calabalic skrev 2016-11-02 19:05:52 följande:
Har sagt det förut och säger det igen: jag är så imponerad av att du klarar fyra barn! :D Blev det bättre under dagen?
Här är det fullt sjå med två och som alltid brottas vi allra mest med sonens dåliga sömn. Han är jättesvår att natta sen en tid tillbaka också. Nattningarna tar uppåt 3 timmar. Man hade önskat att kvällarna kunde vara tid för lite lugn och återhämtning för oss föräldrar, men istället är det frustration och kamp med sonen varje kväll. Och eftersom han sover dåligt på nätterna orkar man inte vara uppe efter att han somnat heller (runt 21, ibland 22). Så det går ju i ett all vaken tid. Hoppas han börjar sova bättre nån gång, och blir lättare att natta, då skulle allt bli så mycket enklare.
Tack! Det blev bättre! Bebis somnade, lunchen blev lagad och sen en tur till biblioteket och lite konstutställning. Behövs lite aktiviteter för att roa ibland. Hade en underbar eftermiddag! Det är jobbigt ibland men det är det ju även med ett eller två barn. Klarar av det gör jag ju för jag älskar mina barn. Älskar att umgås med dom <3. Låter jobbigt det där med nattningen. Hade jättejobbigt med min första. Så frustrerande att hela kvällen försvinner liksom. Är det att han inte vill sova? Eller kan han inte somna bara? Har han sovit borta nån gång? Kanske skulle vara skönt att få en kväll utan nattning? Här ska de tre stora sova hos mormor o morfar på fredag. Kommer kännas jättetomt! Att bara ha en liten bebis hemma!