Inlägg från: Trollsländan3 |Visa alla inlägg
  • Trollsländan3

BF Juli 2016 (ny!)

Sommarmalva skrev 2016-06-30 14:19:47 följande:

Ja då förstår jag verkligen att du vill bli igångsatt! Det borde läkaren verkligen först! Varför ska du behöva gå på en bedömning? Tycker du kunde fått tid direkt!

Jo, jag känner också egentligen att förlossningen gärna får starta, fast vi har fått egångsättning pga raketförlossning, så känns ju onödigt att starta innan och det går lika snabbt denna gång. Då står vi ju där igen... Så även om det känns som att det är nåt på g så väntar jag helst till den 18e...

Ja de känns ju lite dumt att jag inte får en tid på direkten. De är ju ändå jag som väljer o vill bli igångsatt, oavsett hur mogen ja är.

Förra gången blev ja igångsatt i v 35 o de va liksom inge snack om saken. Detta va på huddinge o denna gång ska jag föda på akademiska. Antar att de jobbar annorlunda.

Även om de nu bara handlar om dagar så är varje dag en mental plåga för mej.
  • Trollsländan3

Idag har jah ont i röven o de spänner ut ner i baksida lår.

Men inga sd överhuvudtaget, så värkar e de ju inte.

Nån som har haft liknande?

• Trollsländan3
    Axelberg79 skrev 2016-07-01 09:44:59 följande:

Så känns min foglossning. Det börjar mitt i skinkan och om jag har ansträngt mig typ dammsugit så kan det dra ner mot knät och ibland hela vägen ner i vaden mot hälen. Försök hitta en skön viloställning så kan det gå över en stund. För mig är det att ligga på sidan med en stor kudde mellan benen, gärna 2 , en mellan låren och en mellan vaderna.

Intressant, min foglossning har suttit i ryggslutet o höfterna. Men har inte känt av den speciellt mycket de senaste veckorna.

Ja kan känna igen smärtan när jag har mens, då brukar de dra i baksidan av låren. Fast detta drar o gör mer ont.
  • Trollsländan3

Här kommer lite matnyttigt om fixering

Min bebis är rörlig men ligger med huvudet nedåt sen ett par veckor tillbaka (4:e graviditeten v 37 ), och hon kommer nog inte fixeras förns vattnet/förlossningen är igång

• Trollsländan3

Måste få ventilera mig lite, hoppas ni orkar med ett gnälligt inlägg.

Är i dag i v 36+2 o jag orkar verkligen inte mer. Är lovad igångsättning, men de vill helst vänta till 37 fulla veckor o ska till fl den 11/7 alltså om en vecka, för bedömning o igångsättning om de finns plats.. men inget lovat alltså :-/

Imorgon ska jag träffa min läkare, hon ska göra en undersökning o sen ska jag ligga med ctg ett tag.

Som de känns nu kommer jag förmodligen bryta ihop när ja väl är där, mina dagar består av att tänka på att hon rör sig som hon ska o all min vakna tid går åt att oroa mig att hon ska dö.

Känns som mina chanser är små att bli igångsatt tidigare o de är så jobbigt! Önskar att fl kunde hoppa igång av sig själv, men de är ju alldeles för tidigt att den skulle göra de. Frustrerad, trött och less

• Trollsländan3
    calabalic skrev 2016-07-04 22:01:26 följande:

Vi har visst samma datum, är också 36+2. Jag börjar också nå bristningsgränsen snart känner jag. Fast inte precis av oro utan mer av konstanta smärtor sen v.25. Foglossning, huvudvärk, karpaltunnelsyndrom och annat otyg. Sen har jag början på HF och -18% tillväxt på bebis (följer dock kurvan) oxå vilket visserligen oroar mig lite, men jag har inte samma skäl att vara orolig som du. Jag kan absolut inte förstå hur de kan ens tänka tanken att neka dig igångsättning med din bakgrund! Och ffa att du ska behöva gå i ovisshet hela tiden! Hoppas verkligen du får ett rakt och bra besked imorgon.

Hur gick det till när sonen dog, om du vill berätta? Märkte du att nåt var fel eller upptäcktes det på nån rutinkontroll? Hade ni märkt då i förväg att tillväxten var dålig? Jag har en kompis som också förlorade sin son i vecka 36, första barnet. Sånt totalt mörker..

Tack.

Jag va i v 35+3 ovh hade ett bm besök den morgonen. Min bm va sen o kag fick komma in senare till henne, hon va stressad o lyssnade lite fort på hjärtat o sen de vanliga. Allt såg o lät bra sa hon.

Senare den dagen tyckte jag de va så himla lungt i magen men de va inte fören framåt kvällen o natten jag börja bli ordentligt orolig. Hade tid för en flödeskoll dagen efter bm kollen så ringde aldrig fl(men de var nog försent ändå) så på morgonen bara viste jag, och fick de bekräftat på flödeskollen.

Hans tillväxt va dålig -23%. De hittade inge fel på barnet vid obduktionen men moderkakan var full med proppar o förkalkningar, trots de hade alla flödesul visat bra. Så är fortfarande skeptisk till att bra flöde är lika med att allt är okej.
    Sommarmalva skrev 2016-07-04 22:09:13 följande:

Här får man gnälla! Särskilt du!!! Inte klokt att du ska behöva gå med den oron! Vill önska stort lycka till i morgon och att läkaren lyssnar på dig för en gångs skull!

Tack! Usch villen gnällkärring man är!!

Uppdaterar efter jag vart där, har tid kl 9.
  • Trollsländan3

De är en bestämd läkare jag har men nu har jag en tid till förlossningen på måndag kl 9 för igångsättning.

Känns väl bra men kommer hålla tyst om de till de som frågar mig. Bara mamma o min bästa kompis som vet. Ska bara försöka fylla den här sista veckan med saker att göra o hoppas hon rör sig regelbundet fram tills de är dax.

Hon gjorde även en bedömning, tappen är bakåt men öppen 1 cm o hon kunde känna bebisens huvud.

Har lite molvärk nu men inga sd.

• Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-07-05 13:12:10 följande:

Grattis till igångsättningen nu då! Men förstår om det kommer bli en lång vecka! Vi har ju tid den 18, om två veckor och jag tycker att tiden kryper fram, och då har jag ju inte den oron som du har.

Hur rör hon sig förövrigt den lilla därinne? Skulle det vara lätt att känna skillnad? Min rör sig ungefär hela tiden, så skulle det bli stilla skulle jag veklingen känna det. Men tänkte att en lugn bebis är svårare att hålla koll på.

Håller tummarna för att allt går bra nu!

Tack.

Hon kan ha långa stunder utan att hon rör på sig 4-6 timmar. Ibland nån enstaka puff o iblan rör hon sig mer. De är de som är så sjukt jobbigt under dessa stunder som hon inte rör på sej, för man kan inte väcka henne(antar att hon sover) utan hon vaknar när hon vaknar. Så kallt vatten, hoppa upp o ner,putta eller äta nått sött funkar inte.

Skulle få komma tillbaka på fredag för en ny ctg kurva, så de känns bra att de är en koll till innan måndag.

Va skönt att du också har en tid!
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)