Inlägg från: Trollsländan3 |Visa alla inlägg
  • Trollsländan3

BF Juli 2016 (ny!)

Sommarmalva skrev 2016-07-08 17:27:25 följande:

Gick det bra i idag på kontrollen förresten? För visst skulle du dit idag? Vad härligt att packa väskan nu. Jag har börjat lite smått jag med. Ska ju sättas igång nästa måndag.

Har din lilla fixerat sig?

Åh vilket minne du har

Körde en ctg kurva på specmvc, allt såg bra ut o hon bekräftade sen att jag hade tid för igångsättning på måndag.

Denna helg kommer bli lååång.
  • Trollsländan3
    calabalic skrev 2016-07-08 17:34:37 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag ligger på +14,5 kg just nu (v38 imorgon). Förra graviditeten låg jag +20 kg vid samma tid. Bebis är ju tillväxthämmad nu visserligen men jag tycker ändå jag har ungefär lika mycket vätska, så förhoppningsvis är det lite mindre fett också. Gick iofs ner alla 20 kg på 3 mån förra gången (varav 13 kg första 2v). Känner mig dock minst lika tung den här gången!!

Gick upp 16 med första, 14 med tredje o 10 nu med fjärde. Men har haft en högre startvikt nu
  • Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-07-08 23:19:28 följande:

Vet du om din lilla fixerat sig? Eller hur de kommer att sätta igång dig?

Hon liggercmed huvudet ner, ej fixerad. Rörlig skulle jag säga att hon är.

De sätter igång med gel eller ballong. Hoppas på gel, då de funkade bra förra gången plus att man slipper gå runt med nå ballonggrejs mellan benen
  • Trollsländan3

V 38 idag o bebis räknas som färdigbakad

Körde färdigknäppen igår kväll o imorse, utan resultat..

Hon får ju gärna komma självmant också

• Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-07-09 12:44:49 följande:

Vet du om det tar längre tid med igångsättningen när bebis inte är fixerad? Tänker att den inte är riktigt redo då... Jag ska ju sättas igång om en vecka och min är som din. Ligger med huvet neråt men är rörlig. Nästan ruckbar sa bm... Har nojjat lite över detta nu...

Nej de ska ej ha ngn betydelse för mig som är omföderska (4:e) de är sällan bebis fixerar sej på omföderskor då musklerna i bäcknrt inte är lika tighta som hos förstföderskor, där musklerna "klämmer" runt barnets huvud.

Hon kommer fixera sig under värkarbetet o när vattnet går
  • Trollsländan3
    calabalic skrev 2016-07-10 08:19:13 följande:

Vad spännande Laanaaa det låter ju väldigt lovande. Hur gick det?

Lycka till idag Trollsländan, hoppas allt går bra!

Imorgon
  • Trollsländan3
    calabalic skrev 2016-07-10 11:15:19 följande:

Aha haha, trodde det var måndag idag. Ingen koll på dagarna nu när jag slutat jobba. :D

Om de hade vart så väl!! Nu är de seriös nedräkning i timmar
  • Trollsländan3

Så nervös, knappt sovit något alls inatt. Är orolig över att de ska neka mig fast jag har tid kl 9.

Lider av stressmage och om jag säger så har tömt tarmen utan problem

Mår även illa, så hur ja ska få in mig frukost så småningom ska bli intressant.

Lillfröken i magen rör sig iallafall vilket käns tryggt!

En annan mardröm vore om hon fick för sig att vända sig eftet 5 v med huvudet ner.

• Trollsländan3

Uppdatering:

Fullt på ackis när vi kommer in vid 9. Fick väga mig, blodtryck,ctg i 20 min o undersökt 2 cm öppen.

De kunnde inte lova något men ska tillbaka till 13.30 o se om de fanns plats åt oss då.

Känner mig något frustrerad

• Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-07-11 11:25:59 följande:

Men fy så frustrerande! Har man tid så har man ju tid! Nu blir jag lite orolig att de ska skicka hem mig med nästa måndag! Vilka turer du varit med om nu. Har du långt till förlossningen? Tänkte på alla ev resor som blir för dig. Är ju inte kul det heller.... Får verkligen hoppas att det blir av idag! Håller tummarna!

Ja precis, har man en tid så är de de somm gället. Känner mig så besviken

Vågar ju inte hoppas på något alls nu!

