• Niniii

Insemination 2015-2016

MEN GRATTIS :D jag blev alldeles rörd när jag läste "jag är gravid"

Åhhhhhhhhh vad roligt!!!!!!!!!

Har du tagit något mer test idag (torsdag)?

• Niniii

Helt rätt! Ta inga mer test nu.
    Ta en dag i taget, gör roliga grejer.

Men du, glöm inte att vara lite lyckligt också. Det är nog väldigt viktigt för pyret där inne <3

• Niniii
    halfmoon skrev 2016-02-04 11:31:42 följande:

Tack hörrni! Ska försöka att inte måla fan på väggen. Hoppas det blir fjärde gången gillt som ger oss en liten knodd.

Hoppas att det går bra för er och att ni får era plus snart! :)

Hur går de för dig?
    Fått ett starkt pluss ännu?:)
  • Niniii
    halfmoon skrev 2016-02-09 18:10:37 följande:
    Vi skrev nog samtidigt imorse.

Jag håller på att få ett missfall nu. Testen blev lite starkare men stannade av. Började småblöda imorse och nu ikväll har det satt igång ordentligt.
    Jag beklagar, verkligen!!!
    Ska ni ta en paus eller ska ni köra vidare?

Livet är inte rättvist. <3
  • Niniii

Okej!

Den 23 feb ska sambon göra biopsin om dom hittar några spermier så kör vi igång ivf samma vecka.
    Om de inte hittar något blir de donator med ivf men de kan ta flera månader för då måste man träffa psykologer innan och så.
    Så då åker vi ner till Danmark under tiden vi väntar på ivf

• Niniii

Ja vi får besked direkt. Dom går och kollar i mikroskopet direkt liksom!

Har ni fått någon tid ännu till "prat om ivf"?

• Niniii
    halfmoon skrev 2016-02-28 14:29:44 följande:
    Hur gick det för er Niniii?
    Det går inte alls bra ..
    Sambon gjorde operationen och det fanns absolut inga alls..
    Så tillbaka till ruta 1 (Danmark) iväntan på ivf i Sverige. Hon sa: kan bli innan sommaren eller efter sommaren.
    BLÄÄ!!

Hur går de för er??
  • Niniii
    halfmoon skrev 2016-03-01 07:27:14 följande:
    Fy vad tråkigt! :( Verkligen BLÄÄ!!

Vi är nog på ruta -1 tror jag. Fortfarande lite blödningar från missfallet och vi får vänta tills ägglossningen efter första mensen innan vi kan försöka igen. Ingen kallelse till ivf heller och jag läste i en annan tråd att väntetiden nu är 4 månader så vi lär nog inte hinna börja innan sommaren. :(

Pratade med läkaren igår och han sa att det är så vanligt med missfall och att två stycken inte är nåt konstigt utan flera får gå igenom det. Inget man kan göra åt utan det är bara fortsätta försöka och inte ge upp.

Känner mig rätt frustrerad över situationen. Det är så meningslöst att bli gravid för att sen få missfall. :( Orkar inte med fler nu!
    Okej!! Fy <3

Man bara vill att detta ska funka! Blir så trött på all försöka skaffa barn skit.
    Kan bli så frustrerade. Att bli gravid för mig känns så sjukt jävla långt bort!

Vad skönt att den läkaren sa så! Har också hört att upp till 2 missfall är väldigt vanligt . Hur jobbigt den är så får man ställa sig in på dåliga saker innan de blir bra typ..

Men ni ska fortsätta i Danmark med insemination sen när din mens har kommit igång?

Pratar du med vänner och familj om detta?
  • Niniii
    halfmoon skrev 2016-03-09 10:41:15 följande:
    Ja, det är galet frustrerande! Vill bara att det ska fungera direkt nu! :(

Så sjukt att man ska behöva få två missfall, även om det inte är ovanligt. De flesta får ju inget/ett och så funkar det nästa gång. Känner ingen i min närhet som haft flera, å andra sidan är det inget folk pratar så mycket om heller.

Har ni gjort några fler försök ännu? Om inte när ska ni åka ner?

Ja, vi tänker fortsätta som det ser ut nu. Ska bara vänta in första riktiga mensen. Tror den kommer om nån månad. Tog ett gravtest igår och det var nästan negativt, bara ett svagt streck kvar.

Hoppas det funkar nästa gång och att det blir tredje gången gillt! :) Håller tummarna för att jag har lätt för att bli gravid så det fortsätter att funka fort också.

