Inlägg från: fastfrusen |Visa alla inlägg
  • fastfrusen

BF Juli 2016 (ny!)

Moorii skrev 2016-07-23 13:05:13 följande:

Ajaj! Jag, mannen och bonussonen åkte till universeum idag, och har haft onda sammandragningar under större delen av dagen. Har inte haft det förut på dagtid, men betyder säkert inget. Får se vad som händer!

Spännande! Hoppas det kommer igång! :)

Själv vill jag inte att det ska komma igång idag på bf+2, har sedan igår em fruktansvärd huvudvärk i högra delen av huvudet som inte försvunnit på vila eller alvedon.. Tänker att det hade varit jobbigt med förlossning samtidigt.. Tror det är spänningar för är helt stel i axeln/nacken på den sidan. För mkt serier på netflix? Har börjat titta på "Good morning call" som är som en töntig anime fast med riktiga skådespelare, skäms lite över att jag tycker den är underhållande!
  • fastfrusen
    cameleon skrev 2016-07-23 21:30:26 följande:
    Ja jag har haft en bra graviditet, i vecka 9 krystade jag ut en stor blodig klump i en hinn så var säker på missfall då men det var det tack och lov inte.
    Jag har en liten flicka i magen, hon blev till på fjärde återföringen. Den tredje blev jag också gravid på meN fick utomkvedshavande. Vi fick ut 14 ägg och 9 befruktades.
    Hade också utomkveds innan den här graviditeten, känner att jag varit så otroligt orolig hela tiden pga det.. har så hemska irrationella tankar också pga risken för utomkveds är så pass låg att jag/bebis kommer drabbas av andra saker där risken är extremt låg.. Nu på upploppet (bf+3) så hoppas jag bara att allt går vägen och varje dag jag går över bf gör att jag nojjar ännu mer! Fick du opereras för ditt utomkveds??
    Mal Mal skrev 2016-07-24 09:54:58 följande:

fastfrusen

Hur går det m huvudvärken?

Jo den var hemsk igårkväll men lite bättre idag tack och lov :) tror det var kombo migrän/spänningshuvudvärk, brukar alltid ha sådan när jag ska ha mens vanligtvis men man har ju blivit lite bortskämd när man sluppit båda delarna under grav!
  • fastfrusen
    cameleon skrev 2016-07-24 11:26:00 följande:
    Jag fick mitt första utomkveds år 2008, då blev det titthålsoperation och dom tog bort ena äggledaren.
    I somras fick jag mitt andra utomkveds, först gjorde dom en titthålsop men det gick inte så då blev det ett vanligt snitt, tog då bort min andra äggledare.
    Så vi hade en väldans tur att bli gravida på första återföringen efter utomkvedet :)

Igår kväll hade jag väldigt jobbiga förvärkar när jag låg och vilade, då tyckte både jag och min man att vi skulle passa på att sexa för att förhoppningsvis få igång det hela. Men då gick förvärkarna istället över helt! BF -2 idag.
    Vilken resa! Och vad skönt att det fungerade med IVF :) På mig tog de bort vänstra äggledaren, så vid syskonförsök är man ju fortfarande orolig utifall man blir av med högra också, men det känns skönt att läsa om att det fungerade för er!! :)
  • fastfrusen
    cutepoison skrev 2016-07-25 04:33:55 följande:

Nu har det nog satt igång för mig. Har haft ont sen 8 igår kväll men inga riktiga värkar än. Hoppas bara det inte stannar av nu...!!

Gud vad spännande! Lycka till!
  • fastfrusen

Bf+4 idag, fortfarande inga tecken. Bebis verkar trivas lite för bra därinne! Ska till bm på torsdag och vi pratade om en eventuell hinnsvepning då, men jag är lite tveksam till det, verkar som att det oftast bara ger pinvärkar? Försöker hitta statistik på hur ofta det fungerar men lyckas inte, någon som vet?

• fastfrusen

Vad spännande att vi är så många på sluttampen nu!! Snart kommer våra bebisar!!

Bf+5 för mig, inga tecken, försöker stå ut!

• fastfrusen

Bf+6 och rejält uttråkad igen! Har gymnasticerat mig igenom att måla naglarna under fm, gått en rond med försäkringsbolaget inför flytten och nu är det snart lunch! I en blir det ett nytt gympapass då jag ska försöka raka benen! Det här med att vara höggravid alltså!

Har slutat svara på folks meddelanden för blir så irriterad, tvingas jag ha tålamod får väl de stå ut också liksom!

Ska till barnmorskan imorgon, ev hinnsvepning på schemat om tappen är redo (vad innebär redo för hinnsvepning?)

• fastfrusen

Nu har chefen hört av sig också o undrar hur det går.. och folk slutar liksom inte på facebook! Öppnar inte meddelanden längre!

Bf+7 idag, varit på kontroll hos barnmorskan o hon försökte göra en hinnsvepning så gott det gick, var mjuk o öppen 1cm vilket man kan vara i veckor innan förlossningen.. upplyftande! Ska ringa förlossningen nästa onsdag morgon o förvarna för här gör de inte igångsättning lör+sön.. Vägrar vänta längre än 42+0 alltså..

• fastfrusen

SommarDahlia, vad skönt att de tar det på allvar! Får man fråga hur högt ditt blodtryck var/är o om du hade någon äggvita i urinen??

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)