Inlägg från: fastfrusen |Visa alla inlägg
  • fastfrusen

BF Juli 2016 (ny!)

Moorii skrev 2016-07-17 15:52:02 följande:
    Oj, vad jag känner igen mig. Min pappa sms:ar varje dag, mamma ringde nyss och påpekade att hon inte visste hur det kändes att gå över tiden (dvs förbi bf) eftersom hon inte gjort det med någon av oss barn.. Tack för peppen.. Nej, tydligen har jag inte ärvt det av henne, även om jag har två dagar kvar till BF, rätt övertygad om att jag kommer gå över, och mycket.

Hurtigt! Jag bakade bullar för tre veckor sen, som slutade vara till alla gäster efter bebis kommit. De tog slut på typ fyra dagar. Och nu orkar jag inte baka. Jag kan inte stå upp för länge för jag får ont i höfterna, så får sitta och jäsa i soffan. Härliga tider!

Tycker också det är dags för livmodern att förstå att det är dags! Händer ju ingenting. Färdknäppade till och med igår, men ingenting, förutom lite molvärk imorse. Suck. Kör du med några knep?
    Haha, du låter lite bitter! Men jag förstår dig! 

Testade färdknäppen förra helgen men hände inget, är lite skeptisk till alla sätta-igång-knep men snart känns det som att man gör vad som helst! Vaknade vid 5-tiden imorse av lite mol/mensliknande värk i svanken och magen men det har tyvärr gått över nu efter en alvedon. 

Ytterligare en dag av väntan framför en!
  • fastfrusen
    Sommarmalva skrev 2016-07-18 22:51:08 följande:

Nu är vår Max här! En rund o go liten kille

Var inne för igångsättning men var redan öppen 2 cm så efter hinnsvepning skötte kroppen det mesta själv. Sååå skönt att ha det gjort, och vilken belöning!!

Grattis till bebis :)
  • fastfrusen

Bf om två dagar här, känner exakt som dig Moorii! Ingen mens/molvärk inatt inte! 

Var på TUL imorse och bebis ligger på +10% ca 3800g idag, med tanke på felmarginalen kan det lika gärna vara 4,2kg huuh med två veckors övertid ger det lite större bebis än vad jag vill, är så orolig för stor bebis, långdraget förlopp osv. Barnmorskan som gjorde ultraljudet bekräftade att det är igångsättning på 42+0. 

Vid förra bm-kontrollen var han rörlig, och min bm gör inte hinnsvepning heller förrän 41+0 och endast om han är fixerad. Börjar på allvar ställa in mig på igångsättning.. Ska träffa henne på fredag dvs 40+0 för nästa kontroll, hoppas att han gått till ruckbar då ;)

Och har så himla tråkigt igen! Inget roligt på netflix, orkar inte gå någonstans, kan inte koncentrera mig på att läsa, gah. Kom nu då!

• fastfrusen
    cutepoison skrev 2016-07-19 10:25:18 följande:
    Har du fått göra TUL för att du haft stort sf mått? Får jag fråga vad du har nu? Jag är så sjukt rädd att bebisen ska vara stor men BM har hela tiden sagt att det kan man inte avgöra på sf måttet men jag ligger på den översta kurvan. 
    Delvis men nog mest för att jag bröt ihop på senaste bm-besöket för att jag var så orolig. Har legat vid översta kurvan (ibland över) hela tiden, i fredags på 39+0 hade jag 38cm och då hade det ökat 2cm på en vecka. Har haft två barnmorskor under senare delen av graviditeten och de har båda sagt att bebisen "känns stor" så det har ju spätt på min oro...
  • fastfrusen

Moorii - haha jag fångar också pokémons, har lyckligtvis ett pokéstop precis utanför lägenheten där alla kids i området sätter lures, så utan att ha kunnat ta några promenader har jag kunnat fånga några stycken :) 

• fastfrusen

SommarDahlia - hoppas det går bra på ultraljudet!

Bf imorgon här och jag har precis lånat "Att föda utan rädsla" som e-bok för "underhållning" idag, någon som läst den?

• fastfrusen

Så, har läst boken nu, tycker ändå att det fanns en del bitar i den som lät vettiga, men haha, jag har ju egentligen ingen aning eftersom det är första barnet! Jag tänker att jag vill ha EDA/lustgas, men att klara av värkarna hemma innan man blir insläppt på förlossningen känns som en utmaning, och det kanske är framförallt då man får förlita sig på andning och avslappning?

Att ta ett bad hemma är uteslutet, kommer inte upp ur badkaret längre. Tänker att man kan duscha varmt istället, och ha en värmedyna. Finns det något som ni använder er utav hemma som fungerar bra/sämre?

• fastfrusen

Bf idag, känner ingenting, så himla trist och börjar tappa modet :(

Pratade med familjen tidigare i veckan om att jag känner mig stressad när de hör av sig hela tiden och nu, från att ha smsat några gånger per dygn, ringer de istället så det har blivit ännu värre. Blir tokig! Värmen tar ju kål på en också! Går runt och känner mig irriterad, stressad och ledsen hela dagarna, blä.

• fastfrusen

Skönt att man inte är ensam om jobbiga/nyfikna anhöriga, fick rådet idag av min ordinarie bm (tack och lov att hon är tillbaks) att bara sluta svara :P Men tänker att de kommer bli ännu mer påstridiga då?

Bf+1 idag alltså, inga tecken ännu. MEN bebis har fixerat sig! Jag fick också känna men kände bara massa hårt och inget annat.. Blodvärdet ligger bra trots att jag slarvar rejält med järntabletterna så fick inte skäll iaf. Min ordinarie bm är så himla bra, försöker lugna all ens oro och frågar vad de kan göra för en osv. Så även om bf+1 känns tufft just nu känns det lite lättare efter att ha varit där, och börjar ställa in mig på att "allt" sker i 42+0 och dessförinnan är det en bonus.

• fastfrusen
    cutepoison skrev 2016-07-22 11:21:22 följande:

Varit hos BM nu och ska tydligen få ett väldigt stort barn. Känner mig ledsen och rädd.

Förstår rädslan <3 Kan du inte be om ett TUL? Är det första barnet?? Mina barnmorskor har sagt sedan vecka 30 att "det här känns som ett stort barn" och inte skickat på ett TUL förrän nu precis i slutet.. Tycker det är så dumt att de skrämmer upp en så utan att göra något åt det tidigare..

Sen kan jag ju säga att även om mitt tul inte visade gigantiskt barn så var det 3,8kg, och de har ju 10% felmarginal så det kan lika gärna vara 4,2kg redan nu med 2 veckor kvar! Det bästa är dock att kroppen sätter igång på egen hand om det är ett på-gränsen-stort-barn, så vill egentligen inte sättas igång tidigare nu har jag kommit fram till.. men om man går över med 2 veckor och ändå måste sättas igång är det kanske tokigt att tänka så..
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)