Jag har inte pratat så mycket senaste tiden. Bara nämt missfallet för min mamma (och lite kollegor av praktiska skäl - svårt att va ledsen samt att jag behövde gå till läkaren mitt på dan utan att förklara).

Mina närmsta vänner vet ju om att vi håller på mitten detta, likaså närmsta familjen. Jag upplever att de inte bryr sig så mycket gör det kommer inga frågor om hur jag mår eller hur det går. Pratar du med dina nära?
    Jag förstår att det är frustrerande och rädsla över om det skulle hända igen.

Vi va nere i fredags på storken. Hoppas verkligen att det blir något nu. Orkar inte hålla på mer med detta. Vill kunna leva en dag utan att tänka på detta.

Ja jag pratat väldigt mkt med mina nära om detta. Dom har mycket frågor och jag tycker om att dom frågar och undrar än att dom bara pratar med andra om oss liksom.. Så jag tycker det är bra!

När vi va nere i fredags så började dom prata om hormonstimulering . Tar ägglossningsspruta nu och känner att jag vill testa de några gånger först innan man tar till mycket hormoner för en insemination!
  • Niniii
    halfmoon skrev 2016-03-19 07:24:31 följande:

Nu har vi fått vår kallelse till första samtalet inför ivf. 13/4 är det dags! Sen står det i kallelsen att man kan få vänta innan behandling drar igång då många par är under behandling. Men det känns bra att det händer något iaf! :)

Skönt!! Nu är det ändå på gång :)
  • Niniii
    halfmoon skrev 2016-03-22 12:49:12 följande:
    Precis. Fast vi kör nog på nån insemination till nu vid nästa ägglossning. Hade gärna sluppit alla hormoner.

Hur går det för dig? Några känningar ännu? Hoppas på en fin påskpresent för dig! :)
    Ja precis, det gör vi också nu!:)

Jadu, min mens är 1 dag försenad vilket är positivt. Annars känner jag absolut inget alls! Jag brukar ha extrema menssmärtor så jag har varit sjukskriven men nu är de typ ingen mensvärk alls kommer lite ibland men håller inte i sig. Jag springer på toa för de känns som de rinner till ibland så som de gör när mensen kommer men då är de bara rikligt med flytningar.

Vad hade du symptom när du blev gravid?
  • Niniii
    halfmoon skrev 2016-03-23 09:17:15 följande:
    Woho! Hoppas hoppas! När ska du testa? Håller tummarna!!!! :D

Denna gången hade jag inga symtom alls... kände verkligen ingenting utanför det vanliga och hade ju även lite blodiga flytningar några dags innan mensen skulle komma.

Förra graviditeten så började jag att må illa dagar efter inseminationen. Sen runt när jag skulle ha mens så var det som en annorlunda känsla i magen, typ spännande/molande fast annorlunda än mensvärk. Fick också ont i brösten då. Kommer ihåg att jag fick rätt rikliga vattniga flytningar några dagar efter beräknad mens också.

Jag har varit gravid en gång när jag var yngre också (oplanerat) och då hade jag stickningar vid äggstocken på ena sidan... sen fick jag världens illamående. Så då fattade jag att det inte stod rätt till.
    Mensen kom igår.. Fan!!
  • Niniii
    Fortfarande hoppfull skrev 2016-03-31 17:40:50 följande:

Hej!
    Är ny i tråden.

Jag och mannen försökte bli gravida i 1 år utan resultat och har sen utretts i ytterligare 1 år. Makens spermaprover i höstas visade på azoospermi och vid biopsi i februari hittade de inga spermier. Väntar fortfarande på besked efter att proverna undersökts hos patologen men vi har ju fått besked att inte hoppas på något så vi har ställt in oss på spermadonation. Då utredningen tagit vansinnigt långt tid och min utredning inte ens verkar vara grundligt gjord (har t.ex. inte fått kolla äggledarpassage) har vi tänk vända oss till Stork i Danmark så länge. Fick dock lätt panik idag efter att maken ringt RMC Malmös donatorkordinator. Hon tyckte inte vi skulle vända oss till Stork och fick bl.a. intrycket av att om vi gör det får vi inte stå i kö till behandling via Regionen. Maken är även osäker på Stork då han är rädd för att det ska sluta med att vi i slutändan bränner alla våra sparpengar och ändå inte lyckas. Kändes som om Stork vi lite väl positiva, va väldigt mycket " det går säkert snabbt för dig att bli gravid" trots att jag har ägglossning som kommer onormalt sent i cykeln och för kort lutealfas så jag behöver ta Lutinus för att stötta upp efter insemination. 

