Inlägg från: Sommarmalva |Visa alla inlägg
  • Sommarmalva

BF Juli 2016 (ny!)

Jag är inte heller helt återställd. Knipmusklerna är lite av en katastrof, magmusklerna har ej gått ihop, och fogarna känner jag av ibland. Det jag dock är mest missnöjd med är min degmage. Min son sa en dag att jag ser gravid ut visst har jag fått fyra barn och är jättestolt över att min kropp klarat av det. Men, kläder är mindre roligt, när magen liksom hänger över byxorna. Suck...

• Sommarmalva

Jag måste bara få skriva av mig lite... det är höstlov... fyra barn hemma varav en i 6 årstrots och en med tonårshormoner. Sambo jobbar. Bebis vill inte sova så ammar just nu för att få lite ro... enda lugna är 9 åringen som just nu är på Pokémon jakt. Var så mysigt i morse när vi åt frukost med tända ljus och bara myste. Sen hände nåt. Får se om jag lyckas få till nån lunch idag. Det blir väl bebis i bärsjal idag. Det värsta är att han är en kräkbebis så det blir ett antal spyor innanför sjalen... nu ska jag ta ett par djupa andetag och hoppas på att det värsta lagt sig på övervåningen. Det har blivit tyst iallafall hoppas på en bra dag!

• Sommarmalva
    calabalic skrev 2016-11-02 19:05:52 följande:
    Har sagt det förut och säger det igen: jag är så imponerad av att du klarar fyra barn! :D Blev det bättre under dagen?

Här är det fullt sjå med två och som alltid brottas vi allra mest med sonens dåliga sömn. Han är jättesvår att natta sen en tid tillbaka också. Nattningarna tar uppåt 3 timmar. Man hade önskat att kvällarna kunde vara tid för lite lugn och återhämtning för oss föräldrar, men istället är det frustration och kamp med sonen varje kväll. Och eftersom han sover dåligt på nätterna orkar man inte vara uppe efter att han somnat heller (runt 21, ibland 22). Så det går ju i ett all vaken tid. Hoppas han börjar sova bättre nån gång, och blir lättare att natta, då skulle allt bli så mycket enklare.
    Tack! Det blev bättre! Bebis somnade, lunchen blev lagad och sen en tur till biblioteket och lite konstutställning. Behövs lite aktiviteter för att roa ibland. Hade en underbar eftermiddag! Det är jobbigt ibland men det är det ju även med ett eller två barn. Klarar av det gör jag ju för jag älskar mina barn. Älskar att umgås med dom <3. Låter jobbigt det där med nattningen. Hade jättejobbigt med min första. Så frustrerande att hela kvällen försvinner liksom. Är det att han inte vill sova? Eller kan han inte somna bara? Har han sovit borta nån gång? Kanske skulle vara skönt att få en kväll utan nattning? Här ska de tre stora sova hos mormor o morfar på fredag. Kommer kännas jättetomt! Att bara ha en liten bebis hemma!
  • Sommarmalva

Hej hopp! Är det någon som har erfarenhet av att trappa ner på amningen? Jag har ju hittills bara ammat på ett bröst pga två mjölkstockningar på raken i början, som gjorde att mjölken sinade på det bröstet. Hittills har jag då ammat och gett flaska efteråt eftersom mjölken inte räckt till. Nu känner jag att jag inte orkar hålla på så längre. Tar sååå mycket tid och ork. Blir bara deppig av att få en bebis som blir ledsen när mjölken är slut, men vill amma mera. Känns skit! Så nu för ett par dagar sen tänkte jag dra ner på amningen för att så småningom sluta helt. Tänkte att jag skulle amma bara när bröstet är fyllt, men nu har jag åkt på början till mjölkstockning!!! Får panik!! Än så länge är det bara lite ömt men vill verkligen inte att det blir värre så nu ammar jag ju mer än nånsin istället... hur ska jag bära mig åt?!? Ska till BVC nästa tisdag så ska höra med bm. Men finns någon här som har tips så länge?

• Sommarmalva
    tovemaja skrev 2016-11-17 14:27:26 följande:
    Gör tvärtom är mitt råd! Ge flaska först (lika ofta som du ammade förut) och ge lite tutte efteråt. Efter hand kan du ju sluta med bröstet efter vissa mål, sedan efter alla. Så hade nog jag gjort.

Lycka till!
    Bra förslag! Att jag inte tänkte så... ska jag prova. Tack för tipset.
  • Sommarmalva

Vi har det jättebra här på dagarna, och nätterna! Låter som att vi har det lugnast trots våra fyra barn... kan väl bero på att de är lite större. Lille Max sover hela natten. Somnar mellan 22-23 och vaknar oftast vid 5 för att äta, sen somnar han om. Ibland hoppar han tom över det målet och sover till typ 7 tiden. De andra ska ju till skolan kl 8 och sen vid 9 tiden är Max redan trött igen och kan sova ett par timmar. Somnar sen oftast i vagnen vid 13 när vi hämtar storasyster i skolan och sover några timmar till. Han är verkligen en sovbebis! Somnar även själv i sin säng på kvällen. Får bara gå in o stoppa in nappen då o då som trillar ur

• Sommarmalva

Måste bara berätta att Max idag kunde styra sina händer och ta det han ville ha!! Lite skakigt o ryckigt var det men han lyckades! Kändes såå stort! Det var iofs en fin chokladask som jag höll i så det är ju inte så konstigt hur är det med era små? Vilka framsteg har de gjort? Känns som att Max är lite seg med framsteg, koncentrerar sig mest på att sova o växa tror jag... hihi...

• Sommarmalva
    cutepoison skrev 2016-11-20 07:57:17 följande:
    Spännande!! :D Edvin greppar saker bra nu och stoppar allt i munnen. Haha. Han har också rullat från mage till rygg och börjat hasa sig framåt när han ligger på mage.
    Oj vilken duktig kille! Är han tidig eller är det nu ungefär de ska göra dessa saker? Max har varit sen hittills med grejer, har behövt tid på sig. Blicken fäste han jättesent och att börja följa saker med blicken. Han gör typ inget av det du skrev. Stödjer Edvin på benen när ni ställer honom upp? Tänkte ta upp lite av detta på BVC. Alla är väl olika men när vi träffar andra i samma ålder så känns Max så mycket mer bebis än de andra...
  • Sommarmalva

Jag har för första gången i mitt liv fått löss!!! Det är jag och de tre stora barnen som fått detta otyg. Känner mig hemskt ofräsch! Har idag kammat och tvättat hår hela dagen. Själv känns det som att jag missbrukat luskammen. Skulle kunna kamma mig hela natten. Och håret tvättade jag i en halvtimma känns det som. I morrn kommer jag fortsätta att kamma kamma kamma....

• Sommarmalva
    tovemaja skrev 2016-11-22 07:36:30 följande:

Zzzz snacka om att jag jinxade det när jag skrev att Noa sover bra! Snuttning Delux! Hoppas att det bara är tillfälligt.

Sommarmalva: skit med löss! Antar att det är något som hör till för många barnfamiljer... men mycket jobb att bli av med skiten antar jag? Får man hålla sig hemma och så från jobb och skola tills man är garanterat lusfri?

Ja usch! Kliar fastän vi gjort behandling.... barnen ska vara hemma från skolan tills man behandlat. Vi tog lusschampo igår och idag var de välkomna tillbaka till skolan.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)