Sommarmalva skrev 2016-07-13 21:59:05 följande:
Har tid för igångsättning på måndag och jag börjar få ångest över denna smärta jag vet kommer! Har ju gjort detta tre ggr innan, och inte blir det bättre av det!! Konstigt nog är jag mer oviss om vad jag vill ha för smärtstillande.... Vet bara att jag måste ha lustgasen.... Men dessa ryggbedövningar. Vad har ni för erfarenheter? Vill gärna ha allt som går att få, känns onödigt att ha ont när man inte behöver liksom. Samtidigt har jag läst om dessa biverkningar med huvudvärk och ryggsmärta efteråt.
Det är ju själva öppningsskedet jag är orolig för. Inte själva smärtan när bebis ska ut.
Hur tänker ni med smärtlindring? Några tips o råd? Usch, hoppas innerligt att det går fort!!
Haha jag skrattar lite åt mig själv när jag läser ditt inlägg!
Har ju haft ryggbedövning med mina 3 tidigare och nu tänkte jag att jag skulle ta revansch mot mig själv och skulle minsann klara mig utan. Fy fan vad jag ångrade mig
Klart man ska ta den bedövning som finns. Visst fick jag min revansch och överlevde på lustgas men de va knappt
Tar hellre lite biverkningar utan en ryggbedövning än att känna att man behöver krysta vid 6 cm o kanske förstöra något kroppsligt.
Hade jag inte hemorrojder innan så har ja ee nu

bland annat
Kommer gå finfint för dej på måndag