Inlägg från: Sommarmalva |Visa alla inlägg
  • Sommarmalva

BF Juli 2016 (ny!)

calabalic skrev 2016-10-07 23:19:03 följande:

Jaha idag kom mensen då... Precis som förra året tänkte jag först att det var avslaget som återkommit. Jag helammar ju och bebis är bara 2 mån. Men den här gången har vi tagit det säkra före det osäkra och skippat sex helt. Nästa vecka åker hormonspiralen in. Tänker inte få tre barn på tre år! :)

Usch så trist! Är ju såskönt att slippa den. Jag var rädd att mensen kom igång efter jag satte i kopparspiralen men det blödde aldrig så mycket. Förhoppningvis var det INTE mens. Återstår att se.
  • Sommarmalva
    cameleon skrev 2016-10-12 18:59:49 följande:
    Vad härligt! Det är så roligt med framsteg!

Min lilla skrattade för första gången igår, 2 mån + 2 dagar. Alltså, jag började typ grina. Fan är så jävla blödig, hehe :)
    Ja visst är det härligt med kontakten man får, och att någon kan bli så glad av att se en. Det är verkligen lycka!
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-10-12 14:19:23 följande:

Åh, blev så glatt överraskad idag! La Gustav på mage som vanligt för att öva att lyfta på huvudet, och så rullade han över på rygg, helt själv! Som tur var hade min man inte hunnit åka till jobbet, så ropade på honom, la Gustav på mage igen, och så gjorde han det en gång till :D så häftigt! Tänk vad stolt man kan bli över sin lilla bebis ^^

Men ojoj! Duktig kille! Hur gammal är han? Vår lille gör inget för att ens försöka
  • Sommarmalva

Varit på 3 månaderskontroll idag. Nu väger han 7 kg!! En riktig bjässe! Extra kontroll av ögonen eftersom han ej reagerat innan om nåt kommer nära, och haft dålig ögonkontakt men nu är allt i sin ordning. Jättebra kontakt och han faktiskt blinkade till lite när de viftade framför ögat!! Fast nu däremot har han som en fördjupning i bröstkorgen. De sa att det säkert är helt normalt, att alla ser olika ut men läkaren sa att vi ska ge dubbla d droppar i en månad för säkerhetsskull, ifall att revbenen var lite mjuka. Alltid är det något att nojja över, aldrig kan det vara helt bra! Ser så otäckt ut med den där gropen, och när han tar djupa andetag, typ när han nyser eller så så åker det in jättelångt. Och när han hickar likaså. Undviker att titta på det ibland t.om. Någon som haft erfarenhet av detta? Någon som har likadant på sin bebis? Förövrigt så var det vaccinering idag med. Han blev ledsen stackarn... och har typ sovit sedan dess... lilla älsklingen...

• Sommarmalva

Jag har sovit hela natten!! Max somnade runt 22.30 och jag vaknade 6.20 av att han gjorde nåt ljud men han sov fortfarande!! Dessvärre var jag tvungen att väcka honom för att mata... efter en hel natt så känner man sig ganska sprängfull, och om jag skulle hinna med resten av morgonen med tre ungar som ska till skolan så var han tvungen att äta. Tror nog det kan bero på att han fick vaccin igår, men gudars vad skönt att vakna pigg!!! Kan definitivt tänka mig att göra om detta

• Sommarmalva

Ja det här med mammakroppen... har fått mitt fjärde barn och ser fortfarande gravid ut. Efter tre månader!!! Jag rasade i vikt och efter typ en vecka hade jag bara två kg kvar, och de har stannat kvar. På magen. Är ganska smal för övrigt så det ser inte roligt ut med 2 kg extravikt på magen. Enligt bm så har mina magmuskler inte gått ihop helt heller, jag får som en topp på mitten av magen när jag spänner den och det kan bli värre om jag tränar fel så jag har helt enkelt inte vågat träna. Ni som har mammamage appen, är det bra träningar för de inre magmusklerna? Tänkte om jag skulle skaffa den men vill inte betala för nåt som inte passar mig... är ni nöjda med appen?

• Sommarmalva

Jaha finns det en gratis variant? Såg bara den som kostade 30kr. Heter gratis appen också mammamage? Jag känner med av fogarna fortfarande. Inte just när jag går men när jag suttit i soffan enstund och reser mig så knäpper det till och gör ont. Nere i ryggslutet känns det med mycket, särskilt i sängen. Kanske att jag började gå raska promenader för snabbt men det gör ju inte ont just när jag går, och det är ju såå skönt att kunna röra sig igen!!

• Sommarmalva

Nu har jag haft ännu en helnatts sömn!! Max somnade runt 23 och jag vaknade till 6.30 strax innan klockan skulle ringa, och var sprängfull!! Fick väcka honom! Undra hur länge han hade kunnat sova? Blir så stressigt de dagar det blivit så här, för när barna ska till skolan behöver han ha ätit vid 6 tiden för att jag ska hinna med morgonen. Men idag, på nåt underligt sätt så gjorde alla vad de skulle! Tillochmed 6 åringen! Så det gick ju bra ändå så underbart härligt att få sova en hel natt då o då!

• Sommarmalva
    Niyoh81 skrev 2016-10-26 00:53:01 följande:

Hej allihopa. Var ett tag sen ja va här. På fredag blir Kian 4 mån. Växer å utvecklas massor. Pratar massor å skrattar å är en väldigt nöjd å belåten liten kille.

På 3 mån kontrollen vägde han 5,2 kg å va 61 cm lång. Vägde han igår eftersom de känns som han inte lagt på sig så mycket. Vågden visade att han nu 5,7 kg.

Så ca 500 g på en månad känns inte så mycket. :/

Dock tror ja han dragit iväg på längden.

Tänk va tiden går fort. Tyckte de va nyss vi prata om när de små skulle komma å hur de skulle börja :)

Ja visst går det fort! Vet inte vad de"ska" gå upp men Max hade gått upp 1kg på en månad! Och den kurvan går ju typ rakt upp så för att följa sin kurva är ju ett kilo alldeles för mycket... alla är ju olika stora. Följer Kian sin kurva? Visst är det kul att se deras utveckling. Max är tre månader och ler mycket och kan ibland få till ett litet skratt. Han kämpar för livet att ta styrseln över sina händer och älskar att få sitta upp i soffan <3
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-10-26 16:18:19 följande:
    Åh, det med händerna, det gör Gustav med <3 så frustrerad han kan bli när han ligger i babygymet och försöker få fatt i leksakerna, men inte riktigt lyckas. Men snart är han nog där!
    Haha ja, de är för söta! Max ligger ofta med knytnävar. När han försöker få in handen i munnen så händer det ibland att han ger sig själv en snyting istället man ser hur fokuserad han är men så blir det så fel...
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)