Ska ringa imorgon till min gyn och föröka tjata till mig att få göra undersökning av äggledarna. Funderar på att avvakta med Stork till jag förhoppningsvis har fått göra den undersökningen. Men blir samtidigt galen av att vänta... Paniken ökar dessutom då jag är 32 och chanserna att bli gravid bara blir mindre med åren. Ser tillbaka med bitterhet över att vi väntade till livet var tillrättalagt i övrigt och vi kände oss helt redo att börja försöka.

Hej!

Välkommen hit! Jag och min sambo har varit på storken 3 gånger för insemination. Vi har även varit i Linköping där sambon gjort biopsi men dom hittade inget så Linköping sa att de blir ivf hos dom. Tydligen så måste man träffa en psykoterapeut först och vi har fått en tid i maj.

Första gången vi va i Linköping så ifrågasatte dom sjukt mycket om storken. Jag blev väldigt stött. Dom frågade varför vi har åkt dit , varför "slösa" pengar där osv. Så det verkar allmänt som att landstinget har emot privata kliniker i Danmark. Linköping sa : nu slutar ni med Danmark så gör ni Ivf här. Men eftersom vi inte fick en tid förens 2 månader så åker vi ner till Danmark under tiden. Dom ska inte lägga sig i...

Så gör de som känns bäst för er! Spelar ju ingen roll om man blir gravid i Sverige eller Danmark! Heja er!
  • Niniii

Igår så va vi nere på Storkkliniken igen och gjorde en insemination!
    Vill inget annat att denna gången så går det vägen..

• Niniii
    halfmoon skrev 2016-04-06 13:02:40 följande:
    Åh! Hoppas det tar sig för er! Jag håller tummarna! Körde ni nån hormonstimulering denna gången eller har du tagit ägglossningsspruta som innan?

Jag är på cykeldag 10 idag och tänkte börja testa så smått med ägglossningstester. Tror på en glad gubbe antingen på söndag eller måndag kväll om cykeln inte blivit rubbad av missfallet. Så nån gång nästa vecka blir det förhoppningsvis insemination för min del. Och på onsdag nästa vecka har vi första tiden på rmc.
    Vi körde bara ägglossningsspruta . Vill inte ta mer hormoner vid insemination tror jag. Tar de vid IVF ist hade jag tänkt!

Ja men va kul :) härligt!
    Det känns skönt att göra inseminationer under tiden man väntar på ivf för då går inte tiden så sakta.
    Håller tummarna för er nu!
  • Niniii
    klariis skrev 2016-04-14 17:56:59 följande:

hej! jag har en liten fråga.. hur många äggblåsor hade ni vid insemination? 

Jag har en stor äggblåsa på 22mm sen har jag två små på 13 som inte kommer växa till sig. Jag kommer göra insemination utan ägglossningspruta för jag alltid ägglossar själv med en stor  äggblåsa. Men läser jag success rates osv, så läser jag att det är 2-5% chans med en äggblåsa.. stämmer det? 

tack ! 

Hej!
    När ska du göra din insemination när du hade 22 mm igår?

Oj jag har aldrig hört något om de faktiskt!
    Jag brukar alltid också ha en stor.
  • Niniii
    halfmoon skrev 2016-04-19 10:00:17 följande:
    Nä! :( Jävla skit!!
    Ja nu skiter vi i insemination!! Ska till Linköping den 3 maj och prata om ivf!

Hur går de för er?
  • Niniii
    halfmoon skrev 2016-05-02 20:45:14 följande:
    Lycka till på mötet imorgon Niniii! Hoppas ni får börja fort!

Vi fick börja denna månaden så ikväll har jag tagit första sprutan.
    Hej!!

Hur går det för dig? Har du fått något plus ännu?
  • Niniii
    halfmoon skrev 2016-07-12 16:00:07 följande:
    Hej!! :)

Vi gjorde IVF (med sambons spermier via biopsi) i maj och jag blev gravid. Är i v 11 idag och såg senast lilla klumpen vinka till oss igår. Hoppas så att det går hela vägen denna gången, räknar ner tills vi är förbi v 12.

Hur går det för er? Har ni fått börja eller är ni i kö?
    Men vad roligt!! Grattis!! Håller tummar att det ska gå hela vägen denna gången.

Hur mådde du under behandlingen med alla hormoner osv?

Vi börjar om 2 veckor :)
Svar på tråden Insemination 2015-2016