• Niniii

Insemination 2015-2016

Hej på er alla!

Jag och min sambo har försökt då barn i ett par år. Det gjordes en utredning och det visade sig att min partner hade noll i sperimer. Vi håller på med insemination (donator) i damnark, storkkliniken. Första försöket misslyckades så ska snart göra den andra. Hoppas på ägglossning imorgon. Kör med clearblues ägglossningtest så när den ger utslag så ringer vi storkkliniken så får vi en tid inom 36 timmar.

Jag är 25 år frisk och kry. Äter inga hormoner eller tar inga sprutor.

Jag tänkte se om det finns andra här som håller på med insemination?
    Skulle vara skönt att kunna diskutera och ha någon som är i samma sits.
    Man har tusen funderingar och önskar man kunde göra något mer än att bara gå och vänta och bli helt crazy i pallet ;)

• Svar på tråden Insemination 2015-2016
  • Niniii

Heeej!! :)
    Okej, vi ska faktiskt till Linköping den 2 feb och se om de kan ta ut sperma ur sambon genom biopsi. (Vår gyn har skickat remiss)Eller första mötet kommer vi förmodligen bara prata och planera hur och när vi ska göra de.

Använder ni din sambos sperma? Eller har ni donator?

Beklagar missfallet!!! Verkligen.
    Ja man blir lite halvt galen på detta. Man bara vill att de ska bli "klart" liksom..

Min ägglossning är väldigt tidig eller vad man säger. 2 - 3 dagar efter mens va den första gången vi va nere..
    Gången innan de missade vi den för den är så tidig.
    Men nu denna cykeln så är den sen för att vara mig. Blir galen haha!!

Ivf vill man ju helst isf göra i Sverige pga av pengarna! Men det lär väl vara lång väntetid på de i Sverige? Vet du något om de?

Ha det så bra!

• Niniii

Okej, skönt ändå att er remiss ändå är iväg skickad!!
    Vi ska till Linköping den 2 feb så vi tänkte köra storkkkliniken och Sverige lite parallellt med varandra. Bara för att det ska gå så fort som möjligt.

Ja jag förstår verkligen det. Tycker det är sjukt starkt av er att ändå vara på banan igen såpass snabbt.

Ja jag jobbar, jag har berättat för min HR hur det ligger till och även för de 2 killarna som är på samma station som mig att jag tyvärr ibland bara måste dra. De förstod så det är inga problem vilket känns skönt.
    Vet din chef om allt detta?

Imorse så började gubben blinka, så ringde ner till storken och de sa att jag skulle vänta tills den slutat blinka så den blir maximal. Så sa dom inte förra gången så då åkte vi ner när den bara va hög (kanske df de inte funkade) lite jobbigt när de säger olika ;) så kanske ons-tors..

Har du det lila paket clearblue eller de rosa?

Förra gången fick jag utslag/höjning på kvällen , då fick vi tid kl 14.00 dagen därpå

Har de gett utslag på dig ännu?

• Niniii

Men kuuuuul ???????? vi är påväg ner nu vi också :) komiskt ???????? nu måste vi verkligen följa varandra och se hur se går framåt!! testen funkar inte för mig så gick till gyn igår och ska fortsätta gå till henne istället för testen!

Vilken tid ska ni vara där?

• Niniii

Först gav det utslag på ägglossningtestet men sen gav det inget..

Så när jag var hos min gyn så sa hon att det är bättre att jag skulle komma till henne varje gång istället. Igår va min äggblåsa 17,5mm och det ska ju vara runt 20 mm vid ägglossning och de växer 2 mm per dag så idag skulle de vara perfa så hon!

Haha vi hade tid 13.00! Så då satt vi tillsammans i väntrummet, detta är ju lite komiskt! Har du lite rölätt hår? Isf satt vi mitt emot varandra haha!

Hur känns de för dig nu?

• Niniii

Ja vi får hoppas på det :)
    Dock så fick jag ett recept på en ägglossningsspruta som jag ska ta till nästa cykel om inte det funkar denna gången. Då tar man den när gyn har mätt till 17-18 mm så vet man att efter 36-40 timmar så har man ägglossning!

Haha ja det kan man ju säga att vi har gjort! Tråkigt att vi inte visste det innan :)

Jaha okej, det låter ju kanonbra! Då får vi verkligen hoppas på att ni plussar igen och att det går hela vägen!

Nu ska vi blir gravida på denna cykeln tycker jag!:)

Bor ni långt ifrån Danmark?

• Niniii

Ja, det hade ju varit underbart :)

Jag är google mästaren! ;) Men jag har dock lagt ner det där nu efter vi har börjat med Insemination haha. Hittade sjukt konstiga saker som jag inte ville veta haha!

Ja okej. Vi bor i Jönköping så ungefär 3-4 timmar med bil så helt okej!

Har din kropp tusen olika gravsymtom runt mens?

• Niniii

Härligt :)
    Jag tycker som halfmoon, jobbigaste väntan är på ägglossning!

Charlie, hur gammal är du? Är det första inseminationen för dig?

@halfmoon, när du blev gravid, visade de på gravtestet direkt när storkkliniken hade sagt att du skulle ta de?

• Niniii

På min förpackning skrev de 4/2 men jag tror att min BIM är 3/2. Tidigare gånger har de bara sagt att testa 14-16 dagar efter.

@halfmoon. Okej :)
    Dom skrev den 4/2 på vårt också. Och bim för mig är även 3/2.. Ja det va lite lustigt! De brukar säga som sagt 14 dagar efter.
    Jaja lika bra att vänta, haha!!
    Betalar ni 8000?? Vad är de för monsterspermier?
    Vi betalar ca 5000kr per gång..

Ja detta fina fina plusset!!

Svar på tråden Insemination 2015-2016