag ju sovit med gravidkudde sen i maj, glömde helt ta med den, så gör ont i höfterna. Annars ska jag väl inte klaga, är jättetacksam för att de tog mig på allvar och att alla kontroller blev gjorda! Tänk, om några timmar är det igångsättning. Supernervös! Hur laddad jag än varit inför förlossningen, så finns det inget som ändå kan göra mig redo för den. Kommer bli tufft, inget snack om den saken. Hoppas på att han hinner komma ut under dagen, då blir det ett julibarn trots allt :)

• Moorii

Höll på att bli hemskickad av läkare förut, hon hade missat att läkaren igår hade gett klartecken för igångsättning..kommunikation är bra ibland. Fanns inte plats för oss på förlossningspoddar där, så har nu åkt till sjukhus nummer två, väntar på att få ett rum nu. Himla flängande, men verkar ändå bli av idag!

• Moorii

På förlossningen där, ska det stå såklart.. Inte förlossningspoddar :P

• Moorii
    Nånrandomtjej skrev 2016-07-31 11:35:41 följande:

Låter ju betryggande att du höll på att bli hemskickad :O hur långt gången är du nu? hoppas allt går bra för dig, uppdatera gärna när bebis kommit!

Nej, var inte jätteglad vid det tillfället, men tur det ordnade upp sig! 41+4 idag, så hade ändå blivit igångsatt om tre dagar. Absolut, kommer uppdatera senare :)
  • Moorii
    cutepoison skrev 2016-07-31 13:01:55 följande:

Låter oseriöst. Exakt det som jag är rädd att möta i vården... därför jag aldrig ringer eller går dit om jag mår dåligt. Nu handlar det ju främst om ett ofött litet barn och om läkaren igår bedömde art du skulle bli igångsatt, varför var det annorlunda idag? Är ni i Mölndal nu? Hoppas det kommer igång nu.

Vet inte :/ läkaren idag hade tydligen inte läst journalen ordentligt, verkade heller inte reagera när jag sa att fostervattnet var obefintligt. Ja, i Mölndal nu, fått ett rum och tagit min första tablett för att sätta igång förlossningen. Får hoppas det går hyfsat fort nu!
  • Moorii
    fastfrusen skrev 2016-07-31 12:29:42 följande:

00:24 inatt föddes lilla bebis, 3630 gram o 55cm lång efter ett dramatiskt avslut med sugklocka och en liten grad 3 bristning! Bebis mår bra, jag ska adoptera nästa barn ;) men man glömmer smärtan snabbt!

Grattis till bebis! Vila mycket och mys med liten <3
  • Moorii

Blir augustibebis här med, det här med igångsättning är en riktigt seg historia :/ kanske tur att vi började nu, så hinner mina föräldrar träffa plutten innan de åker hem igen iallafall..

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)