Inlägg från: fastfrusen |Visa alla inlägg
  • fastfrusen

BF Juli 2016 (ny!)

Har haft förvärkar/värkar var 3-8:e minut nu i drygt två timmar, det gör alltså ganska ont och jag misstänker att det bara är en föraning om hur det kommer att kännas! Är 110% inställd på att det är pinvärkar också efter imorse, dvs, att de kommer gå över när jag hoppar in i duschen snart :P 

• fastfrusen

Nu har jag värkar som gör ganska ont med 2 minuter mellan sedan någon timme.. men liksom, står ju ut? Har tagit alvedon och packat väskan. Känns lite overkill att höra av sig till förlossningen såhär tidigt trots att de är täta och regelbundna? När ska man höra av sig egentligen?

• fastfrusen
    SommarDahlia skrev 2016-07-29 05:06:41 följande:

Nu är Vilhelm här! 3515g och 49 cm, Klockan 01.59. Allt gick bra. Lätt bästa förlossningen!

Gud vad skönt och roligt! Grattis :D
  • fastfrusen

Så tjejer, nu kan jag höra av mig! Herregud vilken hemsk natt vi haft! Hinnsveptes på morgonen igår och värkarna satte igång igår på riktigt vid 16:30 och vid 22:30 orkade jag inte längre, hade då regelbundna intensiva värkar som höll i sig länge och kom med 2-3min mellanrum så fick komma in på undersökning. Var öppen precis för fingret bara.. Smärtan eskalerade och fick ligga med CTG i några timmar för bebis blev stressad, vi visste inte om vi fick stanna och de pratade om sovdoser.. Vid 02 på natten låg jag fortfarande med CTG och smärtan började bli olidlig (haha alltså, man är förberedd på ont men inte hur ont!!).. Hade inte hänt något med tappen! Tappade modet kan jag ju säga..

Som tur är bestämde de sig för att jag fick stanna pga att jag var så smärtpåverkad och fick morfin i låret vid 03, vilket gjorde att värkarna klingade av och vi fick sova lite. Imorse såg CTG bra ut och vi fick åka hem, kräktes av morfinet på motorvägen huh. Nu har vi sovit hela fm och känner ånyo ingenting..

För att summera - aldrig mera hinnsvepning! Hemska hemska pinvärkar! Barnmorskorna på förlossningen sa att det inte är ovanligt att de ser att sånt här händer.. 

Nu hoppas jag att kroppen kommer igång på egen hand, är inte så taggad på igångsättning osv, och är tacksam för att vi har fått vila nu och kommer fortsätta vila vila vila inför en eventuell förlossning för jag blev rejält påverkad och trött! Bf+8 idag and still counting..

• fastfrusen

Åh jag är så trött.. har haft oregelbundna värkar sen igår em o hela natten fått gå upp en gång i halvtimmen minst för att kissa för bebis trycker så mot blåsan i värkarna.. hoppas att de blir regelbundna framåt em annars får jag försöka tving mig till en sovdos för orkar inte en likadan natt.. det här med latensfaser alltså. Jag hoppas det är latensfas åtminstone!

• fastfrusen

Nu händer det grejer! Trots oregelbundna värkar ringde vi in för jag stod inte ut längre o vårt helt slut, fick komma in på kontroll o var helt utplånad o öppen 4-5cm, utbrast fy fan vad skönt! Bad om eda direkt o har fått den nu, ligger o andas helt normalt under värkarna o hoppas jag kommer kunna sova lite. Bonus - pokestop precis utanför vårt förlossningar!

Hoppas det kommer igång för er snart också!!!

• fastfrusen

00:24 inatt föddes lilla bebis, 3630 gram o 55cm lång efter ett dramatiskt avslut med sugklocka och en liten grad 3 bristning! Bebis mår bra, jag ska adoptera nästa barn ;) men man glömmer smärtan snabbt!

• fastfrusen

Vad kul att höra hur det går för er alla!!

För oss går det ganska bra, men första barnet o man är verkligen överväldigad över hur snabbt tiden går, och över hur trött man är ;)

Vår lille har på 2,5v gått upp från 3630 till 4222g idag, så han samlar på sig, men var lång vid ankomst så har lite att jobba på!