Ja vi har 5 mil till sjukhuset. Barnen är hos sin mormor o morfar o hundarna hos hundvakten, allt va ju klart där.

Vi valde att va kvar i Uppsala. Så precis käkat brunch på ikea.

Så får de där vid två tiden! Håll tummarna
  • Trollsländan3
    calabalic skrev 2016-07-11 12:18:13 följande:

Men så otroligt irriterande! Det måste väl vara för att det är semestertider nu antar jag, inga resurser. Men ändå! Hoppas verkligen att du får köra igång i em!

cutepoison skrev 2016-07-11 12:20:33 följande:

Vad dåligt!! När man har tid borde de göra plats åt en tycker jag. Hoppas ni får komma in senare! 

cameleon skrev 2016-07-11 12:15:44 följande:

Men vad fan vad dåligt! Håller tummarna så hårt att du får stanna nu kl. 13.30. Jag har tänkt på dig mycket och önskar er all lycka till, smart har ni er prinsessa i famnen 

Tack ni <3 kommer med ny uppdatering sen
  • Trollsländan3
    Pkb skrev 2016-07-12 00:40:42 följande:

Tack :) han är här nu. Åkte in till förlossningen vid 19.45 och 21.30 är han född.

Grattis!!
  • Trollsländan3

Kl 15.50 sattes ballongen in o hon föddes 00.45! Gjorde de med två alvedon o lustgas o är så sjuk stolt över mig själv o hur fin hon är.

2885 g o 49 lång v 37+3

• Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-07-13 21:59:05 följande:

Har tid för igångsättning på måndag och jag börjar få ångest över denna smärta jag vet kommer! Har ju gjort detta tre ggr innan, och inte blir det bättre av det!! Konstigt nog är jag mer oviss om vad jag vill ha för smärtstillande.... Vet bara att jag måste ha lustgasen.... Men dessa ryggbedövningar. Vad har ni för erfarenheter? Vill gärna ha allt som går att få, känns onödigt att ha ont när man inte behöver liksom. Samtidigt har jag läst om dessa biverkningar med huvudvärk och ryggsmärta efteråt.

Det är ju själva öppningsskedet jag är orolig för. Inte själva smärtan när bebis ska ut.

Hur tänker ni med smärtlindring? Några tips o råd? Usch, hoppas innerligt att det går fort!!

Haha jag skrattar lite åt mig själv när jag läser ditt inlägg!

Har ju haft ryggbedövning med mina 3 tidigare och nu tänkte jag att jag skulle ta revansch mot mig själv och skulle minsann klara mig utan. Fy fan vad jag ångrade mig

Klart man ska ta den bedövning som finns. Visst fick jag min revansch och överlevde på lustgas men de va knappt

Tar hellre lite biverkningar utan en ryggbedövning än att känna att man behöver krysta vid 6 cm o kanske förstöra något kroppsligt.

Hade jag inte hemorrojder innan så har ja ee nu bland annat

Kommer gå finfint för dej på måndag
  • Trollsländan3
    Liinaa91 skrev 2016-07-13 23:08:06 följande:

Jag hade enbart lustgas under mina 2 förlossningar och det funkade utmärkt

Vad de igångsättning?
  • Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-07-13 23:14:27 följande:

Haha, så du rekommenderar ryggbedövning iallafall? Är det spinal eller Eda? Är väl olika va? Jag har ju också vart inne på att klara mig på enbart lustgas, men det bara för jag är så rädd för ryggbedövning. Vet jag fick det med första och det gick ju bra. Men vet inte vad som hänt med mig nu. Sååå nojjig!!! Skönt att ha ditt överstökat va? Minns ej om du berättat hur det gick? Gick det snabbt? Hur var det? Hur blev du igångsatt?

Va igångsättning, vid 16 sattes de in en ballong.

Den ramlade ur vid 19, då öppen 3 cm. De togs hål på hinnor och värkdropp sattes in som ökades på efterhand. Vid 22.30 öppen 6 cm o krystvärkar o 00.45 föddes hon, så de va kämpigt o intensiv de sista timmarna. Allt som allt tog de 9 timmar fråm ballong tills att hon kom.

Hade jag tagit eda så ha-D e jag nog inte spänt mig lika myckrt på slutet är min gissning.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)