Sommarmalva skrev 2016-10-06 05:22:40 följande:
Ja han verkar må bra och normalpigg. Vi har två lika flaskor och det verkar inte vara nån skillnad pp vilken vi använder. Nappen vill han inte heller ha lika mycket. Han använder den inland men ibland får han kväljningar av den. Han får denna dag på sig tror jag, och ratar han flaskan idag också så ringer jag.
Huvet går det väl sådär med... han är fortfarande sne. Jag lägger honom på andra sidan när han somnat men haN hittar alltid tillbaka liksom. När han vaknar så ligger han med huvet åt det hållet iallafall! Även om jag lägger en hoprullad filt bakom honom så håller han på o bökar tills det känns bra. Han vill bara inte ha huvet åt nåt annat håll. Han avskyr att ligga på mage. Går max 5 minuter.
Haha alltså känner igen mig så med det där med huvudet! Vår lilla bebis vill mörda någon när vi lägger honom på mage, och det är så svårt att få honom till att variera sida.. Har bytt BVC pga flytt och nya BVC-sköterskan gick i taket när hon såg hans huvud och kom med massa råd, skaffa kudde, bärsele etc (jo, som att jag inte redan testat ALLT) ...
Jag är dock inte så orolig än, tänker att det rättar till sig när de börjar röra på sig mer, så länge man försöker träna lite styrka i nacken! Har funderat på det här med bumbostol, han börjar ju närma sig tre månader, är det någon som har erfarenhet av det??