För egen del med bristningen så känns det ganska okej, förutom att jag ovanpå fått hemorrojder, och att det känns som framfall eller något när jag gått för långa promenader.. Kniper så mycket jag kan så hoppas verkligen det blir bättre snart.. är det någon som haft liknande med att det känns som att något buktar ut från slidan? Kan inte se något konstigt när jag själv kollar med spegeln..

• fastfrusen

Jag flaskmatar från start och kan tipsa er om en superbra grupp på FB "Till dig som flaskmatar ditt barn - tips och råd på vägen!" även om man ammar/delammar/flaskmatar har jag lärt mig mycket av folket där, högt i tak och lätt att få svar på frågor. www.attflaskmata.se/ är också bra, där kan man läsa om olika myter med amning vs flaskmatning, så ha verkligen inte dåligt samvete om amningen inte fungerar. En glad mamma är det bästa för bebis :) Vad gäller attityd gentemot flaskmatning har jag bara stött på en barnmorska som ifrågasatte på BB men henne snäste jag av, resten vågar väl inte ;)

• fastfrusen

Jag tog dostinex på sjukhuset så min produktion kom aldrig riktigt igång så vet inte hur lång tid det tar om man har ammat innan, men tänker åtminstone några dagar?

• fastfrusen

Haha jag förstår precis! Vår vill inte sova alls känns det som.. varit vaken sen 0030 inatt o har sovit 10min x 2 samt i vagnen på promenad, men då kan ju mamma inte sova under tiden ;(

• fastfrusen

Jag blev kissad på på BVC precis såklart! Bebis växer så det knakar, 4766gram o 59,6cm lång.. herregud! Fast det är mycket roligare nu när han börjar bli mer med, pratar o ler åt sina fåniga föräldrar :P

• fastfrusen

Jaa så himla mysigt med bebisljud som inte är skrik! Vår blir en månad imorgon! Har precis överlevt andra dagen ensam med bebis o hund, hinner ni göra något på dagarna? Jag lyckades sätta igång en tvätt idag och blev överlycklig...

• fastfrusen

Vår bebis äter rumstempererat så vi har kokt vatten i flaskor o sedan bara i med rätt mängd pulver från pulverdoserare, smidigt!

• fastfrusen

Vår kille har fått lite platt bakhuvud, men såhär tidigt ska det inte vara några problem att rätta till, bara o köra så mycket magläge man bara (han bara) vill!

• fastfrusen

Vad skönt Moorii! Vår lilla bebis sover skitdåligt på nätterna, vaknar var och varannan timme, huu.. så njut!

• fastfrusen
    Sommarmalva skrev 2016-10-06 05:22:40 följande:
    Ja han verkar må bra och normalpigg. Vi har två lika flaskor och det verkar inte vara nån skillnad pp vilken vi använder. Nappen vill han inte heller ha lika mycket. Han använder den inland men ibland får han kväljningar av den. Han får denna dag på sig tror jag, och ratar han flaskan idag också så ringer jag.
    Huvet går det väl sådär med... han är fortfarande sne. Jag lägger honom på andra sidan när han somnat men haN hittar alltid tillbaka liksom. När han vaknar så ligger han med huvet åt det hållet iallafall! Även om jag lägger en hoprullad filt bakom honom så håller han på o bökar tills det känns bra. Han vill bara inte ha huvet åt nåt annat håll. Han avskyr att ligga på mage. Går max 5 minuter.
    Haha alltså känner igen mig så med det där med huvudet! Vår lilla bebis vill mörda någon när vi lägger honom på mage, och det är så svårt att få honom till att variera sida.. Har bytt BVC pga flytt och nya BVC-sköterskan gick i taket när hon såg hans huvud och kom med massa råd, skaffa kudde, bärsele etc (jo, som att jag inte redan testat ALLT) ... 

Jag är dock inte så orolig än, tänker att det rättar till sig när de börjar röra på sig mer, så länge man försöker träna lite styrka i nacken! Har funderat på det här med bumbostol, han börjar ju närma sig tre månader, är det någon som har erfarenhet av det?? 
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)