barn -13, -15 och försöker få en trea. Nån fler?? :)
Hej! Jag har en dotter född 2013 och en son född 2015 och nu försöker vi få en trea :) Vore kul med någon fler i samma sits som önskar barn tätt
Hej! Jag har en dotter född 2013 och en son född 2015 och nu försöker vi få en trea :) Vore kul med någon fler i samma sits som önskar barn tätt
Ja det är jättetrist! Har haft två "vanliga" missfall också så jag trodde ju de skulle kunna göra vul nu också, eftersom det inte varit några problem med det innan. Men det gick inte för sig..
Usch, beklagar :( Man blir ju helt knäckt!
Såhär står det om druvbörd på nätet:
Druvbörd eller blåsmola, är en form av abnormutveckling av en graviditet, vid vilken bildas druvliknande vätskefyllda blåsor, vilka avgår tidigt under graviditeten och då ger upphov till, ibland kraftiga, olaga blödningar. Druvbörd, som även kan ge upphov till maligna tumörer, är relativt sällsynt i Sverige. Blåsorna som uppstår kallas moleler och kan sprida sig till lungorna. Det är en promilles risk att en graviditet är en druvbörd. Det finns komplett (utan foster) mola och partiell (med foster) mola.
En molagraviditet kan kännas igen när man märker att livmodern växer för snabbt (läkaren kan säga att det känns som tvillingar) eller att man har mycket kraftigt graviditetsillamående. Man har också oftast mycket högre nivå av graviditetshormon vid en druvbörd än vid en vanlig graviditet.
När en molagraviditet har upptäckts behöver troligen akut skrapning av livmodern genomföras, vartefter man tar regelbundna blodprov för att följa upp att graviditetshormonet (hcg) sjunker till normal nivå (under ett). Om hormonnivån stiger istället för att sjunka, kan det bero på att det fortsätter att växa moleler inuti kroppen. Därför är det mycket viktigt att inte bli gravid igen förrän hcg-nivån har sjunkit till normal nivå, annars vet man inte om den förhöjda hormonnivån beror på en ny graviditet eller om det har fortsatt att växa moleler inuti kroppen.
Hej alla
Hade färgade flytningar tors+fre och tog idag modet till mig att göra ett test, dag 51, 15 dagar efter sista dagen med älsmärtor. Det blev ett väldigt svagt, men ändå positivt test.
Vi är i chock här hemma, båda tjejerna har varit väldigt planerade och efterlängtade så känns ofattbart att man kan bli gravid på detta sätt, jag som inte trodde min kropp skulle vara i fas än på ett par månader!
Med missfall i bagaget ska vi försöka att inte tänka så mycket, men hur lätt är det.
Grattis till plus! Hoppas allt går bra. Lättare sagt än gjort att inte tänka så mycket..
Längtar efter plus men ägglossningen har fortfarande inte kommit igång. Ammar 2-3 tillfällen per dygn nu främst undrar natten. Tydligen måste lillan ha en nattslurk men jag börjar jobba i september så håller på att försöka fasa ut nattmat
Tack
Det är inte lätt det där... Vi fick ett naturligt slut på amningen när hon började äta riktig mat och kort därefter sova hela nätter - Under någon vecka ammade jag enbart varannan natt, det var hemskt! Samtidigt fick hon sina första tänder och en förkylning som gav henne torsk - Bet mig blodig och smittade mig. Gjorde väldigt ont så jag var väldigt glad att amningen tog slut just då.
Igår blödde jag gammalt blod, har inte gjort det de tidigare graviditeterna - förutom när jag fick ma såå... Ett par veckor av ovetande innan vi får veta om den gett upp där inne.
Håller alla tummar jag kan att det ska gå bra. Jobbigt att gå och vänta. Första veckorna till v 12-14 nåt har jag tyckt varit de värsta. Missfalls risk och illamående. Hoppas det går bra.
Lillgrisen somnar vid 19 och vaknar 21.30, kan ställa klockan när hon vaknar. Det är ok att amma då för då är jag ändå på väg i säng. Men sen ska hon ha en slurk på småtimmarna. Den skulle jag gärna få bort. Nappen duger inte. Vet inte om jag ska prova med vänlig. Å andra sidan behöver hon inte alls äta på natten..
Nu var det ett tag sedan det skrevs här inne. Hur går det för alla? Jag plussade för ett par dagar sedan så nu är det bara en lång väntan och oro kvar. Jobbigt.
Nu var det ett tag sedan det skrevs här inne. Hur går det för alla? Jag plussade för ett par dagar sedan så nu är det bara en lång väntan och oro kvar. Jobbigt.
Grattis till er!
Ingen ägglossning än. Lillgrisen ammar en gång om dygnet och är 10 månader snart så jag tycker att det borde komma igång snart.
Kikar in lite här :) Har två barn födda 2013 (maj) och 2015 (augusti). Vi har velat hit och dit om ett tredje barn och har väl i princip bestämt att vi vill ha ett till. Jag är 38 så känns som att det inte är så mycket tid att vifta på. Lika bra att köra på och se vad som händer. Fast ibland ångrar jag att vi försöker.. för vetesjutton hur jag ska orka med en till (är ofta ensam med barnen då sambon jobbar borta)
Mest nervös är jag för förlossningen (om jag nu blir gravid igen) Blir snitt eftersom båda de andra kom med snitt (båda låg i säte, första var tillväxthämmad och pga det blev det inget vändningsförsök. Andra gjordes ett misslyckat vändningsförsök, fick tid för planerat snitt men förlossningen startade 5 dagar innan så blev akutsnitt) Rädd för alla eventuella komplikationer som kan uppstå före, under och efter snittet.
Så ja.. Jag kikar in lite här :)
Sådär. Nu är mensen igång igen. Första tanken var ånej så jobbigt. Är ju skönt att slippa. Då kan vi köra igång bakandet. Båda tjejerna blev till på andra försöket. Får se hur det går denna gång