BF Juli 2016 (ny!)
Man är nog aldrig för gammal för att vara mammig ;)
Vår lille somnar i sin säng. Han är väldigt lätt att söva. Han brukar vara vaken men trött och vi sätter på speldosan sen somnar han av sig själv efter en stund. Oftast. Vaknar han på natten får han komma över till oss för då brukar han ha lite svårare att somna om så då ligger vi o myser ett tag. Men inatt sov han hela natten!!! Somnade runt 22.30 och vaknade 6.30!! Tror han var vaken lite tidigare, lät som han höll på lite i sängen, men somnade om. Känns som om jag fått ofantlig tur med denne unge. Normalt sett annars blir det bara en matning på natten och då inte förren efter 4 nån gång. Han somnar jämt på rygg men jag försöker få honom på sidan när han somnat eftersom huvet blivit platt... Då sover han sämre däremot. Han gillar ryggläget
Hur har det gått med din bebis syn Sommarmalva, pratade du med BVC om det sen och har det blivit bättre? (Att du inte fick nån reaktion/blinkning när nåt närmade sig etc)
BVC idag och nu är plutten 60 cm lång och väger 5820 g! Inte så liten längre :) på söndag blir han två månader, så fort det går! Nu ska vi inte till BVC förrän 2/11 och då är det dags för de hemska sprutorna :/ ser jag inte fram emot.. Någon som gjort det redan?
Oj jag hann visst skicka innan jag skrivit klart! Skönt iaf att din Max verkar reagera mer nu, då går han ju framåt och det är väl viktigast. Han kanske utvecklas mer på insidan just nu och de fysiska uttrycken tar lite längre tid. :)
På tal om sex... vi har inte sexat än, vill vänta till efterkontrollen. Men vet inte vad jag ska ha för preventivmedel... ni som brukar ha spiral. Är det bra? Hur funkar det? Jag har haft p-stav i alla år och trivs med det men det blir en summa på 1000 kr, och som vi har det nu så kan jag inte betala det... vad kostar det att sätta in spiral? Ska på kontroll i morgon så får diskutera detta med bm då, men tänkte höra vad ni tycker om just spiral? Är det bra?
Jag hade hormonspiral i 5 år innan jag fick barn och var supernöjd! Ingen mens och inga känningar av ägglossning/mens. Inga biverkningar av hormonet, det är ju mkt mindre dos än P-piller som jag inte trivdes alls med. Sen vet jag inte om det bidrog på nåt sätt till att det tog 5 år att bli gravid. Ägglossning och mens kom igång direkt när den togs ut men man vet ju aldrig med hormoner. Nu ska jag ju inte ha fler barn så jag kommer absolut sätta in hormonspiral igen.
Vi har inte vågat ha sex alls än, inte ens avbrutet, eftersom jag blev gravid efter 3 mån trots helamning förra gången. Vi hade nog iofs inte orkat ändå iofs..
Men vänta nu? Jag ska sätta in spiral nu till veckan, men hon sa inget om att det skulle kosta något? Jag har inte heller råd att betala något för det. Suck :(
Såg nu att kopparspiral är gratis, är visst skillnad på den och hormonspiral!
Har jag sån tur nu att jag hittat ett gratis preventivmedel ?! Känns för bra att vara sant... gäller det alla och överallt? Ni som har haft kopparspiral, hur har det funkat? Har ni varit nöjda?